انصاري راد با اشاره به رقابت احتمالي براي رياست مجلس:  ميان لاريجاني و عارف مصالحه شود
انصاري راد با اشاره به رقابت احتمالي براي رياست مجلس:  ميان لاريجاني و عارف مصالحه شود

  برخي فعالان سياسي معتقدند که رياست مجلس دهم حق عارف است و برخي بر اين اعتقادند که امکان تعامل لاريجاني و نظام بيش تر است و از سويي خود لاريجاني هم عضو ليست «اميد» (منسوب به اصلاح طلبان) بوده است. از جمله داريوش قنبري از نمايندگان مجلس ششم مي گويد: «از ميان کانديداهاي مجلس […]

 

IMG14561559برخي فعالان سياسي معتقدند که رياست مجلس دهم حق عارف است و برخي بر اين اعتقادند که امکان تعامل لاريجاني و نظام بيش تر است و از سويي خود لاريجاني هم عضو ليست «اميد» (منسوب به اصلاح طلبان) بوده است.

از جمله داريوش قنبري از نمايندگان مجلس ششم مي گويد: «از ميان کانديداهاي مجلس که در دوره دهم مجلس شوراي اسلامي ‌کانديدا شدند، بيشترين راي براي آقاي عارف است و روابط دموکراتيک حکم مي‌کند که او رئيس مجلس باشد. از طرفي از خودگذشتگي ايشان در سال 92 باعث شد اصلاح‌طلبان در انتخابات پيروز شوند و اميد به اداره کشور برگردد. او معتقد است: «به نظر من اعتدالگرايان از لاريجاني انتظار دارند که از خود گذشتگي نشان دهد و به نفع آقاي عارف کنار رود. اميدواريم همان مدلي که در سال 92 در پيش گرفته شد، در پيش گرفته شود و ما شاهد رقابت بين اين دو نفر نباشيم و در کل شرايطي باشد که لاريجاني کانديدا نشود و به نفع عارف کناره‌گيري کند.»

فاطمه راکعي ديگر نماينده مجلس ششم نيز بر اين باور است که رياست مجلس بايد به محمدرضا عارف برسد. او به مردم‌سالاري مي‌گويد: «هم آقاي لاريجاني و هم آقاي عارف حق دارند تلاش کنند تا به رياست مجلس برسند. همه دوست دارند افرادي که همفکر و هم جناح خودشان هستند در راس امور قرار گيرد. از آن طرف با توجه به پيشينه روشن سياسي آقاي عارف و از خود گذشتگي اي که در رياست جمهوري سال 92 از خود نشان داد که به نفع مردم و کشور تمام شد، به عنوان گزينه اصلي اصلاح‌طلبان براي رياست مطرح است.»

برخلاف اين دو نظر، حسين انصاري راد معتقد است بين لاريجاني و عارف بايد مصالحه صورت گيرد: «به هرحال در مجلس براي انتخاب نائب رئيس و رئيس مجلس انتخابات برگزار مي‌شود و معتقدم نبايد جر و بحث کرد که چه کسي بهتر است. جايي که قانون وجوددارد و گفته است نمايندگان بايد انتخابات برگزار کنند، همه بايد به اين قانون تن دهند و هر دو بزرگي که مطرح هستند، منظورم لاريجاني و عارف است، بايد به نتيجه انتخابات نمايندگان تن دهند.» او ادامه مي‌دهد: «به نظر من بايد بين اين دو نفر مصالحه صورت گيرد. ولي اگر من به عنوان نماينده در مجلس حضور داشتم به عارف راي مي‌دادم به اين دليل که عارف اصلاح‌طلب است و من هم اصلاح هستم. در عرصه انتخابات تهران، اصلاح‌طلبان پيروز شدند. اصلاح‌طلبان هم بايد بر اساس اصلاح‌طلبي رفتار کنند. گرچه آقاي لاريجاني هم فرد مناسبي است و در جريان برجام موضع گيري درستي داشت اما اصلاح‌طلبان بايد به اصلاح‌طلب راي دهند.»