کوتاه از شهرستان
کوتاه از شهرستان

کوتاه از شهرستان وب دا- ليلا شورورزي، کارشناس مسئول واحد بهبود تغذيه علوم پزشکي نيشابور گفت: طرح حمايتي -مشارکتي کودکان مبتلا به سوءتغذيه زير شش سال در نيشابور و فيروزه از آبان‌ماه سال جاري در حال اجرا است. در اين طرح مقرر شده است با همکاري کميته امداد براي تاثيرگذاري بر چرخه فقر و سوءتغذيه […]

کوتاه از شهرستان

وب دا- ليلا شورورزي، کارشناس مسئول واحد بهبود تغذيه علوم پزشکي نيشابور گفت: طرح حمايتي -مشارکتي کودکان مبتلا به سوءتغذيه زير شش سال در نيشابور و فيروزه از آبان‌ماه سال جاري در حال اجرا است. در اين طرح مقرر شده است با همکاري کميته امداد براي تاثيرگذاري بر چرخه فقر و سوءتغذيه با سهميه 300 نفر براي شهرستان نيشابور و 100 نفر براي شهرستان فيروزه، فقر و سوء تغذيه را تا حدي از بين ببريم. در اين برنامه کودکاني که مبتلا به سوء تغذيه هستند و از نظر بضاعت مالي در شرايط نامناسبي هستند پس از شناسايي و تاييد تا پايان شش سالگي ماهانه سبد غذايي دريافت مي‌کنند.

مير علمدار- كرخي، رييس اداره فرهنگ وارشاد نيشابور، گفت: همزمان با بيست ودومين هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران، احمد غرويان مدير مسوول انتشارات «شيوه» بيش از 400 جلدکتاب به اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابوراهدا کرد. وي از شهروندان و نهادهاي مردمي ودولتي که داراي کتابخانه هاي بلااستفاده وكتاب خوانده شده هستند خواست با اهداي کتاب امکان استفاده اقشار محروم را از کتاب فراهم سازند.

روابط عمومي اداره کتابخانه ها- زماني رئيس اداره کتابخانه هاي نيشابور گفت: شنبه 24 آبان ماه همزمان با شروع بيست و دومين هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران با حضور مسئولان و چهره هاي فرهنگي شهرستان نيشابور، زنگ کتاب و کتابخواني در دبستان بنت الهدي صدر (1) به صدا در آمد. در حاشيه اين مراسم طرح 50 هزار نمايشگاه 50 هزار مدرسه نيشابور که به همت ادره آموزش و پرورش شهرستان نيشابور انجام شده است افتتاح شد.

تسنيم – علي مروي نماينده نيشابور در مجلس، گفت: دولت هنوز در مورد افزايش قيمت آب، برق و گاز مسئله‌اي را به مجلس نياورده و تمام صحبت‌هاي مطرح شده در رسانه‌ها گمانه زني است. وي تاکيد کرد: بايد ببينيم دولت بودجه سال 94 خود را چگونه مي‌بندد و سپس براساس آن در باره قيمت‌ها تصميم گيري شود و تا آن زمان مجلس نيز سناريويي ندارد.

روابط عمومي بسيج- حسيني، فرمانده بسيج نيشابور به برنامه هاي اين ناحيه براي هفته بسيج اشاره کرد. وي همايش شکوه مقاومت در 5آذر، غبارروبي وعطر افشاني مزار شهدا، يادواره شهداي روستاي فرخک، پياده روي خانوادگي بانوان بسيجي به سمت گلزار شهدا، برپايي نمايشگاه شکوه اقتدار، افتتاح کتاب خانه امام حسين(ع) پايگاه فرزانگان، تجليل از پيشکسوتان و بسيجيان نمونه، تهيه سبد کالايي وتوزيع بين محرومين روستاهاي زبرخان، نمايشگاه عکس، نمايشگاه کتاب، همايش بررسي راهکارهاي توسعه اقتصاد مقاومتي در بين مردم و… را از مهم ترين برنامه هاي اين هفته در شهرستان عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران- لباف خانيکي مديرکل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي خراسان رضوي از ايجاد سايت موزه در منطقه تاريخي شادياخ نيشابور خبر دادو گفت : شادياخ يکي از باشکوه ترين بناهاي تاريخي و بقاياي معماري قرن سوم هجري است. وي با بيان اين مطلب که منطقه گردشگري شادياخ براي بازديد گردشگران نياز به بيش از يک روز زمان دارد تصريح کرد: براي ماندگاري گردشگر در اين منطقه که نقش مهمي در اقتصاد کشور دارد بايد زير ساخت هاي لازم ازجمله هتل هاي مجهز در اين منطقه ساخته شود.

* فرهمند، رئيس اداره توليدات گياهي جهاد کشاورزي نيشابور گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال 17 هزار هکتار از اراضي زراعي به کشت گندم و 18 هزار هکتار به کشت جو اختصاص يابد. وي افزود: از آغاز فصل کاشت گندم و جو در سطح 12 هزار هکتار گندم و 14 هزار هکتار جو با کشاورزان قرارداد کشت منعقد شده است.