استفاده کنندگان خودرو؛ عامل اول تصافات
استفاده کنندگان خودرو؛ عامل اول تصافات

کارگاه آموزشي پيشگيري از سوانح و حوادث رانندگي با حضور کارکنان و سربازان سپاه در نمازخانه بسيج نيشابور برگزار شد. کارشناس پيشگري از تصادفات ستاد کل نيروهاي مسلح در اين کارگاه آموزشي گفت: با ارائه آموزش‌هاي لازم و فرهنگ‌سازي رانندگي صحيح در جامعه مي‌توان به سادگي آمار تصادفات و تلفات انساني را در کشور به […]

کارگاه آموزشي پيشگيري از سوانح و حوادث رانندگي با حضور کارکنان و سربازان سپاه در نمازخانه بسيج نيشابور برگزار شد.

کارشناس پيشگري از تصادفات ستاد کل نيروهاي مسلح در اين کارگاه آموزشي گفت: با ارائه آموزش‌هاي لازم و فرهنگ‌سازي رانندگي صحيح در جامعه مي‌توان به سادگي آمار تصادفات و تلفات انساني را در کشور به حداقل رساند.

سرهنگ پاسدار اصغر زارعي با اشاره به علت هاي شايع در بروز سوانح و حوادث، عامل انساني را قوي ترين عنصر در بروز حوادث خواند و گفت: متاسفانه بسياري از مشکلات مربوط به حمل و نقل و ترافيک کشور ناشي از رفتار استفاده کنندگان است که علت اصلي آن عدم آگاهي، نداشتن آموزش کافي و بي توجهي به حقوق ساير استفاده کنندگان است.

وي عامل محيطي و جاده اي را يکي ديگر از عوامل موثر در بروز حوادث برشمرد و گفت: کمبود علائم راهنمايي و رانندگي و نقص فني جاده ها مانند( شن گرفتگي، پيچ هاي خطرناک، و شيب جاده) از جمله عوامل محيطي موثر در بروز سوانح و حوادث جاده اي است.

وي اذعان کرد: بر خلاف باورهاي غلط جامعه عامل خودرو و عواملي همچون نقص فني و نداشتن ايمني هاي لازم براي حفظ جان سرنشينان در خودرو، در درجه سوم بروز تصادفات قرار دارد.

به گفته وي سوار کردن مسافر غير مجاز، نبستن کمربند ايمني، وجود سرنشين اضافي، سوار کردن در قسمت بار وانت بارها از جمله بي احتياطي هاي رايج در بين دارندگان وسايل نقليه مي باشد که با حذف اين عوامل مي توان شاهد کاهش تلفات انساني در جاده هاي کشور بود.