در جلسه شوراي شهر عنوان شد:  نگراني هاي اعضا در ماه هاي پاياني شوراي چهارم
در جلسه شوراي شهر عنوان شد:  نگراني هاي اعضا در ماه هاي پاياني شوراي چهارم

  دغدغه هاي جلسه علني: بهداشت، امنيت و آسفالت معابر عضو شورا: رئيس شورا روضه بخواند شهردار سينه بزند و ما هم گريه کنيم مي توانيم به برکناري شهردار راي دهيم آزاده مهديار/ جلسه هفتگي شوراي شهر پس از عدم کانديداتوري 3 عضو و خبرهايي حاکي از رد صلاحيت تعدادي از اعضاي فعلي در هيات […]

 

دغدغه هاي جلسه علني: بهداشت، امنيت و آسفالت معابر

عضو شورا: رئيس شورا روضه بخواند شهردار سينه بزند و ما هم گريه کنيم

مي توانيم به برکناري شهردار راي دهيم

آزاده مهديار/ جلسه هفتگي شوراي شهر پس از عدم کانديداتوري 3 عضو و خبرهايي حاکي از رد صلاحيت تعدادي از اعضاي فعلي در هيات اجرايي انتخابات، با 40 دقيقه تاخير و متاثر از فضاي پيش آمده برگزار شد. اين در حالي بود که نگراني ها از قفل شدن امور شهري تا تشکيل شوراي جديد، مساله اي بود که در گفته هاي اعضا تذکر داده مي شد. موضوعي که به نظر مي رسد علاوه بر يک ماه باقي مانده تا انتخابات، براي حدود دوماه فاصله زماني پس از انتخابات تا تشکيل شوراي جديد هم بايد فکري جدي براي آن برداشته شود.

شهردار به جلسه شورا نيامد

در ابتداي جلسه علني روز سه شنبه 29 ارديبهشت ماه، ثمانه سکاکي، رييس شورا اعلام کرد: قرار بود آقاي شهردار براي ارائه توضيحاتي به شورا بيايند، اما ايشان الان خبر دادند که نمي توانند حضور پيدا کنند.

در پي اعلام اين موضوع، صادق هوشمند با بيان اين که «من ديگر کانديدا نيستم که بگويند دارد تبليغات مي کند»، اظهار داشت: وضعيت کارگران CNG، درخواست اتوبوس براي دانشکده فني، عدم اصلاح رديف هايي از بودجه، مشکلات فضاي سبز، معطلي پروژه بلوار ملاصدرا و يک طرفه شدن خيابان 15 خرداد، تعطيلي کارخانه آسفالت، ميدان بار و پايانه بابک کريمي و مواردي نظير آن بود که باعث شد از آقاي مسلمي (شهردار) دعوت شود تا براي ارائه توضيحات آن به شورا بيايند.

وي با اعتراض به اين که شهردار به جاي اين که نامه مرخصي خود را به شورا ارسال کند، به مدير کل امور شهري استانداري نامه مي زند، ادامه داد: اين خلاف است، اگر ايشان از پاسخگويي استنکاف مي کنند، قانون پيش بيني کرده که شورا مي تواند راي به برکناري شهردار بدهد.

هوشمند در تکميل اظهارات خود اضافه کرد: ما مي دانيم آقاي مسلمي «صالح و پاکدست» است اما 135 ميليارد بودجه شهرداري، «مدير» مي خواهد؛ وقتي در بلوار آزادگان، بلوار مهر، جاده بهشت فضل و کنار گذر 76 متري، لايه اول آسفالت در حال خراب شدن است و بايد لايه دوم ريخته شود ولي هيچ کاري صورت نگرفته، وقتي مصوبات ما اجرايي نمي شود تکليف چيست؟ ما که نمي توانيم خودمان پشت لودر بنشينيم و کار را انجام دهيم!

وي افزود: حالا بنشينيد و آقايان هم با دُم خود گردو بشکنند که انتخابات است؛ اما ما تا شهريور هستيم و به وظايف خود عمل مي کنيم.

در ادامه سخنان هوشمند شريعتمداري تريبون را به دست گرفت و مطابق معمول جلسات شورا گفت: 4 سال تمام شد و شوراي چهارم هنوز روي «تردميل» است و درجا مي زند. بياييد قبول کنيم تک تک ما شهر را به بُن بست کشانديم.

وي خطاب به همکاران خود در شورا افزود: چند شهردار هم تغيير کرد اما اوضاع همين است؛ بياييد قبول کنيم ما ظرفيت کار شورايي را نداشتيم و به درد شورا نمي خورديم.

وي، که خود يکي از اعضاي شوراي چهارم است که براي دور پنجم نامزد نشده و برادرش (حبيب بتويي) براي اين دوره ثبت نام کرده است، در ادامه سخنان پرکنايه خود افزود: مغز متفکر شهر، شورا است که هَنگ کرده و برخي از ما هم آلزايمر گرفته ايم و مغز ديگر کشش ندارد.

