دست رد پليس بر رشوه 150 ميليون ريالي خريداران کابل هاي سرقتي
دست رد پليس بر رشوه 150 ميليون ريالي خريداران کابل هاي سرقتي

دست رد پليس بر رشوه 150 ميليون ريالي خريداران کابل هاي سرقتي ماموران وظيفه شناس کلانتري 11 طالقاني شهرستان نيشابور با صحت عمل خود رشوه 150 ميليون ريالي خريدارانن کابل هاي سرقتي را رد و مبلغ مورد نظر را صورت جلسه و ضميمه پرونده کردند. فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور با اعلام اين خبر گفت: در […]

دست رد پليس بر رشوه 150 ميليون ريالي خريداران کابل هاي سرقتي

ماموران وظيفه شناس کلانتري 11 طالقاني شهرستان نيشابور با صحت عمل خود رشوه 150 ميليون ريالي خريدارانن کابل هاي سرقتي را رد و مبلغ مورد نظر را صورت جلسه و ضميمه پرونده کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور با اعلام اين خبر گفت: در پي سرقت سيم و کابل هاي برق در سطح شهرستان به خصوص در محدوده بلوار بعثت جلسات ويژه اي تشکيل و با برنامه ريزي هاي انجام شده گشت هاي نا محسوس افزايش وو رد زني هاي پليسي و اطلاعاتي براي شناسايي سارق و يا سارقان و همچنين مالخران به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي قرارر گرفت.

سرهنگ سيد حسن حسيني افزود :ماموران تجسس کلانتري 11 طالقاني حدود ساعت 2 بعداز ظهر متوجه شدند که تعداد دو نفر از خريداران کابل هاي سرقتي حدود چهار هزار متر انواع سيم و کابل هاي سرقتي را در زير زمين يک منزل در بلوار بعثت نگهداري و قصد انتقال و آب کردن آنها را داردند که بلافاصله دوتيم از تجسس کلانتري 11 طالقاني به اتفاق رييس کلانتري و کارشناسان اداره برق به محل اعزام شدند.

وي خاطر نشان کرد:ماموران پس از هماهنگي هاي مقام قضايي در بتازرسي از محل مشاهده کردند حدود چهار هزار متر سيم انواع کابل هاي سرقتي اداره برق دپو شده که مالخرانن به ماموران انتظامي در ازاي سرپوشي از اجراي قانون مبلغ 150 ميليون ريال رشوه که مبلغ 100ميليون ريال آن به صورت نقد بود را پيشنهاد دادند که ماموران مراتب را صورت جلسه و مبلغ رشوه را ضميمه پرونده کردند.

سرهنگ حسيني ضمن اشاره به هزينه هاي بالاي نصب سيم و کابل هاي برق تصريح کرد:برابر اظهارات کارشناسان اداره برق حدود يک ميليارد ريال به منظور نصب همين مقدار کابل براي دولت هزينه دارد که متاسفانه افرادي بدون توجه به اين نکته هاآن ها را با کمترين قيمت به فروش و خريداران نيز براي افزايش سود خود اقدام به خريد اموال مسروقه مي کنند.

شايان ذکر است ماموران شرکت کننده در اين عمليات به صورت ويژه از سوي فرمانده انتظامي شهرستان تقدير و متهمان پس از تشکيل پرونده براي تاحقيقات بيشتر در اختيار پليس آگاهي قرار گرفتند.

شاگرد سارق،حساب بانکي صاحبکار خود را خالي کرد

سارق اينترنتي که از حساب بانکي صاحب کار خود اقدام به سرقت مي کرد، در شهرستان نيشابور دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور بااعلام اين خبر گفت: در پي مراجعه يکي از شهروندان به پليس فتاي شهرستان و اعلام سرقت اينترنتي از حساب بانکي، موضوع در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.

سرهنگ حسيني افزود:کارشناسان پليس فتا با تحقيقات فني و پليسي در فضاي مجازي دريافتند که حدود 15ميليون ريال از حساب شاکي توسط فرد يا افرادي برداشت شده است و خريدهاي اينترنتي نيز انجام شده که ماموران انتظامي با انجام تحقيقات و رصد دقيق فضاي مجازي متهم را شناسايي و دستگير کردند.

حسيني اظهار داشت: وي مدتي قبل با عنوان شاگرد براي شاکي کار مي کرده که با سو استفاده از اعتماد وي با برداشتن رمز دوم کارت صاحبکار چندين مورد خريد اينترنتي انجام داده است.

سرهنگ حسيني ضمن اشاره با ارجاع پرونده به مرجع قضايي از شهروندان خواست به هيچ عنوان کارت هاي عابر بانک خود را در اختيار ديگران قرار نداده و در بازه زماني کوتاه مدت نسبت به تعويض رمز دوم کارت هاي عابر بانکي خود اقدام نمايند.