خداحافظي هاشمي نژاد با نيشابور
خداحافظي هاشمي نژاد با نيشابور

خداحافظي هاشمي نژاد با نيشابور همت آبادي: مقصر فرماندار و نمايندگان وقت هستند من مطمئنم بعد از اين که از اين جاده عبور کنيم چراغ پادگان هميشه خاموش خواهد بود! آزاده مهديار/ با وجود هشدارهاي مختلف از سوي مقام هاي شهر، آموزشگاه شهيد هاشمي نژاد به شيروان منتقل و امتيازي ديگر از دست نيشابوريان خارج […]

خداحافظي هاشمي نژاد با نيشابور

همت آبادي: مقصر فرماندار و نمايندگان وقت هستند

من مطمئنم بعد از اين که از اين جاده عبور کنيم چراغ پادگان هميشه خاموش خواهد بود!

آزاده مهديار/ با وجود هشدارهاي مختلف از سوي مقام هاي شهر، آموزشگاه شهيد هاشمي نژاد به شيروان منتقل و امتيازي ديگر از دست نيشابوريان خارج شد تا شاهدي ديگر بر کم کاري هاي نمايندگان و فرماندار پيشين باشد.

در جلسه شوراي شهر احمد همت آبادي با اشاره به اينکه روز گذشته نوزدهم آبان ماه، تعدادي از سرداران سپاه نيروي زميني براي نقل و انتقال آموزشگاه شهيد هاشمي نژاد اقدام کردند، خاطر نشان کرد: زمين آموزشگاه متعلق به آموزش و پرورش بوده و شش سال پيش بر اساس شکايت اين اداره، سپاه محکوم شد و هفته قبل هم قطعي شد که اين مکان را به شيروان منتقل کنند.

وي افزود: من چند ماه پيش در مقاله اي در خيام نامه از برکات اين آموزشگاه نوشتم، درست است که همه ما بايد مقيد به قانون باشيم اما شش سال قبل چرا فرماندار وقت و نمايندگان کوتاهي کردند و سپاه را ياري نکردند که اين پادگان منتقل نشود. اين عضو شورا ادامه داد: در هر سال 20 ميليارد تومان از وزارت به آموزشگاه اختصاص داده مي شد، دوازده هزار سرباز ديپلم تا دکترا سالانه دوره آموزش مي ديدند که بازديد خانواده هايشان جنبه گردشگري داشت ولي متاسفانه ديروز آقاي حسيني فرمانده آموزشگاه را به شيروان معرفي کردند و اسم آنجا را نيز از شهيد بهشتي به شهيد هاشمي نژاد تغيير داده اند! در حاليکه آجا زميني است که فقط سيم خار دار کشيده اند و امکانات اش اصلا مثل نيشابور نيست و به تعداد بسياري کمي آن هم زير ديپلم پذيرش داشتند.

همت آبادي با بيان اينکه ديروز از نيروي زميني آمدند و يکي يکي اتاق هاي آموزشگاه را پلمپ مي کردند، اظهار داشت: چرا مسئولين در گذشته زودتر به فکر نيفتادند که لااقل زميني به اردوگاه اختصاص دهند؛ هشت هزار هکتار زمين در ميان جلگه بين عشق آباد و نيشابور داريم، در دامنه بينالود هزاران هکتار زمين وجود دارد که مي شد آموزشگاه را بسازيم.

وي با اشاره به اينکه يک طرف روستاهاي ما دارد به شهرستان هاي ديگر منتقل مي شود و از طرف ديگراين امکان بالقوه اي که مي شد براي شهر درآمد زايي داشته باشد را از دست داديم، افزود: براي 1200 هکتاري که در قالب اردوگاه شهيد رجايي در اختيار آموزش و پرورش است، اين اداره چه کاري انجام داده است که بخواهد براي اين زمين جديد انجام دهد؟! تمام فعاليت اردوگاه رجايي دو ماه و نيم است يعني از اول خرداد تا نيمه شهريور و تا پايان اردوهاي دانش آموزي. من مطمئنم بعد از اين که از اين جاده عبور کنيم چراغ پادگان هميشه خاموش خواهد بود!

همت آبادي با اظهار تاسف از فرصتي که از دست رفت اظهار داشت: مقصر فرماندار و نمايندگان وقت هستند. وي افزود: به هر حال بايد فکر فردا باشيم؛ مي توان اين مکان جديد را به يک مکان آموزشي مثلا دانشگاه فرهنگيان تبديل کرد که از اين رخوت و سوت و کوري در آيد.

اقبالي، ديگر عضو شورا خاطر نشان کرد: زماني که ورزشگاه انقلاب راه اندازي مي شد تربيت بدني نيشابور قدو قواره اش آنقدر نبود که بتواند آن را اداره کند الان هم آموزش و پرورش نيشابور پتانسيل مديريت درست مجموعه را ندارد و شايد تبديل به مخروبه شود!

رئيس شورا نيز در واکنش به موضوع مطرح شده بيان داشت: اين امتياز بزرگ آموزشي، نظامي و فرهنگي براي شهرستان بود که از دست رفت و ضايعه اي براي نيشابور بود. صالح آبادي با اشاره به اينکه مي توانستيم زمين هاي منابع طبيعي که هيچ استفاده اي از آن نمي شود را با همت دولت و با شش و نيم ميليارد تومان چکي که آموزش و پرورش بابت تجهيزات آموزشگاه در وجه سپاه نوشته، مي توانستيم پادگان درجه يک را حفظ کنيم ولي متاسفانه کار به اين سمت و سو نرفت.