اموال و بودجه شهرداري مثل گوشت قرباني تقسيم مي شود!
اموال و بودجه شهرداري مثل گوشت قرباني تقسيم مي شود!

اظهارات و اعترافات اعضاي شوراي شهر در جلسه علني شورا: اموال و بودجه شهرداري مثل گوشت قرباني تقسيم مي شود! 13نفري اندازه نيم نفر هم کار نکرديم اگر شهردار دارد جيب هاي يک عده از ما را پر مي کند، يک حرف ديگر است! اگر نمي توانيم براي شهر کاري کنيم؛ همه مان دسته جمعي […]

اظهارات و اعترافات اعضاي شوراي شهر در جلسه علني شورا:

اموال و بودجه شهرداري مثل گوشت قرباني تقسيم مي شود!

13نفري اندازه نيم نفر هم کار نکرديم

اگر شهردار دارد جيب هاي يک عده از ما را پر مي کند، يک حرف ديگر است!

اگر نمي توانيم براي شهر کاري کنيم؛ همه مان دسته جمعي استعفا دهيم و از مردم عذر خواهي کنيم!

اگر گردنم را بزنند ديگر حاضر نيستم بيايم شورا!

شما دوباره مي خواهيد کانديدا شويد با چه رويي مي خواهيد براي مردم صحبت کنيد! مردم نمي خندند؟!

شما که جوري از آقاي شهردار دفاع مي کرديد که انگار نعوذ با… از امام زمان دفاع مي کرديد!

آيا شهردار دوباره زير تيغ قرار گرفت؟

جلسه علني شوراي شهر، سه شنبه هفته گذشته، با اعتراض به عملکرد شهردار آغاز و با اعترافات برخي از اعضاي شورا نسبت به عملکرد شورا در يک سال و نيم گذشته ادامه يافت. با وجود اظهار ناراحتي برخي از اعضا از حضور خبرنگار خيام نامه که تنها خبرنگار حاضر در جلسه بود، خيام نامه به پشتوانه مردم و طبق رسالت خود اقدام به انتشار بي کم و کاست اين گفته ها مي کند.

محمد کاظم صادقي در رابطه با گزارش مهرماه شهرداري با بيان اينکه متاسفانه علي رغم گذشت هفت ماه از سال، کل بودجه ي محقق شده 39 درصد است در صورتي که بايد 70 درصد بودجه محقق مي شد، تصريح کرد: بخش اجرايي هم بيشتر مربوط به آسفالت و جدول بوده است و شهرداري در اغلب پروژه هاي مصوب که در بودجه لحاظ شده کار موثري انجام نداده است؛ از جمله توسعه معابر که ده درصد از 18 ميليارد تومان تحقق پيدا کرده و نيز بخش ورودي ها، اصلاح و بازسازي ميادين، احداث پارک ها افلاک نما، گردشگري و ده ها پروژه ي ديگر هيچ اقدامي انجام نشده است.

وي ضمن بيان اينکه زماني که آقاي شهردار مي خواست از ما راي بگيرد، روي اين موضوعات خيلي تاکيد مي کرد ولي متاسفانه کاري انجام نشده است، افزود: ما از بودجه اي که به مردم قول داديم، خيلي عقب ايم. اين عضو شورا چنين ادامه داد: که خدا را شاهد مي گيرم که قصد تخريب کسي را ندارم؛ طبق قانون مصوبات بايد توسط فرمانداري تاييد شود و يا شهردار مي تواند به آنها اعتراض کند ولي نه تاييديه فرمانداري آمده و نه اعتراضي شده است.

صادقي عدم به کارگيري نيروي جديد در شهرداري را از مصوبات شورا خواند و تاکيد کرد: علي رغم مصوبه شورا باز هم شهرداري چند نيروي جديد گرفته است که من اين را دهن کجي به مصوبات شورا مي دانم. وي با توضيح اين که بايد اين مسائل پيگيري شود چراکه دستور مستقيم شهردار بوده و نه معاونين وي، افزود: توپ را نمي شود در ميدان معاونين انداخت؛ ضمن اين که شهردار اعلام کرده که براي اين موضوع امضاي چند نفر از اعضاي شورا را نيز گرفته است. صادقي تصريح کرد: پارسال هم آقاي شهردار اصرار کرد و تصويب يک سري لوايح را از شورا گرفت، بعد هم ميان مردم اين طور نشان داد که صرفا مصوبه شورا بوده است، در صورتي که کار غير کارشناسي بود؛ لايحه کشتارگاه و اصناف را آورد و مجددا اعلام کرد که بايد باز بيني شود. اين نشان مي دهد که در شهرداري کار کارشناسي انجام نمي شود.

صادقي ضمن بيان اين که شهرداري در بحث کيوسک هاي نيروي انتظامي کاري کرد که شورا را در مقابل نيروي انتظامي قرار داد در صورتي که تخلف محرز ايشان بود، اظهار داشت: چند وقت پيش آقاي هوشمند و پارسا مرا رساندند در خانه، ديديم آقاي زرندي هم هست، در رابطه با باشگاه ورزشي که آقاي هوشمند پيگيري مي کند پرسيد و مي خواست واکنش مرا ببيند که گفتم در کميسيون حقوقي در حال پيگيري است. من از اين جور دغل بازي ها خوشم نمي آيد. برآيند من اين است که ايشان مي خواهد اعضاي شورا و نيروهاي شهرداري با شورا را در مقابل هم قرار دهد که از جوانمردي به دور است؛ خواهش ام اين است که وقتي بگذاريم تا شهردار پاسخ دهد.

احمد همت آبادي نيز در رابطه با به کارگيري نيروي جديد در شهرداري با بيان اينکه ما دِيني به مردم داريم که فرقي بين فقير و غني وجود نداشته باشد، افزود: 5 تا نيروي اخراجي در شهرداري داشتيم که بايد يا همه ي آنها بيايند يا هيچکدام؛ يک بام و دو هوا که نمي شود. وي تصريح کرد: بدون اجازه شورا هر کاري دوست دارند انجام مي دهند، بايد روز قيامت جواب دهيم، مثل گوشت قرباني اموال و بودجه شهرداري تقسيم مي شود! از اين مسائلي که پيش آمده خواب به چشم آدم نمي آيد.

همت آبادي ادامه داد: من به آقاي صائب نيا کاري ندارم ولي اين که کسي در شهرداري مشغول به کار شود چون پدرش از اعضاي شورا است!، آن بچه کارگري که شايستگي اش را داشته آه بکشد، نفرين او تا قيامت گريبان گير ماست؛ نکنيد اين کارها را؛ خيلي وضعيت مان خراب است!، همه اش قول، وعده! کو بوستان وکيلي؟! کو موزه قلب پرفسور صادقي؟! کو پايانه هاي ميدان بار؟! کدام معابر باز شده؟! نگوييد امسال که گذشت، سال بعد هم که انتخابات مجلس است و کي به کيه! اين که نشد حرف! مردم اين ها را رصد مي کنند و خيلي ناراحت اند. در اين مدت عدم پابندي شهردار به مصوبات ما مشخص شده است. مگر ما کشک ايم؟! ما نماينده مردم ايم؛ نه اين همايش سرمايه گذاري آرمان شهر به نتيجه خواهد رسيد، نه معابري باز خواهد شد نه ميداني ترميم خواهد شد.

همت آبادي که در سکوت ديگر اعضاي شورا همچنان به سخنراني خود ادامه مي داد، اظهار داشت: خدا شاهد است اگر گردنم را بزنند ديگر حاضر نيستم بيايم شورا! براي يک جايي که مي خواهد آسفالت شود صد تا تلفن به آدم مي شود، از بس مردم خاک خورده اند خسته شده اند، من تلفنم را خاموش کرده ام، مردم از ظهر تا آخر شب يک سره زنگ مي زنند. ما چه جوابي بدهيم. شهردار ما را سر کار گذاشته است! شهر ما به اندازه شميرانات هم نيست؛ همه جاي آن گودال، خاک، آب، شما دوباره مي خواهيد کانديدا شويد با چه رويي مي خواهيد براي مردم صحبت کنيد، مردم نمي خندند؟ من که از آمدنم پشيمانم، من در دوره سي سال معلمي و هفت سالي که در زندان کار کردم به اندازه همين يک سال و نيم زجر نکشيدم. بار سنگيني بر دوش ما است وقتي که در سرازيري قبر بگذارند مي گويند آقاي همت آبادي! براي اين مردم چه کردي؟ اين مردم ضجه زدند، تو براي منافع شخصي خودت تصميم گرفتي! سفارش کردي، تلفن زدي! هر کسي را مي خواهيد بگذاريد بهتر از آقاي زرندي است، بدون حب و بغض بگوييم آقاي فلاني! تو به درد شهرداري نمي خوري باز استيضاح ما را به هم نزن! همه چيز دارد حيف و ميل مي شود! همه شما هم مي دانيد! بياييم همبستگي داشته باشيم و شهر را از اين بن بست خارج کنيم.

در ادامه صائب نيا که در صحبت هاي همت آبادي، فرزند خود را مورد اشاره ديد، با بيان اينکه آقاي هنر بخش از پسر من خواست که چون رشته اش صنايع شيميايي است بيايد پيش ما افتخاري کار کند، افزود: پسرم مي خواست برود که همين آقاي زرندي نگذاشت. وي ادامه داد: پسر من در ميدان باغرود کار مي کرد تا زماني که شرکت تعطيل شد و من گفتم تا زماني که شرکت دوباره شروع به کار کند؛ اين يک ماهه اي که بيکار بود برود شهرداري!

صائب نيا همچنين اظهار داشت: زماني که مي خواستيم شهردار را استيضاح کنيم چه کسي عقب نشيني کرد؟ اگر واقعا نمي تواند کار کند يا علي مدد فرد ديگري بيايد.

در اين لحظه جدي چنين واکنش نشان داد: شما که براي استيضاح اصلا نيامده بوديد. جوري از آقاي شهردار دفاع مي کرديد که انگار نعوذبا… از امام زمان دفاع مي کرديد! در صحبت هاي شما تناقض وجود دارد. شما به عنوان سخنگو مصاحبه کرديد که بهترين فرد براي شهر آقاي زرندي است؛ اگر ايشان نباشد شهر ضرر مي کند بعد مي گوييد ما براي استيضاح آمديم، شما نيامديد؟!

صائب نيا پاسخ داد: جنگ اعصاب درست نکنيد اگر فکر مي کنيد شهردار واقعا نمي تواند کار کند يا علي مدد!

شريعتمدار نيز در ابتداي صحبت خود بيان داشت: کاش خبرنگار اينجا نمي بود و من مثل هميشه شفاف صحبت مي کردم. که بقيه اعضا گفتند: شما شفاف صحبت کن!

شريعتمدار ادامه داد: بدون تعارف من از خودم مي گويم، قبل از انتخابات هزار وعده ي راست و دروغ! داديم، زمين و زمان را به هم دوختيم که مي خواهيم براي مردم چه کار کنيم! راي که آورديم به هر دليلي به آقاي زرندي راي داديم که شهردار شود، بعد از آن منصفانه مباحث شهر را پيش نبرديم، هر کدام مان دنبال کار خودمان بوديم! يک کدام جاه طلب شديم! يک کدام پول پرست شديم! يک کدام مان ماشين باز شديم! يکي دنبال اين بود که پرونده ساخت و ساز زير بغلش بگيرد در شهرداري راه بيفتد که تخفيف بگيرد! نيامديم مسائل را عقلايي بررسي کنيم و مصالح شهر را در نظر بگيريم، دائم بحث کرديم و گلويمان را پاره کرديم، صدتا کتاب قانون آورديم، بالا کرديم پايين کرديم، 50 تا مصوبه داديم. کدام شان اجرايي شده است؟

اين عضو شورا ادامه داد: فقط کارهاي روبنايي شده و کارهاي زير بنايي فراموش شده است، يک ميليارد و چهارصد ميليون صرف مرمت فرهنگسرا شد چه اتفاقي افتاد؟ در حالي که با اين پول مي شد يک فرهنگسرا ساخت، مي بينيم ولي چشم هاي مان را مي بنديم، فردا يک تلفن به ما مي شود همه مشکلات را فراموش مي کنيم! اگر مي خواهيم اتفاقي در شهر بيفتد همين شهردار را کمک کنيم، پيگير مصوبات باشيم و با همين آقا بسازيم، اگر مي بينيم نمي شود فکر اساسي برداريم، من يکي که نا اميد شدم! خدا را گواه مي گيرم چندين بار تصميم گرفتم استعفا دهم باز با چند نفر مشورت کردم گفتند همين جور کج دار و مريز ادامه بده! مردم براي يک آسفالت ساده مانده اند بعد شما دنبال انتقال ترمينال هستيد؟ دنبال ميدان بار هستيد؟ برويم بابا! کشکمان را بسابيم! اگر مي توانيم براي شهر کاري کنيم مرد و مردانه اقدام کنيم وگرنه همه مان دسته جمعي استعفا دهيم و از مردم عذر خواهي کنيم! مردم را هم سر کار نگذاريم. من که دوره بعد نخواهم آمد. البته دور بعد هم مردم زرنگ اند و رصد مي کنند.

شريعتمدار اضافه کرد: همين آقاي صائب نيا بود که مي گفت اگر از آسمان سنگ ببارد ميدان بار را درست مي کنيم. از آسمان سنگ که هيچي باران آمد، برف آمد، يک سال گذشت، هيچ خبري نشد. اگر داعش هم حمله کند بمب بيندازند ما هيچ کاري نمي توانيم انجام دهيم!

وي ادامه داد: اگر شهردار دارد جيب هاي يک عده از ما را پر مي کند يک حرف ديگر است! نمي توانيم سر مردم کلاه بگذاريم، من خصومت شخصي با شهردار ندارم و مي دانم زحمت مي کشد ولي حدش همين است، خودش هم بارها گفته که من حدم همين است.

اين عضو شورا افزود: من يک بار براي شهرداري آمدم براي هفت پشتم بس است. ديگر هم براي شهرداري نخواهم آمد. اگر شهرداري و فرمانداري و دو تا نماينده مجلس را هم به من بدهند پشت دستم را داغ کرده ام! متاسفانه ما سيزده نفر به اندازه نيم نفر هم براي شهر کار نکرديم!

در پايان هوشمند به قصد تلطيف کردن مباحث ضمن بيان اينکه بخش زيادي از دغدغه هايي که دوستان دارند درست است ولي چرا وقتي فرد ديگري در عملکرد خطا دارد خودمان را زير سوال ببريم؟ اظهار داشت: وقتي مصوبه ما صحيح بوده است و فرد ديگري آن را اجرا نمي کند چرا خودمان را تف و لعنت مي کنيم! وي افزود: ما خودمان به جان هم افتاديم، اينها اهانت به خود ما و اهانت به راي مردم است. من برخلاف آقاي همت آبادي شب ها راحت مي خوابم. چون از عملکرد خودم راضي ام! اين که بگوييم «ما عرضه نداشتيم» حرف نادرستي است.

آزاده مهدیار