درخشش ورزشکاران نيشابور در چهارمين دوره فستيوال جهاني هنرهاي رزمي
درخشش ورزشکاران نيشابور در چهارمين دوره فستيوال جهاني هنرهاي رزمي

با کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره رخ داد: درخشش ورزشکاران نيشابور در چهارمين دوره فستيوال جهاني هنرهاي رزمي الهام الماسيان/ در چهارمين دوره فستيوال جهاني هنرهاي رزمي که در سالن ورزشي المپيک استانبول برگزار شد، ورزشکاران نيشابوري با موفقيت درخشيدند. در اين مسابقات که با حضور 69 کشور به مدت 4 روز […]

با کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره رخ داد:

درخشش ورزشکاران نيشابور در چهارمين دوره فستيوال جهاني هنرهاي رزمي

الهام الماسيان/ در چهارمين دوره فستيوال جهاني هنرهاي رزمي که در سالن ورزشي المپيک استانبول برگزار شد، ورزشکاران نيشابوري با موفقيت درخشيدند.

در اين مسابقات که با حضور 69 کشور به مدت 4 روز در رشته هاي کيک بوکسينگ، ووينام، جوجيستو، مواي تاي، کاراته، کشتي با کمربند، کيوسلف ديفنس و هنرهاي نمايشي برگزار شد؛ حميد خاني رزمي کار نيشابوري و نماينده سبک ووينام استان خراسان رضوي موفق به کسب دو مدال طلا در رشته ووينام در بخش فرم انفرادي (شمشير باريک) و همچنين فرم دفاع شخصي شد و در بخش مبارزه (لايت کنتاکت) نيز در وزن 86 کيلوگرم با پيروزي از حريفان هند و الجزاير به رقابت فينال راه يافت ولي در مقابل روسيه متوقف شد و مدال نقره را براي کشورمان به ارمغان آورد.

همچنين حسين مجدي (از شاگردان قديمي شيهان حميد خاني) ديگر رزمي کار شهرمان نيز در رشته کيک بوکسينگ (آماتور) در وزن 72 کيلوگرم مدال نقره را دريافت کرد.

لازم به يادآوري است: حسين مجدي در مسابقات قهرماني کشور انتخابي تيم ملي کيک بوکسينگ WAKF در سال جاري موفق به کسب مقام دوم در وزن 72 کيلوگرم در بابلسر گرديد و با شرکت در اردوي تدارکاتي، موفق به حضور در مسابقات فستيوال جهاني در رشته کيک بوکسينگ گرديد.

وي در دور اول اين مسابقات در رقابت با کشور هاي مصر و استراليا به پيروزي رسيد و در مسابقه فينال، نتيجه را به کشور ترکيه واگذار کرده و مقام دوم رشته کيک بوکسينگ (لوکيک) وزن 72 کيلوگرم را از آنِ خود کرد.

گفتني است: در اين رقابت ها حميد خاني به عنوان بهترين داور مسابقات در بخش مبارزه شناخته شد و مفتخر به دريافت تنديس ويژه داور نمونه مسابقات (در بخش مبارزه) از سوي استاد بزرگ سوهاي (دبير کل کميته داوران سازمان جهاني ووينام) از کشور ويتنام گرديد.

خاني در گفت گو با خيام نامه همچنين از دعوت براي حضور در مسابقات بين المللي کشور تايلند تا پايان سال جاري جهت آمادگي در رقابتهاي جهاني خبر داد و ضمن قدرداني از اعضاي کادر فني تيم ملي جمهوري اسلامي ايران به ويژه جناب آقاي مهندس نوحي، از حمايت هاي اميني رياست اداره ورزش و جوانان نيشابور و عليرضا محمدي مقدم رئيس هيأت ورزش هاي رزمي شهرستان سپاسگذاري نمود.

شايان ذکر است: علاقمندان به فعاليت در اين رشته مهيج و جذاب مي توانند به آموزشگاه رزمي قهرمانان واقع در شهرک بهداري، نبش بلوار جانبازان 17 مراجعه نموده و يا با تلفن 09360621757 تماس حاصل نمايند.