مديرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي در خصوص چرايي عدم برخورد با برخي متخلفان
مديرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي در خصوص چرايي عدم برخورد با برخي متخلفان

مديرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي در خصوص چرايي عدم برخورد با برخي متخلفان: دنبال اين ها نباشيد، از اين چيزها زياد است!! در نيشابورداس به دستمان گرفتيم و 4 نفر را تغيير داديم در حالي که بايد فقط 2 نفر را تغيير مي داديم! روز سه شنبه هجدهم آذرماه «حسيني» مدير کل آموزش و […]

مديرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي در خصوص چرايي عدم برخورد با برخي متخلفان:

دنبال اين ها نباشيد، از اين چيزها زياد است!!

در نيشابورداس به دستمان گرفتيم و 4 نفر را تغيير داديم در حالي که بايد فقط 2 نفر را تغيير مي داديم!

روز سه شنبه هجدهم آذرماه «حسيني» مدير کل آموزش و پرورش خراسان رضوي در راس گروهي از همکاران و البته مشاور و يار ديرين و نزديک خود «شاکري» در نيشابور حضور يافت . حضورايشان در نيشابور بهانه اي شد تا با سختي و زحمت فراوان، آن هم در حاشيه ي جلسات و در مسير آمد و شدها، از فرصت هاي کوتاه به دست آمده استفاده کرده و برخي ازسوالات بي شمار و البته مطالبات فرهنگيان قانع و محجوب را ازايشان بپرسيم. نکته ي حايز اهميت اين بود که برنامه ريزان سفر جناب مدير کل نه تنها وقتي براي مصاحبه با خبرنگاران محلي نگذاشت که رييس آموزش و پرورش نيشابور نيز سعي مي نمود تا در مصاحبه مداخله کند. به هر صورت ما هم از پاي ننشستيم و به هر شکل توانستيم چند کلامي با حضرت ايشان گفتگو نماييم تا شرمنده ي همراهان فرهنگي نباشيم.

 

آزاده مهديار- احسان سليماني/ مدير کل آموزش و پرورش در پاسخ به اين سوال ما که دلايل عدم برخورد با برخي متخلفان وحتي ادامه ي مسئوليت ايشان علي رغم محرز بودن رفتارهاي خلاف قانون آنها در آموزش پرورش نيشابور اظهار داشت: آموزش و پرورش سيستم اداري، ارزيابي ، رسيدگي به شکايات و هيئت هاي بازرسي دارد و تخلفات بررسي مي شود و هر زمان که تخلفي از اين مسيرها عبور کند و به نتيجه نرسد، ما بررسي مي کنيم. وي ادامه داد: شما مطمئن باشيد چشم بيناي نظام آموزش و پرورش از هيچ تخلفي چشم نمي پوشد و خوشبختانه از اين تخلفات در آموزش و پرورش خيلي کم است.

وي در خصوص انتظار برخورد جدي و قانوني با متخلفان در اظهاراتي تامل برانگيز تصريح کرد: مديران که نيامده اند از کسي انتقام بگيرند!. آمده اند براي تعليم و تربيت. در گذشته هم برخورد صورت مي گرفته است الان هم برخورد با تخلفات، تغيير رويه نداده است و از طريق قانون همان روال طي مي شود.

حسيني در پاسخ به اين سوال که چرا بخش عمده ي درخواست هاي فرهنگيان براي تغيير مديران در دولت جديد محقق نشده و فقط جا بجايي صورت گرفته است اظهار داشت: در نيشابور بهترين تغييرات ممکن انجام شده و جزو ادارات نوآور در کشور است؛ شما بايد قدر نيشابور را بيش از پيش بدانيد!

وي در توضيح فشارهاي نمايندگان در جهت عدم تغيير مديران آموزش و پرورش خراسان بيان داشت: نيشابور 5 رئيس اداره آموزش و پرورش دارد که 4 تاي آن تغيير کرده است و آن يک نفر هم که تغيير نکرده، ما به اين نتيجه رسيديم که تغيير پيدا نکند!

وي با اشاره به سخن رئيس جمهور مبني بر اينکه « ما داس نداريم » افزود: تازه ما داس به دستمان گرفته ايم و در نيشابور 4 نفر را تغيير داده ايم در حاليکه بايد فقط 2 نفر را تغيير مي داديم!

