14 میلیارد تومان چک برگشتی روی دست شهرداری است
14 میلیارد تومان چک برگشتی روی دست شهرداری است

 آزاده مهدیار/ در جلسه شورای شهر 2 عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور خود تذکراتی به اعضای شورا، شهرداری و ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان دادند، علاوه بر آن از لزوم تسریع احداث پارک جنگلی «شهید قاجاریان» و اعلام اعضای شورا و پر کردن فرم هایی برای سفرهای خارجی خود طبق نامه […]

 آزاده مهدیار/ در جلسه شورای شهر 2 عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور خود تذکراتی به اعضای شورا، شهرداری و ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان دادند، علاوه بر آن از لزوم تسریع احداث پارک جنگلی «شهید قاجاریان» و اعلام اعضای شورا و پر کردن فرم هایی برای سفرهای خارجی خود طبق نامه استانداری سخن به میان آمد.

14 میلیارد تومان چک برگشتی شهرداری

زرندی به عنوان ناطق اول این جلسه گفت: بیش از یک ماه از فعالیت شورای پنجم می گذرد و باید بررسی کنیم چه خروجی داشته ایم؟ پرسنل شهرداری دائم تماس می گیرند و نسبت به عدم پرداخت حقوق شان اعتراض می کنند، کارگران برای تامین جارو و لباس خود مانده اند، زمانی می توانیم رضایت شهروند را داشته باشیم که بتوانیم رضایت خانواده شهرداری را داشته باشیم، تازه اضافه کار بهمن سال 95 واریز شده و حقوق مهر ماه که باید دهم پرداخت می شد هنوز پرداخت نشده است. بودجه شهرداری تابع نظام درآمد و هزینه است، ما اعضای شورا فقط به شهرداری می گوییم این پروژه را انجام دهد، این کار را به پیش ببرد؛ ولی باید برای کسب درآمد هم پیشنهاد دهیم.

وی با اشاره به ادغام سازمان پارک ها و سازمان فرهنگی، گفت: با تجمیع، این دو سازمان رها شده، مصوبه داشتیم که این سازمان به مبلغ 600 میلیون تومان درآمد کسب کند ولی فقط 150 میلیون تومان آن  حاصل شد، در حسابرسی سازمان ها هیچ کاری صورت نگرفت، وقتی خودمان بی تفاوت باشیم کاری هم صورت نمی گیرد. وی سپس افزود:شهرداری 14 میلیارد تومان چک برگشتی دارد اما در وصول این طلب ها، عملکرد وکلای شهرداری اصلا قابل قبول نیست و باید فکری کرد.

صادقی اما در پاسخ گفت: شورای شهر قصوری نداشته است، ما در مصوبات و در جلسات دائما بر لزوم پرداخت حقوق پرسنل تاکید کرده ایم و مشکل از ناحیه شهرداری است.

بی مهری ادارات شهرستان به شورا

هادی ترقی دیگر ناطق پیش از دستور جلسه برخی ادارات شهرستان را مورد خطاب قرار داد و تصریح کرد: شورای پنجم از ابتدا با تعامل با ادارات وارد شد و قبل از رسمیت از بسیاری از ادارات بازدید داشتیم، اما متاسفانه از سوی برخی ادارات به نامه ها برای حضور در جلسات شورا بی اعتنایی می شود. وی تشریح کرد: از رئیس شرکت آب و فاضلاب خواستیم برای توضیح «تبصره 3» و چگونگی هزینه کرد پروژه ها از محل درآمد آن به شورا بیاید اما بی توجهی شد؛ از اداره منابع طبیعی خواستیم برای احداث پارک 200 هکتاری باغرود جلسه داشته باشیم اما حتی پاسخ تماس ما را هم ندادند. از رئیس نظام مهندسی درخواست جلسه داشتیم برای اجرای تبصره ماده 7 و توبیخ مهندسین متخلف که باعث مشکلاتی در ساختمان ها و نارضایتی مردم شده، اما علی رغم تاکید و تماس تلفنی، این کار انجام نشد. ما علاقه مندیم تعامل با دستگاه ها ادامه داشته باشد ولی متاسفانه بی توجهی رو به رو شدیم و این رویه نمی تواند ادامه بیابد.

پس از نطق ها، مصوبات کمیسیون ها قرائت و به بحث و بررسی گذاشته شد، از جمله لایحه ای جهت واگذاری زمین ضلع شرقی سازمان اتوبوس رانی جهت تهاتر با «آستان قدس» به صحن آمد که مصوب شد برای مرکز فرهنگی-گردشگری-اقامتی با اولویت زائرسرا اقدام گردد.

