اظهارات جالب فرماندار فيروزه در مراسم خداحافظي
اظهارات جالب فرماندار فيروزه در مراسم خداحافظي

اظهارات جالب فرماندار فيروزه در مراسم خداحافظي سرانجام پس از 5 سال و هفت ماه اولين فرماندار شهرستان فيروزه به پايان کار خود در اين فرمانداري رسيد و با حضور معاون سياسي استاندار خراسان رضوي، مراسم توديع وي و معارفه سرپرست فرمانداري فيروزه در سالن تربيت اين شهر برگزار شد. اين مراسم در غياب امام […]

اظهارات جالب فرماندار فيروزه در مراسم خداحافظي

سرانجام پس از 5 سال و هفت ماه اولين فرماندار شهرستان فيروزه به پايان کار خود در اين فرمانداري رسيد و با حضور معاون سياسي استاندار خراسان رضوي، مراسم توديع وي و معارفه سرپرست فرمانداري فيروزه در سالن تربيت اين شهر برگزار شد.

اين مراسم در غياب امام جمعه و شوراي شهر فيروزه برگزار شد، شنيده شده امام جمعه به نشانه اعتراض به نحوه برکناري فرماندار و اعضاي شوراي شهر به دليل چالش هاي جدي با حاجي زاده در جلسه حضور نيافتند.

محمد رضا حاجي زاده در طول مدت کار خود در فرمانداري فيروزه با چالش هاي متعددي مواجه بود که يکي از مهمترين آن ها پيگيري و تلاش براي استقرار ادارات مختلف در اين شهرستان تازه تأسيس بود. ماجراي موش هاي روستاي نجف آباد و نيز برخورد نامناسب با شوراي شهر و توهين لفظي به اعضاي اين پارلمان محلي از ديگر چالش هاي وي بود.

وي از حاميان سرسخت احمدي نژاد بود به نحوي که در اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري سال 88، ميزان مشارکت را در اين شهر بيش از صد درصد اعلام کرده بود که واکنش هاي زيادي را به همراه داشت.

حاجي زاده در مراسم توديع خود با ارائه گزارش عملکرد خود، کاهش 15 درصدي جمعيت را تهديدي براي شهرستان دانست و گفت: هنگام تأسيس 36 روستاي فيروزه را براي نيشابور گرفتند و هنوز پس نداده اند.

وي برگزاري جشنواره فيروزه، تحويل سبدهاي کالاي دولت درب منازل، استقرار کليه ادرات به جز دو مورد، اهداي نهال به کليه تماشاگران گود کشتي گرماب، احداث دو واحد صنعتي و … را از نکات مثبت مدت مسئوليت خود عنوان کرد و افزود: مرکز بهداشت کوچک ما کار يک بيمارستان را انجام مي دهد.

حاجي زاده تصريح کرد: هميشه لباس فيروزه اي خريده و پوشيده ام. شبانه روز در حوزه استحفاضي خودم بوده ام و بدون اجازه همتاي خودم به نيشابور نرفتم. حدود 1000نماز جماعت در اين شهرستان شرکت کردم، منبر رفتم و حتي مدتي که امام جماعت نداشتيم، امام جماعت هم بودم.

وي در پايان از سه استاندار دولت احمدي نژاد و استاندار کنوني قدرداني کرد و از مديران ادارات به خاطر برخوردهاي احتمالي يا بالا بردن صداي خود حلاليت طلبيد و با شعري از ترانه زنده ياد ناصر عبداللهي به اظهاراتش پايان داد که : سراپا اگر پژمرده ايم، ولي دل به پايز نسپرده ايم، چو گلدان خالي لب پنجره پر از بغضهاي ترک خورده ايم…

محمد رضا حاجي زاده در پايان اظهاراتش کليپ 7 دقيقه اي به سبک گزارش فعاليت هاي احمدي نژادي از لب تاپ مقابل خود براي حضار پخش کرد که در آن از عناوين و القاب مختلفي براي توصيف وي استفاده شده بود.

معاون استاندار در اين مراسم گفت: فرآينده دو تا سه ماهه انتخاب فرماندار زمان بر است و تا آن زمان تاجيک بخشدار مرکزي، بال حفظ سمت سرپرست فرمانداري فيروزه مي باشد.

صادقي تصريح کرد: مهمترين مشکل ما در کشور تحريم است و اميدوارم دولت در دفاع از حقوق ملي به توفيق مطلوب دست يابد. البته مشکل ديگر ما پايين بودن بهره وري در دستگاه هاي دولتي است که با کاهش تصدي گري دولت بايد در جهت بهبود آن تلاش کرد. بحران آب نيز از خطرات جدي است که همت مردم را مي طلبد و بايد روند برداشت غير مفيد منابع آبي را اصلاح کرده و با بهره گيري از دانش و تکنولوژي روز تحولي جدي در کشاورزي ايجاد کنيم.

در ادامه مراسم تاجيک سرپرست جديد فرمانداري نيز با تقدير از خدمات دولت گفت: اميدوارم بتوانيم با همکاري همه براي پيشبرد اهداف دولت در فيروزه تلاش کنيم.

فرمانده انتظامي شهرستان فيروزه و رييس شوراي اسلامي شهرستان نيز از ديگر سخنرانان اين مراسم بودند.

گفتني است: حاجي زاده در هنگام اهداي هداياي مختلف به وي و خداحافظي با مديران، اشک مي ريخت و بسيار متأثر بود. وي همچنين در مسير برگشت از سالن محل برگزاري مراسم تا فرمانداري، در اظهاراتي غير رسمي، معاون استاندار را متهم به دروغ گويي کرد و گفت: اگر من مشکل آموزش و پرورش داشتم، چرا بخشداري که زيردست من بوده و آموزش و پرورشي هست را جاي من گذاشته اند.

احسان سلیمانی