با ابلاغ رسمی و برگزاری آیین معارفه شهردار نیشابور ; نجفی کلید شهر را رسما تحویل گرفت
با ابلاغ رسمی و برگزاری آیین معارفه شهردار نیشابور ; نجفی کلید شهر را رسما تحویل گرفت

آیین معارفه شهردار نیشابور و ابلاغ رسمی حکم وزیر کشور به علی نجفی بعد از پایان آخرین ساعات اداری هفته گذشته در محل سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد تا شهر نیشابور روز پنجشنبه را با شروع به کار رسمی شهردارش به پایان ببرد. در مراسم معارفه شهردار بزرگ ترین شهر استان پس از مشهد، علاوه […]

آیین معارفه شهردار نیشابور و ابلاغ رسمی حکم وزیر کشور به علی نجفی بعد از پایان آخرین ساعات اداری هفته گذشته در محل سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد تا شهر نیشابور روز پنجشنبه را با شروع به کار رسمی شهردارش به پایان ببرد.

در مراسم معارفه شهردار بزرگ ترین شهر استان پس از مشهد، علاوه بر معاون استاندار و مهمانانی از مرکز استان، اعضای شورای شهر، فرماندار، مسئولادن اداری و نظامی و انتظامی، جمعی از خبرنگاران و کارکنان شهرداری حضور داشتند.

معاونان خدمات شهری و امور عمرانی شهرداری مشهد که به اتفاق مدیر کل دفتر امور شهری استانداری و نماینده آستان قدس از مشهد در این مراسم حضور داشتند، اکثر اعضای شورا، امام جمعه شهرستان فاروج، دادستان، رئیس دادگستری، دادستان، رئیس اداره اطلاعات، شهرداران سابق و اعضای ادوار شورای شهرستان و روسای برخی ادارات از جمله مهمانان حاضر در مراسم معارفه نجفی در روز 5شنبه 27 مهرماه بودند.

گزارش رییس شورا

رئیس شورای پنجم شهر با اشاره به پیام آبادانی که امام رضا برای نیشابور داشت، از جلسات متعدد اعضای شورای پنجم قبل از شروع رسمی کار خود با مقامات شهرستان، بازدید از ادارات و سازمان‌های مرتبط شهر و استان و تبادل نظر با آنها، سخن گفت.

سیدهادی درودی، روند انتخاب شهردار را که در هفته‌ دوم شهریورو در دومین جلسه شورای جدید به فرجام رسید، توضیح داده و گفت: این انتخاب در پی تبادل نظرهای فراوان اعضای شورا پیش از شروع به کار رسمی انجام شد. وی اظهار امیواری کرد با نظارت دقیق شورائیان در کنار کار اجرایی دقیق شهردار، دوره ۴ ساله موفق را به پایان برسانیم و رضایت شهروندان و خداوند را کسب کنیم.

بحران های مالی شهرداری نیشابور سنگین تر از دیگر شهرها

سرپرست شهرداری که در یک ماه و نیم گذشته به اداره امور این نهاد پرداخته، با بیان این که نیشابور در مسیر شهرهای جاده ابریشم قرار دارد، گفت: دو سال است که این شهرها از طرف اتحادیه جهانی شهرهای مسیر راه ابریشم در مسیر چین تا اروپا در حال احیاست و 44 شهر عضو این اتحادیه هستند. کوثری افزود: در آخرین اجلاس اتحادیه شهرهای مسیر راه ابریشم که در دامغان برگزار شد، پیشنهاد میزبانی نیشابور از نشست بعدی با پذیرش مواجه شد. به این ترتیب نیشابور در سوم و چهارم آبان ماه میزبان هفتمین اجلاس شهرهای در مسیر راه ابریشم خواهد بود که امیدوارم بتوانیم با همکاری هم میزبانی خوبی داشته باشیم.

 سرپرست شهرداری  با اشاره به نیروی انسانی 1500 نفری در شهرداری گفت: باید انگیزه آن ها با پرداخت معوقات بالا برود. این افراد به پرداخت حداقلی هم راضی هستند و امیدواریم با روی کار آمدن دوره جدید شورای اسلامی و تاکیدی که در بحث پرداخت معوقات وجود دارد، با همکاری شهردار جدید، این معوقات پرداخت شود.

میزان بدهی های شهرداری نیشابور و سازمان های تابعه برابر گزارش ارایه شده از سوی کوثری 87 میلیارد تومان است.

وی در این باره گفت: شهرداری نیشابور در حال حاضر 90 میلیارد تومان مطالبات از شهروندان و 34 میلیارد تومان مطالبات دولتی دارد که در یک ماه و نیم گذشته بازگشت  7 میلیارد تومان مطالبه از ادرات دولتی به نتیجه رسیده و به زودی در قالب اوراق به شهرداری پرداخت خواهد شد.