نامه فرمانداری جهت ارائه طرحی برای محور تفریحی باغرود و ساخت و سازهای ضابطه مند نیز به شورا ارائه شد و قرار شد شهرداری پس از بررسی، گزارش و طرح اولیه را به شورا ارسال کند.

گزارش جلسه ای با حضور معاون خدمات شهری، به عنوان مسئول احداث «پارک جنگلی شهید قاجاریان» واقع در تپه بشرآباد و نماینده شورا ارایه شد در خصوص علت عدم پیشرفت این پارک  و انجام تعهدات پیمانکار، مقرر شد مطالبات پیمانکار پرداخت شود تا کار ادامه یابد.

باری با استقبال از طرح احداث پارک 200 هکتاری، از سرانه فضای سبز نیشابور در قیاس با میانگین کشوری و استانی سخن گفت، وی بیان کرد: متوسط سرانه کشور 15 است، مشهد 12 و نیشابور 8/7 که باید مدیریت کنیم این سرانه افزایش یابد.

لزوم عقب نشینی در خیابان های 15 خرداد و 17 شهریور

به درخواست رئیس کمیسیون عمران مقرر شد کمیته ای جهت بررسی و امکان سنجی عقب نشینی در خیابان های 15 خرداد و 17 شهریور و کمک به ساماندهی ترافیک تشکیل شود. ترقی در این خصوص اظهار داشت: بانک انصار در ابتدای 17 شهریور اعلام کرده که این عقب نشینی به لحاظ امنیتی بانک را به مخاطره می اندازد و اگر بقیه مکان های مورد نظر اقدام کردند آن وقت ما هم این کار را انجام می دهیم، که اعضای شورا ضمن موافقت با کلیات طرح مقرر کردند شهردای شیوه نامه را با جزئیات به شورا ارسال کند.

در ادامه مصوبات کمیسیون عمران، مقرر شد شهرداری لیست تعهدات عمرانی مردمی را ظرف مدت یک هفته به شورا ارسال کند و لکه گیری و آسفالت با رعایت ضوابط فنی صورت گیرد.

نامه کسبه میدان جهاد (مقابل هلال احمر) که با اعلام پرداخت ماهانه ماهانه 500 هزار تومان به شهرداری برای سد معبر، خواستار لغو این پرداخت ماهانه در پی رفع سد معبر از سوی کسبه شده بودند، مطرح و مورد موافقت  قرار گرفت.

در این جلسه نامه ای از استانداری قرائت شد که در آن تاکید شده بود «اعضای شورای شهر در صورت تصمیم به سفر خارج از کشور (حتی سفر های شخصی) باید فرم هایی را از قبل تکمیل کنند.»

متصدی کیوسک «نان رضوی» در حاشیه میدان خیام هم با سرآمدن مهلت اجاره درخواست تمدید آن را کرده  بود که علی رغم موافقت، اعضای شورا مصوب کردند «طبق قانون باید به مزایده گذاشته شود.»

نیشابور؛ پایتخت پهلوانی؟

گزارش جلسه کمیسیون ورزش و جوانان با پهلوان رشید لمیر توسط رئیس کمیسیون قرائت شد: رشید لمیر از حضور اعضای شورا و نمایندگان شهرداری در منزل پهلوان شورورزی در سالگرد وی، تشکر کرد و از 11 بازوبند پهلوانی و کسب 2 کاپ قهرمانی و 2 کاپ اخلاق توسط نیشابوریان خبر داده و نوشته بود: «الکساندر مدوید کشتی گیر معروف روس، همرزم پهلوان تختی بوده و عکس پهلوان تختی و نیز پهلوان شورورزی را بر سر در خانه اش نصب کرده و بسیار به ورزش زورخانه ای ایران علاقه مند است.» رشید لمیر بر لزوم استفاده از این ظرفیت و تلاش در جهت «پایتختی پهلوانی نیشابور» در کشور تاکید نموده بود.

در این باره شورا مقرر کرد که طرح مکتوب «همایش پهلوانی» و تبدیل نیشابور به پایگاه پهلوانی کشور با همکاری دستگاه های مرتبط در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه، مجتبی باری, رییس کمیسیون فرهنگی شورا از دعوت از نمایندگان گروه های موسیقی سنتی و انجمن های فعال کتاب در جلسه آتی کمیسیون فرهنگی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تصمیماتی برای برگزاری برناتمه ها مطابق ضوابط قانونی اخذ شود.