چگونه مصرف سوخت خودرو را مديريت کنيم!
چگونه مصرف سوخت خودرو را مديريت کنيم!

چگونه مصرف سوخت خودرو را مديريت کنيم! مصرف سوخت هميشه يکي از مهم ترين معضلات خودرو سازان در طراحي يک محصول ايده آل مي باشد که توليد کننده با توجه به موارد مصرف خودرو در بازار اين مورد مهم را مد نظر قرار مي دهد. پس مي توان گفت که توليد کننده گان اولين مديريت […]

چگونه مصرف سوخت خودرو را مديريت کنيم!

مصرف سوخت هميشه يکي از مهم ترين معضلات خودرو سازان در طراحي يک محصول ايده آل مي باشد که توليد کننده با توجه به موارد مصرف خودرو در بازار اين مورد مهم را مد نظر قرار مي دهد.

پس مي توان گفت که توليد کننده گان اولين مديريت کننده مصرف سوخت خودرو هاي ما هستند اما وظيفه مشتريان و يا دارندگان خودرو ها در مورد مديريت مصرف:

1-تنظيم باد تاير ها تاثير بسيار زيادي در مصرف سوخت دارد و براي هر خودرو متناسب با طراحي ميزان فشار باد استاندارد تاير ها مشخص گرديده که حتما بايد رعايت شود.

2-تميز بودن فيلتر هوا هم در مصرف سوخت موثر است چون کثيف شدن فيلتر باعث مي شود هواي ورودي موتور به طور کامل تامين نشود و موتور به ناچار سوخت بيشتري براي جايگزين کردن هوا مصرف مي کند.

3- شمع و وايرها ويا به طور کامل سيستم برقي با يد در سرويس ها مورد بررسي قرار بگيرد چون در صورت خرابي آنها به دليل افت توان خروجي موتور راننده با گاز دادن بيشتر اقدام به فشار آوردن به موتور مي کند و موتور براي تامين قدرت مورد نظر راننده سوخت بيشتري را مصرف مي کند.

4-سعي کنيد در رانندگي بخصوص در سرعت هاي بالا حتي المقدور شيشه هاي خودرو را بسته نگه داريد و در صورت گرم بودن هوا از تهويه مطبوع استفاده کنيد

5- مهم ترين نکته فرهنگ و شيوه رانندگي است تاثير گاز دادن هاي بي مورد حتي از تنظيم نبودن باد تاير ها نيزبيشتر است که بايد از سنين پايين به رانندگان آينده نحوه صحيح و فرهنگ رانندگي داده شود.

موارد متعدد ديگري نيز در مديريت مصرف سوخت دخيل هستند که در آينده به آنها اشاره خواهيم کرد و به اميد اينکه با مصرف بهينه سوخت اين امانت را به نسل هاي آينده هم انتقال دهيم.

نویسنده :امیر باری