وي ادامه داد: من پيشنهاد مي کنم اين چند جلسه باقي مانده را رئيس شورا روضه بخواند شهردار سينه بزند و ما هم گريه کنيم؛ مديريت شهر در دوره چهارم گريپاژ کرده و بايد موتور آن پياده شود و قطعات نو جايگزين شود.

شريعتمداري اضافه کرد: خدا را شکر چند نفر از ما مجددا کانديدا نشدند، الحمدلِـ… چند نفر را هيات اجرايي رد صلاحيت کرد، انشاءا… چند نفر را هم هيات نظارت رد مي کند و بقيه را هم مردم راي نمي دهند.

اين نطق شريعتمداري، واکنش رييس شورا را به دنبال داشت. سکاکي خطاب به وي گفت: آقاي مغز متفکر! راه حل پيشنهاد دهيد. اما  شريعتمداري پاسخ داد: من يک سال پيش راه حل خودم را ارائه دادم: دسته جمعي استعفا دهيم.

امنيت براي ساکنان محله جرم خيز

درادامه جلسه با تصويب شوراي شهر ساختمان «سراي محله چهارده معصوم» براي احداث کلانتري به نيروي انتظامي واگذار شد و اعلام گرديد ساختماني ديگر براي انتقال «سراي محله» اجاره شده است. اين در حالي بود که تعدادي از اهالي اين محله بيرون صحن شورا جمع شده بودند و خواستار تصويب ساخت اين کلانتري جهت بازگشت امنيت به محله بودند که اين مصوبه اعلام رضايت آنان را در پي داشت.

نگراني تکرار اپيدمي سالک

با فرا رسيدن فصل گرما، موضوع شيوع سالک در نقاط مختلفي از شهرک هاي شمالي شهر، که سال گذشته هم اهالي آن درگير اين معضل شده بودند، بار ديگر در کانون توجه شورائيان قرار گرفته است. اعضاي شورا مهم ترين دليل اين موضوع را نحوه نا صحيح و غير اصولي جمع آوري و دفن زباله و انباشت نخاله هاي ساختماني در حاشيه غربي شهرک مي دانند. در اين جلسه مقرر شد طي نامه اي به شهرداري، بر لزوم بررسي اين موضوع و يافتن راه حلي مناسب تاکيد شود.

مشکل قديمي ساختمان فرهنگسرا

نشست زمين و فرو نشست ضلع شرقي فرهنگسراي سيمرغ نيشابور، از ديگر مسائلي بود که در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت.

اين موضوع در پي آن در شورا به بحث گذاشته شد که نامه اي از دانشگاه فردوسي مشهد مبني بر پرداخت 60 ميليون تومان حق مشاوره به اين دانشگاه جهت مطالعات در خصوص ايمن سازي و رفع مشکل ساختمان بزرگ ترين فرهنگسراي شهر در جلسه خوانده شد.

مظاهر اقبالي، رييس پيشين کميسيون عمران شورا در اين خصوص گفت: سال ها پيش لوله آب منطقه ترکيد و آب به فوندانسيون فرهنگسرا نفوذ کرد.  اين موضوع باعث سست شدن خاک و نشست هرازگاهي و تدريجي ساختمان شده است. حل اين مسئله نياز به مطالعه جدي و جامع دارد.

بر اين اساس مقرر شد شرح خدمات طرح مطالعاتي و جزئيات آن به همراه مطالعاتي در مورد لزوم افزايش ايمني فرهنگسرا به شورا ارسال شود.

در ادامه با توجه به تهاتر ملکي در شهرک وليعصر، نور 19 با زميني با کاربري مسکوني متعلق به ستاد نماز جمعه، نامه درخواست ستاد نماز جمعه براي ارائه پروانه رايگان جهت اين زمين قرائت شد و کليت اين درخواست به تصويب اعضاي شورا رسيد اما تصويب جزييات آن به  ارسال محاسبات ريالي  به شورا موکول گرديد.

در پايان جلسه نيز، تمديد قرارداد شرکت تعاوني «ترنج سبز» با سازمان اتوبوس راني براي فروش بليط و شارژ کارت هاي اتوبوس به تصويب رسيد. اين در حالي بود که نامه درخواست تمديد با گذشت بيش از يک ماه از تاريخ پايان قرار داد پيشين ارسال شده است. مدير عامل سازمان براي ارائه توضيح اين موضوع به شورا احضار شد.

لازم به ذکر است، علي صائب نيا، تنها در ده دقيقه پاياني اين جلسه در صحن حضور پيدا کرد و با تردد دائم اعضا به بيرون از صحن نيز، گاه تعداد اعضاي حاضر به کمتر از 9 نفر مي رسيد و مذاکرات شورا عملا از رسميت مي افتاد و ادامه قرائت نامه ها و مصوبات معطل حضور اعضا مي ماند.