روش جديد مديران بازمانده از دولت احمدي نژاد در تکريم ارباب رجوع؛
روش جديد مديران بازمانده از دولت احمدي نژاد در تکريم ارباب رجوع؛

روش جديد مديران بازمانده از دولت احمدي نژاد در تکريم ارباب رجوع؛ نوازشگري بخشدار سرولايت با مشت در واکنش به انتقادات يک شهروند ديگر چشم و گوش مردم به شاهکارهاي شيفتگان خدمت عادت کرده است. ظاهرا بايد دهخدايي زاده شود، فرهنگ لغت جديدي بنويسد و برخي مفاهيم چون خدمت گزاردن، ولي نعمت، مهرورزي و… را […]

روش جديد مديران بازمانده از دولت احمدي نژاد در تکريم ارباب رجوع؛

نوازشگري بخشدار سرولايت با مشت در واکنش به انتقادات يک شهروند

ديگر چشم و گوش مردم به شاهکارهاي شيفتگان خدمت عادت کرده است. ظاهرا بايد دهخدايي زاده شود، فرهنگ لغت جديدي بنويسد و برخي مفاهيم چون خدمت گزاردن، ولي نعمت، مهرورزي و… را در سپهرِ اصولگرايانِ ادبِ! پارسي معنا نمايد. بزرگواران مهرورز به جاي مانده از پاکدست ترين! دولتِ تاريخ ايران که گويا در راه خدمت به مردم سر از پا نمي شناسند، کار را به جايي رسانده اند که در محل کار، براي تکريم رعيت به عنوان نماينده ي عالي دولت، دست خود را بالا مي برند تا احتمالا سر رعيت را به سَبک «قَديم ها» نوازش کنند و البته اين رعيتِ نگون بختِ بدبين چون توانايي و ظرفيت درکِ نوازشِ اين دستِ اهورايي را ندارد تفسير غلط مي کند و به بيراهه مي رود و وقتي خبرش هم به گوش بعضي ها مي رسد در بوق و کرنا مي کنند و آسمان و ريسمان را به هم مي بافند و آب به آسياب بدخواهان و کج انديشان مي ريزند.

براساس اخبار دريافتي بخشدار محترم و معزز سرولايت، که چندين سال است مردم شريف اين منطقه را ارباب وار مورد لطف و مداقّه قرار مي دهد و عملکرد اين بزرگوار سخت مورد نقد قرار گرفته است، به گفته ارباب رجوع و شاهدان عيني، در هفته ي گذشته يکي از شهرونداني را که جسارت نموده، با مراجعه به محل کار وي در بخشداري و بر خلاف رسوم رعيت در جايگاه ارباب رجوع، انتقاداتي را نسبت به برخي رفتارهاي حضرت والا و نماينده ي عالي دولت در منطقه (جناب بخشدار) مطرح نموده است؛ با مشت و اسباب دم دستي هم چون صندلي مورد نوازش قرار داده و ظاهرا موضوع با وساطت اطرافيان ختم به «شر» نشده است!

اما بخشدار سرولايت روايت ديگري از اين گفته ها دارد. حسيني در گفت و گوي کوتاهي با خيام نامه ضمن تکذيب ضرب و شتم ارباب رجوع درباره اين ماجرا مي گويد: افراد مختلفي به بخشداري مراجعه مي کنند و درخواست هاي گوناگوني دارند،آب مي خواهند، برق ندارند، ساخت و ساز خارج از محدوده دارند، ناراحت هستند و بگو مگوهايي اتفاق مي افتد. وي در ادامه گفت: فکر نمي کنم نياز به توضيح بيشتر باشد و طرح اين مسائل در نشريات درست نيست، برخي مي خواهند بهره برداري سياسي کنند. اگر اتفاقي هم افتاده آقايان بروند دستگاه قضايي تظلم خواهي کنند. وي پاسخگويي به ادعاي مطرح شده را به بعد موکول کرد و ادامه داد: اگر افراد ادعايي دارند، شما مطرح کنيد؛ ما بعدا پاسخ خواهيم داد.

البته يافته هاي خيام نامه حکايت از اين دارد که متاسفانه اين برخورد غير متعارف در بخشداري سرولايت اتفاق افتاده است و نکته ي حايز اهميت اين است که در قرن بيست و يکم و در عصر رسانه ها (به دور از قضاوت و پيشداوري در باره ي کم و کيف اين اتفاق) سر زدن چنين رفتارهايي، آن هم از جانب مدعيان اصول، ارزش ها و شيفتگان خدمت به مردم، هر چند بعيد نيست اما جاي سوال بسيار دارد.