شرایط بهره مندی از معافیت تحصیلی مشمولان خارج از کشور
شرایط بهره مندی از معافیت تحصیلی مشمولان خارج از کشور

مشمولان بدون مجوز خروج از کشور، چگونه از معافیت تحصیلی استفاده کنند؟ به استناد اصلاحیه ماده 35 قانون وظیفه عمومی ، ادامه تحصیل مشمولان دارای مدرک تحصیلی دیپلم در دانشگاه های خارج از کشور امکان پذیر نبوده و فقط فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و بالاتر می توانند برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام […]

مشمولان بدون مجوز خروج از کشور، چگونه از معافیت تحصیلی استفاده کنند؟

به استناد اصلاحیه ماده 35 قانون وظیفه عمومی ، ادامه تحصیل مشمولان دارای مدرک تحصیلی دیپلم در دانشگاه های خارج از کشور امکان پذیر نبوده و فقط فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و بالاتر می توانند برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام کنند.

شایان ذکر است با هماهنگی های صورت گرفته از طریق سازمان وظیفه عمومی، صرفا مشمولانی که تا پایان سال 96با مدرک دیپلم و بدون مجوز اولیه ، اقدام به ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور کرده اند و حداکثر تا پایان سال 96 دوره های کالج، پادفک و مشابه آن را شروع کرده اند می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند و دوره های مذکور جزء سنوات تحصیلی آنان محسوب می شود.

تاکید می گردد شرایط فوق تنها به مشمولانی که تا پایان سال 96 از کشور خارج شده اند تعلق می گیرد . این دسته از مشمولان می بایست در دانشگاه مورد تایید وزارتخانه های علوم و بهداشت پذیرفته شوند و پس از بررسی مدارک آنان توسط وظیفه عمومی ناجا و در صورت احراز شرایط و سپردن وثیقه نقدی ، می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند. همچنین نحوه تردد این دسته از مشمولان به داخل کشور طبق ضوابط تردد دانشجویی است.

قابل ذکر است مشمولان دارای مدرک تحصیلی دیپلم که از سال 97 به بعد در حال ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند ، نمی توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند و برای تردد تنها در صورت داشتن اجازه سه سال اقامت در خارج از کشور می توانند تا پایان سال 1400 سالی دو مرحله و حداکثر به مدت 3ماه به کشور تردد کنند.

معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور