«خیام نامه» تبرئه شد
«خیام نامه» تبرئه شد

«هیئت منصفه» دادگاه مطبوعات خیام نامه را از اتهام «نشر اکاذیب» تبرئه کرد «هیئت منصفه» ی دادگاه مطبوعات خراسان رضوی مدیر مسئول خیام نامه را از اتهام«نشر اکاذیب» تبرئه کرد. در پی شکایت یکی از نهادها از «خیام نامه» پرونده ای در این خصوص تشکیل و از سال 1395 در مراجع قضایی شهرستان در حال […]


«هیئت منصفه» دادگاه مطبوعات خیام نامه را از اتهام «نشر اکاذیب» تبرئه کرد

«هیئت منصفه» ی دادگاه مطبوعات خراسان رضوی مدیر مسئول خیام نامه را از اتهام«نشر اکاذیب» تبرئه کرد.

در پی شکایت یکی از نهادها از «خیام نامه» پرونده ای در این خصوص تشکیل و از سال 1395 در مراجع قضایی شهرستان در حال رسیدگی بود. برای این پرونده که در سال 1397 جهت رسیدگی نهایی به شعبه ی دوم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی،  ارسال شد، هفته گذشته جلسه رسیدگی تشکیل گردید.

در نخستین جلسه ی رسیدگی به اتهام، مدیر مسئول خیام نامه که در روز دوشنبه شانزدهم مهرماه، در دادگستری کل استان خراسان رضوی با حضور هیئت منصفه برگزار شد، توضیحات نماینده حقوقی نهاد شاکی و نیز رضا مهرداد، مدیرمسئول خیام نامه و وکیل وی استماع شد.

در پایان این جلسه، «هیئت منصفه» دادگاه مطبوعات  به شور نشست و با عنایت به محتویات پرونده و دفاعیات متهم و وکیل وی به اتفاق آرا مدیرمسئول خیام نامه را مجرم ندانست.بر اساس قانون تبعیت از رای هیئت منصفه برای دادگاه الزام آور نیست اما از امارات مهم برای مجرم شناختن یا عدم محکومیت در دادنامه صادره خواهد بود.

 گفتنی است به دلیل منع قانونی، امکان ارائه ی توضیحات بیشتر در خصوص محتوی جلسه ی دادگاه تا پیش از صدور رای نهایی امکان پذیر نیست.