گروگانگيري پنج روزه با رهايي کودک پايان يافت
گروگانگيري پنج روزه با رهايي کودک پايان يافت

گزارش اختصاصي خيام نامه: گروگانگيري پنج روزه با رهايي کودک پايان يافت در هفته ي گذشته افکار عمومي شهر تحت تاثير کودک ربايي قرار داشت که به صورت مرموزي اتفاق افتاده بود. جداي از خانواده وبستگان کودک، بسياري از شهروندان با نگراني شايعات و خبرهاي صحيح يا غلط آن را پي گيري مي کردند. در […]

گزارش اختصاصي خيام نامه:

گروگانگيري پنج روزه با رهايي کودک پايان يافت

در هفته ي گذشته افکار عمومي شهر تحت تاثير کودک ربايي قرار داشت که به صورت مرموزي اتفاق افتاده بود. جداي از خانواده وبستگان کودک، بسياري از شهروندان با نگراني شايعات و خبرهاي صحيح يا غلط آن را پي گيري مي کردند. در اين ميان پليس در سکوت خبري، محسوس و نامحسوس به دنبال يافتن گره کور اين پازل بود که خبرهاي جديدي رسيد

صبح روز دوشنبه چهاردهم ماه مهر نودو سه، ساعت هشت و ده دقيقه ي صبح زنگ در خانه به صدا درآمد و اهل خانه که از ساعت هشت و ده دقيقه صبح روز چهارشنبه نهم مهرماه با ربوده شدن پرهام در بهت و نگراني بودند، با شنيدن صداي او لحظه ي وصف ناشدني را تجربه کردند.

پرهام پنج ساله زنگ در خانه را زد و با دو هزار تومان پولي که در دست داشت وارد منزل شد!

وقتي همه آرام گرفتند کودک پنج ساله اي که در ناز و نعمت زندگي کرده بود، از لحظه هاي فراق روايت کودکانه اي نقل کرد:

«آن روز وقتي از آسانسور بيرون رفتم يه آقايي مهربون بهم گفت من دوست باباتم و قراره امروز ببرمت مهد، بيا بشين تو ماشين من. پرهام ادامه داد: منو سوار کرد برد تو يه خونه که يه خانم مهربون آنجا بود، برام کلي چيزي خريدند، لباس خريدند، حمام کردم و…

امروزم آقا و خانم مهربون، منو سوار تاکسي کردند فرستادند خونه ، آقاي راننده هم اين پول رو بهم داد.»

بسياري از دوستان و آشنايان و نيز پليس با شنيدن خبر رهايي پرهام ابراز خوشحالي کردند و اما پليس همچنان بدنبال يافتن سرنخ و يا سرنخ هايي از اين کودک ربايي مشکوک است. پليس چه مي گويد؟

فرمانده ي پليس شهرستان ساعاتي پس از رهايي پرهام در مصاحبه با خبرنگاران به بيان روايت پليس از اين حادثه و پايان ش پرداخت:

ساعت هشت و ده دقيقه چهارشنبه مورخه نهم مهرماه پليس 110 از فقدان يا وقوع يک فقره کودک ربايي در محدوده فرحبخش غربي مطلع شد. مراتب بلا فاصله به اطلاع کليه ي واحدها رسيد و پليس آگاهي و کلانتري 13 وارد عمل شدند. نيروي انتظامي از زمان وقوع حادثه با اجراي طرح هاي مختلف در سطح شهر و به ويژه ورودي ها و خروجي ها ي شهر تلاش نمود عرصه را هر چه بيشتر بر آدم ربايان تنگ نمايد. از طرف ديگر با برقراري ارتباطي تنگاتنگ با خانواده ي کودک به دنبال يافتن سرنخي از آنان بود. در اين بين آدم ربايان از طريق تماس تلفني از داخل شهر و سپس مشهد درخواست دريافت مبالغي را نمودند. اما به دليل اشراف پليس بر اوضاع، به نظر مي رسد آدم ربايان ناچار شدند پرهام را تحويل خانواده دهند.

در رابطه با چگونگي رهايي کودک، پليس با شناسايي تاکسي که پرهام را به خانواده تحويل داده بود به اطلاعات جديدي دست يافت: ساعت هشت صبح روز دوشنبه آقا و خانمي در مقابل اداره ي آب و فاضلاب واقع در بلوار ولي عصر شهرک بهداري با مراجعه به تاکسي هاي خطي، از يکي از آنان مي خواهد تا پرهام را به آدرس خانه اش منتقل نمايد. ضمنا مبلغ پنجاه هزار ريال بابت کرايه مي پردازد با اين شرط که دو هزار تومان اضافه ي آن را به پرهام بدهد. به اين ترتيب پرهام به خانه بر مي گردد و تلاش پليس براي شناسايي متهمان ادمه دارد.

سرهنگ حسيني در باره ي انگيزه ربايندگان مي گويد :در تماس هاي گرفته شده با خانواده، آنان درخواست دريافت مبالغي را داشته اند. بنابر اين انگيزه آنان مادي به نظر مي رسد. فرمانده ي انتظامي شهرستان در پاسخ به اين سوال خيام نامه که وجود چه عواملي به وقوع اين آدم ربايي کمک کرد؟ مي گويد: نصب نشدن دوربين هاي مدار بسته در مجتمع، رفت و آمد افراد مختلف به مجتمع براي ادامه ي فعاليت هاي ساختماني در يکي از طبقات، مفقود شدن ريموت هاي کنترلي درب هاي ورودي و عدم تغيير آنها را از عوامل تسهيل کننده   اين جرم است. وي از بي توجهي برخي مديران و مسئولين شهري به توصيه هاي کارشناسان امنيتي براي نصب دوربين ها در نقاط حساس شهر گله کرد و خواستار جدي گرفتن اين مهم از جانب ايشان شد.

رييس پليس نيشابور از اريه ي پيشنهاد اجباري شدن نصب دوربين هاي ايمني در هنگام گرفتن پايان کار ساختماني به شهرداري خبر داد.

هر گونه شکايت از پليس را به 197 اطلاع دهيد

در پايان اين مصاحبه خيام نامه گله ي بسياري از شهروندان از نحوه ي اجراي طرح موسوم به «جمع آوري ديش هاي ماهواره» و برخورد نامناسب ماموران را مطرح کرد که رييس پليس شهرستان ضمن تاکيد بر رعايت حقوق شهروندي در زمان اجراي دستورات قضايي و تلاش هاي پليس براي ارايه آموزش هاي لازم به پرسنل در اين خصوص، از شهروندان خواست هر گونه شکايت خود از پليس را اداره ي بازرسي و يا تلفن 197 اعلام و پيگيري نمايند.

دستگيري مظنونان سرقت مسلحانه از طلا فروشي

فرمانده ي پليس در اين مصاحبه در پاسخ به خيام نامه که از سارقان مسلح طلا فروشي چه خبر گفت: در اين رابطه اقدامات خوبي انجام شده که بخش مهمي از آن قابل گفتن نيست، تعدادي مظنون در يکي از استان ها دستگير شده اند و اقدامات قانوني براي انتقال آنان به نيشابور و انجام تحقيقات تکميلي فراهم شده است.