اختلاف شرکا معدن طلاي ارغش نيشابور را غيرفعال کرد
اختلاف شرکا معدن طلاي ارغش نيشابور را غيرفعال کرد

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: معدن طلاي ارغش در شهرستان نيشابور درخواست مرخصي کرده و هم اينک غيرفعال است. رضا شجاعي در گفت و گو با ايرنا افزود: يکي از دلايل غيرفعال شدن اين معدن، اختلاف بين شرکاي آن مي باشد که در تلاش هستيم مشکلات مربوط به آن […]

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: معدن طلاي ارغش در شهرستان نيشابور درخواست مرخصي کرده و هم اينک غيرفعال است.

رضا شجاعي در گفت و گو با ايرنا افزود: يکي از دلايل غيرفعال شدن اين معدن، اختلاف بين شرکاي آن مي باشد که در تلاش هستيم مشکلات مربوط به آن برطرف شود.

وي اظهار کرد: معدن طلاي ارغش داراي ذخيره 348 هزار تن کانسنگ طلادار است و امکان استحصال 1150 کيلو گرم طلا از اين معدن وجود دارد.

پيش از تعطيلي اين معدن که  بهره برداري از آن توسط بخش خصوصي انجام مي گيرد، 50 کارگر در آن کار مي کردند.

معدن ارغش نيشابور يکي از مهمترين ذخاير طلاي کشور را دارد که عمليات اکتشاف و بهره برداري آن پس از انقلاب آغاز شده و  در هفته دولت سال گذشته نيز کارخانه فرآوري طلا ارغش شهرستان نيشابور به بهره برداري رسيد.

اين کارخانه با ظرفيت توليد 3000 تن کنستانتره طلا در سال در جوار معدن طلاي ارغش در بخش ميان جلگه شهرستان نيشابور با سرمايه گذاري 100 ميليارد ريال راه اندازي شد که براي 20 نفر اشتغال مستقيم ايجاد کرده است.