دیپلم افتخار بین المللی، ارمغان حضور آرمان نادری در ارمنستان
دیپلم افتخار بین المللی، ارمغان حضور آرمان نادری در ارمنستان

شهر خالی از عشاق نیست! بازگشت آرمان نادری،مدرس و نوازنده سازهای کوبه ای، با دست پر از سفر ارمنستان یک بار دیگر به نیشابور و نیشابوری ها یادآور می شود که «شهر خالی از عشاق نیست!» او که به تازگی دیپلم افتخار را از یک آکادمی  ارمنستانی کسب کرده، با پیشنهاد داوری در فستیوال های […]

شهر خالی از عشاق نیست!

بازگشت آرمان نادری،مدرس و نوازنده سازهای کوبه ای، با دست پر از سفر ارمنستان یک بار دیگر به نیشابور و نیشابوری ها یادآور می شود که «شهر خالی از عشاق نیست!»

او که به تازگی دیپلم افتخار را از یک آکادمی  ارمنستانی کسب کرده، با پیشنهاد داوری در فستیوال های جهانی رو به رو شده است و از سویی از وی دعوت به عمل آمده تا در کشور ارمنستان به هنرنمایی و اجرای موسیقی بپردازد.

در بازگشت از سفرش با او دیدار می کنیم و از وی می پرسیم سفر اخیرش با هدف موسیقی  چگونه تجربه ای بود؟

نادری می گوید: سال هاست که موسیقی ملل مختلف را می شنوم و با جزئیات به بررسی می پردازم و همچنین سالهاست روش های تدریس مختلف را مطالعه و بررسی می کنم؛ این که چطور می توان هر چه بهتر و سریعتر موسیقی را به هنرجویان در سطوح مختلف سنی منتقل کرد. دعوت آکادمی ارمنستان

( Zhayr NGO & karl’s Group Cultural Company)

فرصت ارائه و محک مناسبی برای  تایید چندباره ی سیستم آموزشی خودم بود که سال ها مورد تحلیل و آزمون و خطا قرار گرفته بود و فرصت خوبی برای نمایش شیوه ی نوازندگی ام که با استقبال بی نظیر موزیسین های ارمنستان مواجه شد و دیپلم افتخار را برایم به ارمغان آورد. ضمن این که دعوت به اجرا و پیشنهاد داوری فستیوال های جهانی در آنجا مطرح شد که برای هر موزیسینی مایه مباهات است.

آقای نادری! با این وصف، پس سفر مذکور هم فال بوده و هم تماشا؛ هم مورد داوری قرار گرفته اید و هم داور شده اید!

همین طور است؛ بنابراین امیدوارم که برای معرفی و شناساندن هر چه بهتر فرهنگ غنی و اصیل ایرانی بتوانم در برنامه ی مختلفی که در آینده در نظر گرفته شده شرکت کنم و پرچم دار نظام موسیقی ایرانی باشم.

آرمان نادری نوازنده ی سازهای کوبه ای یادگیری موسیقی را با ساز دف از۱۳ _۱۴ سالگی شروع کرد و در پی علاقه ی زیاد به خانواده ی سازهای کوبه ای برای یادگیری ساز تنبک به تهران نزد استاد «بهمن رجبی» رفته است. او سال ها هنرجوی مکتب رجبی بوده و اکنون پس از ۲۰ سال با برگزاری کنسرت های مختلف و تولید آثار‌صوتی و تصویری و۱۲ سال سابقه ی تدریس، نماینده موسیقی ایرانی در فستیوال های جهانی است.