حسيني در پاسخ به اين سوال که در آموزش و پرورش کيفيت فداي کميت شده است چرا که براي صرفه جويي تعداد دانش آموزان در کلاس هاي درس افزايش يافته است ويا معلمان مقاطع راهنمايي و متوسطه، براي دانش آموزان ابتدايي تدريس مي کنند، گفت: بله من اين را قبول دارم، وقتي با عجله يک نظام تغيير پيدا مي کند نمي توانيد کلاس را بدون معلم بگذاريد، جلو استخدامي هم که گرفته شده، حال چه کار بايد بکنيم. صحبت شما درست است.

وي در حالي به اين سوال پاسخ مي گفت که يک پايش داخل ماشين بود و قوامي نژاد نيز که ظاهرا تمايلي نداشت اين مصاحبه ادامه يابد، مدام در ميان مصاحبه مي گفت: زود باشيد برنامه بعدي دير مي شود.

در پايان يکي از فرهنگيان که شاهد اين مصاحبه بود گفت: جوابتان را نداد، ازدياد دانش آموزان و جابجايي معلمان از يک مقطع به مقطع ديگر براي آموزش و پرورش سم است.

در حالي که ساعت حدود 11 را نشان مي داد، مصاحبه ما با مدير کل ناتمام ماند. لذا ما در ادامه برنامه هاي سفر تلاش کرديم با ارائه مستندات موجود، دليل عدم برخورد با متخلفين را جويا شويم و در نهايت موفق شديم وي را بعداز ظهر در آموزشکده کشاورزي ملاقات کنيم.

مدير کل آموزش و پرورش خراسان رضوي در پاسخ خيام نامه در خصوص عدم برخورد با برخي متخلفين در حوزه آموزش و پروش گفت: شما دنبال چه چيزي هستيد؟ شما به عنوان نشريه بايد دنبال اين باشيد که برنامه هاي آموزش و پرورش چيست؟

خبرنگار خيام نامه پاسخ داد: اين مطالب به جاي خود، اما ما به عنوان يک رسانه مستقل و نماينده افکار عمومي، بايد پيگير اين باشيم که چه تخلفاتي صورت گرفته و چرا با متخلفين برخوردي نشده است.

مدير کل از دريافت مستندات مربوط به تخلفات خودداري کرد و گفت: اين ها را ولش کن. از اين چيزها زياد است. اصل موضوع را کوتاه و سريع توضيح بده.

وي در خصوص توضيحات و مباحث مربوط به صدور برخي ابلاغ هاي صوري اظهار داشت: در دوره گذشته اگر ابلاغ صوري بوده، اکنون در حال پيگيري و جمع کردن هستيم.

قوامي نژاد مدير آموزش و پرورش نيشابور نيز که در مصاحبه مداخله مي کرد، در مورد يکي از موارد خاص ابلاغ صوري که فرد داراي مسئوليت هايي نيز در شهر مي باشد؛ گفت: اين فرد امسال در يکي از مدارس سرپرست بخش است و بعد از ظهرها سرکار مي رود.

خبرنگار پرسيد: آيا واقعا سر کار مي رود، چون چندين بار عصرها در محل دو مجموعه ديگري که تحت مديريت دارد، مشاهده شده است.

قوامي نژاد ضمن تأييد اين موضوع پاسخ داد: نظارت بر اين موضوع بر عهده ما است و بالاخره آن مدرسه مديري دارد که ناظر است.

در اين هنگام حسيني مديرکل اظهار داشت: دنبال اين ها نباشيد. شما دنبال اين باشيد که امروز ما آمديم نيشابور و اين سفر چه چيزي براي شهر به همراه داشت، نه آن که دنبال باشيد چه کسي ابلاغ صوري دارد.

قوامي نژاد هم گفت: من به آقاي مهرداد هم گفتم برخي سياستهاي خبري شما درست نيست.

مدير کل آموزش و پرورش در خصوص اختلافات مالکيتي دانشکده و آموزشکده کشاورزي نيشابور گفت: اين مسئله از لحاظ حقوق پيگيري است و حقوق آموزش و پرورش در اين زمينه محرز و مسلم است.