وقتي «پرسش» مهم تر از «پاسخ» است
وقتي «پرسش» مهم تر از «پاسخ» است

به گزارش روابط عمومي اداره کتابخانه هاي عمومي نيشابور، جلسه هفتگي «انجمن کتاب سيمرغ» در محل کتابخانه دکتر شريعتي نيشابور با معرفي و بررسي کتاب«پرسيدن مهم تر از پاسخ دادن است» برگزار شد. دکتر احمد آبادي، پزشک و مسئول انجمن کتاب سيمرغ با بيان اين که جلسه هفتگي اين انجمن مطابق روال ساعت 16 يکشنبه […]

به گزارش روابط عمومي اداره کتابخانه هاي عمومي نيشابور، جلسه هفتگي «انجمن کتاب سيمرغ» در محل کتابخانه دکتر شريعتي نيشابور با معرفي و بررسي کتاب«پرسيدن مهم تر از پاسخ دادن است» برگزار شد.

دکتر احمد آبادي، پزشک و مسئول انجمن کتاب سيمرغ با بيان اين که جلسه هفتگي اين انجمن مطابق روال ساعت 16 يکشنبه 23 آذرماه در بخش مرجع کتابخانه نيشابوربرگزار شد، خاطرنشان کرد که کتاب «پرسيدن مهم تر از پاسخ دادن است» اثر دنيل کلاک و ريموند مارتين در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت. وي افزود: اين کتاب درآمدي بر فلسفه است و شما را به دنياي فلسفه دعوت مي‌کند؛کتاب ‌»‌پرسيدن…» در حقيقت کتابِ پرسش‌هاست؛ اين اثردربرگيرنده 14 فصل است که مي کوشد مفروضات ما را درباره بديهي ترين پرسش هاي جهان شناسي به چالش بگيرد و ذهن را به چالش هاي فلسفي زيبا دعوت مي کند.

احمدآبادي يادآور شد :کتاب کم حجم، اما بسيار عميق با سوالاتي به ظاهر ساده است که جواب دادن به آنها چندان کار راحتي نيست. درحالي که به نظر خودمان پاسخ اين پرسش ها بسيار ساده يا حتي بديهي است. نويسندگان اين كتاب كوشيده‌اند به شيوه‌اي‌ سقراطي به عرصه داشته‌ها و دانش‌هاي ما بپردازند تا در نهايت «نمي‌دانم» سقراط را به يادمان آورند.

در بخش هايي از کتاب آمده است: واژه هاي راز آميز همانند پاسخ هاي رازآميز گره از راز ما نمي گشايند تنها ميان ما و نادانسته هاي مان مانع زباني ايجاد مي کنند و رازها را بيشتر در هاله ي ابهام فرو مي برند (بخش خدا از کتاب پرسيدن…)

انجمن سيمرغ از علاقه مندان به کتابخواني خواست که اين کتاب را با هدف آشنايي با شيوه طرح پرسش هاي علمي و درک موانع ذهني و زباني در فهم مسايل مورد مطالعه قرار دهند.