حوادث نیشابور
حوادث نیشابور

با تلاش غيورانه آتش نشانان مهار شد: تريلر بنزيني که تبديل به بمب آتش زاي چند تني شده بود انسداد دوساعته جاده نيشابور – سبزوار راننده تريلر حامي بنزين که در مسير سبزوار- نيشابور در حرکت بود ناگهان متوجه مي شود که از قسمت موتور و جلو پايش کاميون دچار آتش سوزي شده است. وي […]

با تلاش غيورانه آتش نشانان مهار شد:

تريلر بنزيني که تبديل به بمب آتش زاي چند تني شده بود

انسداد دوساعته جاده نيشابور – سبزوار

راننده تريلر حامي بنزين که در مسير سبزوار- نيشابور در حرکت بود ناگهان متوجه مي شود که از قسمت موتور و جلو پايش کاميون دچار آتش سوزي شده است. وي بلافاصله خودرو را در منتهي اليه سمت راست جاده متوقف کرده و پس از تماس با آتش نشاني با استفاده از خاموش کننده دستي اقدام به خاموش کردن آتش مي نمايد. اما حجم آتشي که کابين راننده را فراگرفته آن قدر زياد شد که حتي استفاده از چند خاموش کننده نيز موثر واقع نمي شود.

با اعلام آتش سوزي در يک تريلر حامل بنزين در کيلومتر 45 جاده سبزوار زنگ حريق براي 3 ايستگاه آتش نشاني نيشابور به صدا درآمد.

دو تيم از آتش نشانان ايستگاه 1 و 2 و يک تانکر پشتيباني از ايستگاه 5 نيشابور به محل اعزام شدند. و يک تيم از آتش نشانان شهر فيروزه نيز به آنان پيوستند تا آتش تريلري را که حالا به «بمبي چند تني» و آماده انفجار تبديل شده بود، مهار کنند. زماني که اولين تيم از آتش نشانان به محل رسيد شعله هاي آتش به لاستيک هاي زير تانکر رسيده بود و باک گازوئيل خودرو نيز تغيير شکل داده بود. اينها همه حاکي از احتمال انفجاري قريب الوقوع در محل حادثه بود. به خصوص آن که بخارات بنزين ناشي از داغ شدن تانکر نيز در بالاي تانکر در حال سوختن بود.

به گفته مدير آتش نشايني نيشابور، آتش نشانان در اولين اقدام با استفاده از کف آتش نشاني آتش را مهار کردند و همزمان کار سرد کردن تانکر و خاموش کردن آتش را ادامه دادند تا اين که پس از يک ساعت عمليات سرد کردن، بدنه تانکر کاملا سرد شده و خطر انفجار رفع گرديد.

در اين عمليات علاوه بر آتش نشانان نيروهاي پليس راهور، هلال احمر، نيروي انتظامي و گشت راهداري همکاري داشته و با توجه به خطر انفجار حدود يک و نيم ساعت هر دو لاين جاده اصلي بسته شد و خودروها در دوطرف متوقف شدند.

در اين آتش سوزي کابين جلو تريلر و قسمت موتور به طور کامل و ده حلقه از لاستيکهاي آن نيز در آتش سوخت.

گفتني است که عدم آشنايي کامل و آموزش هاي کافي براي استفاده صحيح از خاموش کننده دستي موجب شده بود که در لحظات اوليه مردم نتوانند آتش را خاموش کنند.

 

هوشياري ماموران پليس نيشابور از يک فاجعه انساني پيشگيري کرد

نجات 200 زائر پياده از مرگ حتمي

به گزارش پايگاه خبري پليس، 200 تن از افرادي که با پاي پياده عازم عزاداري امام رضا (ع) در مشهد بودند، به علت مسمويت با گاز منواکسيدکربن در يک قدمي مرگ قرار گرفتند. اما ماموران انتظامي شهرستان نيشابور با سرکشي از مکان هاي استقرار و استراحت کاروان هاي پياده اقدام موثري در پيشگيري از يک فاجعه انساني انجام دادند.