فرماندار: موفقیت شهردار، موفقیت نیشابور است

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور هم در این مراسم با بیان این که در اجرای سیاست های راهبردی، که حتما از سمت شورای شهر به شهردار جدید اعلام شده، از آقای نجفی حمایت می کنیم، افزود: موفقیت شهردار موفقیت شورای شهر است و موفقیت شورای شهر، موفقیت نیشابور است

سعید شیبانی با تاکید بر حمایت از شهردار در راه توسعه نیشابور، گفت: تامین رفاه آسایش و آرامش وظیفه ما و حق مردم است.  تحقق این حق، اعتماد مردم به مجموعه مدیریت شهری و تقویت همراهی مردم با مجموعه دولت را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: تعامل، رابطه و تعامل دوسویه شهرداری و مردم نقطه ثقل و محور موفقیت های شهردار جدید نیشابور خواهد بود.

 

معاون استاندار: 4 سرمایه ویژه ی نیشابور، جلوه ملی دارد

مقدوری، معاون عمرانی استاندار هم در این برنامه به سرمایه های نیشابور، که به اعتقاد او جلوه ملی دارد اشاره کرد و گفت: «میراث تاریخی و ابنیه ارزشمند به یادگار مانده تاریخ کشور در نیشابور»، «فرهنگ عظیم و فرهیختگی ویژه و خاص مردم نیشابور»، « نیروی انسانی غنی» و «ارزش جان فشانی های سرداران نیشابور در دفاع از کشور» چهار ارزش دارای جلوه ملی نیشابور است.

وی در ادامه تاکید کرد: این سرمایه ها نیاز به مدیری دارد که بتواند همه این ها را با همکاری مردم و شورای شهر و کلیه مسئولین دستگاه های اجرایی به نحو احسن مورد بهره برداری و توسعه قرار دهد. انتخاب فردی که بتواند مدیریت در این چنین شهری را به خوبی انجام دهد سخت است. از سویی همه می دانند که در حوزه اجزایی سخت ترین کار «مدیریت شهری» و اداره شهرداری است.

وی گفت: من به نوبه خودم از شورای شهر نیشابور برای این انتخاب و از مهندس نجفی برای قبول مسئولیت تشکر می کنم.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان این که در همین شروع خدمت ما توجه به چهار موضوع ویژه را از مهندس نجفی درخواست داریم و با تمام توان در استانداری قول خدمت و کمک خواهیم داد، گفت: بحث اول، تامین منابع مالی پایدار است که امروزه به عنوان یک مشکل اصلی در این شهر مطرح است. دوم سیمای شهر نیشابور و وضعیت ساخت و ساز نیشابور است که شرایط قابل قبولی ندارد و بحث سوم احیای ابنیه تاریخی است که علی رغم غنای بالا نتوانسسته ایم بهره کافی ببریم.

وی باز مهندسی ساختار اجرایی شهرداری نیشابور را خواسته چهارم مدیریت استان از نجفی دانست و گفت:  امیدوارم با همکاری آقای نجفی و همراهی شورای شهر بتوانیم شاهد این امر باشیم.

نماینده نیشابور: شهردار به کمک همه ما احتیاج دارد

نماینده مردم در مجلس سخنران بعدی مراسم بود که با تشکر از زحمات هادی مسلمی، شهردار پیشین و مهدی کوثری، سرپرست شهرداری، اظهار کرد: با منابع و پتانسیلی که نیشابور دارد، نباید این میزان بدهی و مسائل مالی داشته باشیم.

حمید گرمابی افزود: من شاهد تلاش اعضای شورای پنجم در همین مدت کوتاه بوده ام، با آنها بارها جلسه داشته ام و خوشحال ام که بگویم اعضای شورا، افرادی خوشفکر و پُر تلاش اند و امیدوارم با این عزم و اراده جدی شورا در کنار تعهد، تخصص و تجربه مدیریت شهری آقای نجفی بتوان با مشکلات شهری مقابله کرد.

وی با اعلام همکاری همه جانبه خود ودیگر نماینده نیشابور با شورا و شهرداری، گفت: امیدوارم در این دوره خدمت بتوانیم شهر را آبادتر کنیم و در خور نیشابور بسازیم. وی تاکید کرد: شهردار در انجام این مسئولیت به کمک همه ما نیاز دارد و همه باید به ایشان کمک کنیم.

در پایان این مراسم، حکم شهردار که از سوی وزیر کشور صادر شده بود، توسط معاون شهردار مشهد خوانده شد و شهردار نیز سوگندنامه‌ی خود را قرائت کرد.

در پایان مراسم شهردار با بیان این که سخنرانی نمی کند، گفت: من فقط از معلم اخلاق خودم و کسی که ابلاغ اولین حکم مرا انجام داد، تشکر می‌کنم و هدیه‌ای را که خودم برای ایشان تدارک دیدم را تقدیم می‌کنم. او این هدیه تشکرآمیز را نقدیم علوی، مدیر کل امور شهری استانداری کرد.