حوادث
حوادث

حوادث سارق دو روز در چاه: داخل چاه کبوتري شکار کردم، با پارچه همراهم و آتش فندک، سرخ و نوش جان کردم! با تلاش ماموران انتظامي کلانتري 12 و آتش نشاني، سارق معتاد بدشانسي که در حين فرار به داخل چاه سقوط کرده بود بعد از 2 شبانه روز نجات پيدا کرد. به گزارش پايگاه […]

حوادث

سارق دو روز در چاه:

داخل چاه کبوتري شکار کردم، با پارچه همراهم و آتش فندک، سرخ و نوش جان کردم!

با تلاش ماموران انتظامي کلانتري 12 و آتش نشاني، سارق معتاد بدشانسي که در حين فرار به داخل چاه سقوط کرده بود بعد از 2 شبانه روز نجات پيدا کرد.

به گزارش پايگاه خبري پليس در پي اعلام گزارش مالک يک کارگاه توليدي خوراک دام در يکي از روستاهاي بخش مرکزي شهرستان، مبني بر سرقت وسايل کارگاه بلافاصله ماموران کلانتري به محل اعزام شدند.

سرهنگ سيد حسن حسيني افزود: در محل پس از تحقيقات و بررسي ها متوجه شدند سرقت توسط يک نفر سارق سابقه دار معتاد صورت گرفته که بلافاصله به آدرس محل سکونت وي مراجعه که اثري از وي مشاهده نشد و همسايگان نيز اظهار بي اطلاعي کردند.

وي ادامه داد: پس از گذشت دو روز، يکي از شهروندان با خودرو کاميون عازم زمين کشاورزي خود بود که ناگهان متوجه صداي آه و ناله فردي از دورن چاه شد و بلافاصله مراتب را به 110 اطلاع داد.

سرهنگ حسيني خاطرنشان کرد: پس از هماهنگي هاي لازم با آتش نشاني و اورژانس بلافاصله عوامل آتش نشاني در محل حاضر و توانستند با تلاش فراوان، فرد را که آسيب کمي ديده بود، از درون چاه 12 متري به بيرون انتقال و در همين حال پس از مداواي سرپايي توسط اورژانس ماموران کلانتري وي را شناسايي و جهت تحقيقات به کلانتري منتقل شد.

فرمانده انتظامي شهرستان تصريح کرد: متهم 36 ساله سابقه دار اعتراف کرد: پس از سرقت تلويزيون کارگاه و تعدادي لوازم مسي با يک کيسه انفرادي در حال حمل بودم که ناگهان به درون چاه سقوط و در اين مدت يک کبوتر را که داخل چاه بود شکار و آن را با قسمتي از پارچه کيسه همراه با فندک سرخ و نوش جان کردم و به اين طريق از مرگ حتمي خودم را نجات دادم.

شايان ذکر است ارزش تقزيبي لوازم سرقت شده حدود 150 ميليون ريال برآورد شده است.

مسافر نماي زورگير

فردي که با طعمه قرار دادن يک زن جوان اقدام به زورگيري و اخاذي از شهروندان مي کرد توسط ماموران پليس اطلاعات شهرستان نيشابور دستگير شد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور گفت: در پي شکايت راننده خودرو مسافر بر مبني بر اخاذي يک خانم جوان به مبلغ 2 ميليون ريال بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي قرار گرفت.

سرهنگ حسيني افزود: ماموران، تحقيقات فني و پليسي خود را آغاز و در همين زمان گزارشي از اخاذي ديگري به همين شيوه از يک مغازه دار به دست آنان رسيد.

وي ادامه داد: کارآگاهان تحقيقات خود را ادامه دادند و با توجه به سرنخ هاي جديد فردي 56 ساله را که با طعمه قرار دادن يک زن جوان 24 ساله اقدام به اغفال و سپس اخاذي از شهروندان مي کرد، در اقدامي غافلگيرانه دستگير و جهت تحقيقات بيشتر به پليس اطلاعات منتقل کردند.

حسيني گفت: با دستگيري مرد 56 ساله زن جوان که به عنوان طعمه استفاده مي شد شناسايي و در اقدامي اطلاعاتي دستگير شد.

وي تصريح کرد: زن جوان در مقابل ادله و مستندات پليس لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: به عنوان مسافر سوار خودروهاي مسافربر مي شدم و پس از اغفال آنان با هماهنگي هاي قبلي با يک مرد وي را به حاشيه شهر برده و در آن جا با تهديد از آنان اخاذي مي کرديم البته با همين شيوه از يک مغازه دار نيز اخاذي کرديم.

گفتني است: متهمان به سه مورد اخاذي به مبلغ بيش از 12 ميليون ريال اعتراف کرده و تحقيقات براي اخاذي هاي احتمالي ديگر ادامه دارد.

مجرماني که بالغ بر 200 ميليون ريال زورگيري کردند

ماموران پليس آگاهي شهرستان نيشابور پنج سارق زورگير که اقدام به سرقت طلا و وجوه نقد به ارزش تقريبي 200 ميليون ريال از سالخوردگان مي کردند را شناسايي و دستگير کردند.

به گزارش پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور در تشريح اين خبر گفت: در پي اعلام چند فقره زورگيري خشن از مردان و زنان سالخورده در نيشابور با تهديد چاقو و سرقت طلا و وجوه نقد از آنان، شناسايي و دستگير عاملان اين زورگيري ها به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

سرهنگ سيد حسن حسيني افزود: با بررسي پرونده مشخص شد که سارقان پس از شناسايي منازل افراد سالخورده اي که تنها زندگي مي کردند به وسيله چاقو و چوب افراد را مورد ضرب و جرح قرار داده و سپس اقدام به سرقت وجوه نقد و طلاهاي آنان کرده و با موتورسيکلت از محل متواري مي شدند.

وي ادامه داد: در اين خصوص بلافاصله با هماهنگي مقام قضايي اکيپي زبده از دايره مبارزه با سرقت هاي به عنف تشکيل شد و کارآگاهان با انجام اقدامات فني و پليسي بررسي شيوه و شگردهاي سرقت و هم چنين با کمک و راهنمايي هاي مالباختگان به سرنخ هاي مهمي از جمله سابقه دار بودن آنان دست يافتند و يکي از سارقان سابقه دار را که يک جوان 23 ساله بود شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه وي را دستگير کردند.

وي با اعلام اينکه متهم پس از بازجويي هاي فني و پليسي در مقابل ادله و مستندات پليس لب به اعتراف گشود و به پنج فقره زورگيري با کمک و همدستي چهار نفر از دوستانش اعتراف کرد و ساير همدستان در عمليات هاي جداگانه دستگير و به جرمشان اعتراف کردند.

شايان ذکر است ارزش تقريبي کشفيات به دست آمده حدود 200 ميليون ريال مي باشد که متهمان با تشکيل پرونده به دادگاه اعزام و بنا به دستور مقام قضايي روانه زندان شدند.