فرمانده انتظامي خراسان رضوي با اعلام اين خبر گفت: راستا ماموران انتظامي شهرستان نيشابور ساعت 23:30 شب بيست و ششم آذرماه با سرکشي از مکان هاي استقرار و استراحت کاروان هاي پياده اقدام موثري در پيشگيري از يک حادثه انجام دادند.

سرتيپ اميري مقدم افزود: تيم هاي گشتي پليس نيشابور که با هدايت مستقيم از سوي سرهنگ حسيني فرمانده انتظامي اين شهرستان انجام وظيفه مي کردند با حضور در مسجد چهارده معصوم(ص) بخش زبرخان که محل استراحت کاروان پياده از روستاي انداده و زرقان شهرستان جوين، متوجه صداي ناله يک زن در حال استراحت شدند.

در اين لحظه موضوع با حساسيت بررسي که در نتيجه مشخص شد به علت سهل انگاري در نصب بخاري، لوله از مسير خروج دود خارج شده و گاز سمي در مکان منتشر شده است.

به گزارش پليس نيشابور با اعلام اين موضوع به فرماندهي انتظامي، بلافاصله هماهنگي هاي لازم با مرکز فوريت هاي پزشکي 110 و نيروهاي امدادي به عمل آمد و اعضاي کاروان پياده که دچار مسمويت شده بودند از محل استراحت خارج شدند. 75 تن از اعضاي اين کاروان پياده به بيمارستان هاي حکيم و 22 بهمن نيشابور اعزام و خوشبختانه با اقدام سريع، حال همگي آن ها بهبود يافت.

فرمانده انتظامي استان از اقدام هوشمندانه و احساس وظيفه شناسي فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور و رئيس کلانتري خروين شهرستان تشکر و قدرداني کرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکي نيز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين افراد حدود ساعت 2 شب به علت سردرد، حالت تهوع و سرگيجه ايجاد شده بر اثر گازگرفتگي توسط اورژانس به بيمارستان حکيم منتقل مي‌شوند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکي نيشابور خاطرنشان کرد: با تلاش و همکاري پرسنل شيفت بيمارستان، اقدامات لازم و به موقع براي اين زائران انجام شد و همگي پس از چند ساعت بستري در بيمارستان، با حال عمومي مساعد مرخص شدند.

به دليل عدم رعايت نکات ايمني در نصب وسايل گرما زا تعداد 71 نفر از زائرين پياده در مسجدي در روستاي برج پايين دچار مسموميت با منوکسيد کربن شدند که با 6دستگاه آمبولانس 115 ودو دستگاه آمبولانس هلال احمر به بيمارستان حکيم و 22بهمن اعزام گرديدند

 

سه حادثه ويژه در عرض يک روز وفعاليت 24 ساعته ستاد بحران

روابط عمومي مرکز مديريت حوادث وفوريتهاي پزشکي به نقل از ستاد هدايت عمليات بحران از کشته شدن سه تن در يک تصادف زنجيره اي در مسير نيشابور به سبزوار خبر داد.

دکتر شورورزي مدير حوادث وفوريتهاي پزشکي هم در گفت وگو با خبر نگار ما گفت: اين تصادف زنجيره اي ساعت سه شب يک شنبه گذشته درمسيرجاده سبزوار کيلومتر25 لاين برگشت نيشابور بين يک دستگاه کاميون و سواري سمند رخداد که تعداد 5 نفر مصدوم و سه نفر متاسفانه بدليل شدت جراحات و آتش سوزي خودرو فوت شدند.

دکتر شورورزي همچنين از استقرار پايگاههاي جاده اي و اتوبوس آمبولانس دانشکده علوم پزشکي نيشابور جهت خدمت ر ساني به زائرين پياده در طي اين چند روز خبرداد.