قوانین نظام وظیفه را بیشتر بدانید:  شرایط بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت
قوانین نظام وظیفه را بیشتر بدانید:  شرایط بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت

بر اساس قانون کلیه ی افراد ذکور که به سن 18 سال تمام می رسند باید دوره ی خدمت وظیفه ی عمومی را طی کنند. در صورت عدم مراجعه «غایب» محسوب و وفق مقررات با آن ها رفتار می شود. نحوه ی مجازات و شرایط بخشش آن به شرح زیر است: برابر ماده ی 58 […]

بر اساس قانون کلیه ی افراد ذکور که به سن 18 سال تمام می رسند باید دوره ی خدمت وظیفه ی عمومی را طی کنند. در صورت عدم مراجعه «غایب» محسوب و وفق مقررات با آن ها رفتار می شود. نحوه ی مجازات و شرایط بخشش آن به شرح زیر است:

برابر ماده ی 58 قانون خدمت وظیفه ی عمومی ، مشمولان در صورت عدم ارسال به موقع مدارک مربوط به اعزام به خدمت و یا عدم مراجعه به موقع در تاریخ اعزام مشخص شده غایب محسوب می شوند.

مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا 3 ماه باشد ،سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از 3 ماه باشد به 6 ماه اضافه خدمت تنبیه می شوند. همچنین مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال باشد ، علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت ، فراری نیز محسوب شده و به مراجع قضایی معرفی می شوند .

مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف خدمت خود اقدام نکرده ا ند با محدودیت ها ی اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی ، عدم برخورداری از معافیت کفالت ،ممنوعیت خروج از کشور و … مواجه می شوند . بنابراین باید وضعیت خدمتی خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +10 مشخص کنند .

مشمولان غایبی که به خدمت اعزام می شوند در صورتی که در سوابق خدمتی آنان ،حسن خلق جدیت در وظایف محوله ،ابراز شجاعت و فداکاری ،حضور در مناطق عملیاتی و بد آب و هوا و…توسط فرماندهان و روسای مربوطه تایید شود ،دوم سوم اضافه خدمت آنان بخشیده می شود .

معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور