واکنش يک محقق ديني به سخنان اخير مصباح يزدي: طالبان نيز همين حرف ها را بيان مي کند!
واکنش يک محقق ديني به سخنان اخير مصباح يزدي: طالبان نيز همين حرف ها را بيان مي کند!

واکنش يک محقق ديني به سخنان اخير مصباح يزدي: طالبان نيز همين حرف ها را بيان مي کند! طارق نيوز: اخيرا آيت الله مصباح يزدي در يک سخنراني سعي کرده است تا با الگوگيري از شخصيت هاي ديني، مالک اشتر را به عنوان يک الگو در زيست اجتماعي و سياسي به جوانان معرفي کند. اما […]

واکنش يک محقق ديني به سخنان اخير مصباح يزدي: طالبان نيز همين حرف ها را بيان مي کند!

طارق نيوز: اخيرا آيت الله مصباح يزدي در يک سخنراني سعي کرده است تا با الگوگيري از شخصيت هاي ديني، مالک اشتر را به عنوان يک الگو در زيست اجتماعي و سياسي به جوانان معرفي کند. اما وي در معرفي مالک او را يک جنگجوي خشني تصوير کرده که کسي را در ميدان زنده نمي گذاشت. وي در ادامه توضيح داده که مالک به وظيفه عمل مي کرده و ما هم امروز بايد به وظيفه مان عمل کنيم.

در همين رابطه حجت الاسلام مصطفي درايتي گفت: ما مانع تفکر کسي نيستيم و هرکسي مي تواند انديشه خود را داشته باشد. اما نگاه اين چنيني به حکومت و دين با نگاهي که انقلاب را ايجاد کرد هيچ گونه سازگاري اي ندارد. انتقاد جدي که ما داريم آن است که چرا اين تفکرات را به حضرت امام نسبت مي دهند. در صورتي که اگر آقايان بگويند که اين سخن من است و آن را به شخص ديگري نسبت ندهند، طرح سخنانشان تا جايي که اصول امنيت ملي اجازه دهد هيچ مشکلي ندارد. طالبان نيز همين حرف ها را بيان مي کند. در حقيقت اين انديشه به اهل تشيع اختصاص ندارد و اگر انديشه سلفي ها را دنبال کنيد مي بينيد که طرز نگاه آن ها همين طرز نگاه برخي آقايان در داخل کشور است.

درايتي در پاسخ به سوالي مبني بر آن که تفاوت انديشه آقاي مصباح به عنوان يک روحاني شيعه با سلفي ها چيست؟ گفت: خود آقاي مصباح بايد اين فرق را مشخص کند. در حقيقت نگاه سلفي ها نسبت به دين يک نگاه خشونت آميز است و اين نگاه در عملکرد آن ها به وضوح ديده مي شود. اين نوع نگاهي هم که برخي از آقايان در داخل دارند شايد مباني متعددي داشته باشد اما از لحاظ نوع عملکرد با عملکرد آن ها يکسان است. من نمي توانم تفاوت عملي بين اين دو تفکر ببينم. تنها چيزي که وجود دارد آن است که آن سلفي گري، سلفي گري سني است و اين هم سلفي گري شيعي.