انتظار 31 ساله خانواده های دو برادر به پایان رسید
انتظار 31 ساله خانواده های دو برادر به پایان رسید

انتظار 31 ساله خانواده های دو برادر به پایان رسید پیکر سه تن از شهدای دوران دفاع مقدس، شامل دو برادر شهیدِ مفقودالاثر، محمدباقر و محمد حصاری به همراه یکی دیگر از همرزمان شان پس از سپری شدن 31 سال از شهادت، سرانجام به زادگاه شان نیشابور بازگشت و پس از تشییع بر شانه های […]

انتظار 31 ساله خانواده های دو برادر به پایان رسید

پیکر سه تن از شهدای دوران دفاع مقدس، شامل دو برادر شهیدِ مفقودالاثر، محمدباقر و محمد حصاری به همراه یکی دیگر از همرزمان شان پس از سپری شدن 31 سال از شهادت، سرانجام به زادگاه شان نیشابور بازگشت و پس از تشییع بر شانه های همشهریان شان، به خاک سپرده شد.

روز سه شنبه بیستم مردادماه و همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بعد از ۳۱سال پیکر پاک شهیدان محمدباقر و محمد حصاری و محمد رضاقائمی که در تفحص ها شناسایی و به وطن بازگشتند، با برگزاری مراسمی که گروه های مختلفی از مردم و مسئولان نیشابور در آن حضور داشتند، به خاک سپرده شدند.

به گفته فرمانده بسیج نیشابور، «محمد حصاری» با شروع جنگ، به عنوان مسئول آموزش پادگان شهید هاشمی نژاد نیشابور، به آموزش نیروهای بسیجی و آماده سازی آنها برای حضور در جبهه مشغول بود اما این کار او را اقناع نکرده و سرانجام علی رغم داشتن ده فرزند، راه جبهه ها را در پیش گرفت و به منطقه اعزام شد.
سرهنگ حسینی افزود: این شهید در مدت حضور خود در جبهه در عملیات مختلفی مانند شکست حصر آبادان، فتح المبین، والفجر مقدماتی، والفجر یک، والفجر سه و چهار، ثامن الائمه، میمک، خیبر و بدر شرکت کرد.

حصاری در طول حضور در میدان های جنگ ، دو بار مجروح شده و در عملیات والفجر سه از ناحیه ی پا به شدت آسیب دید.

گردان امام حسین(ع) از تیپ امام موسی (ع) لشکر5 نصر شهید به فرماندهی «محمد حصاری» به یکی از بهترین و خط شکن ترین گردان ها در جنگ تبدیل شد.
عملیات بدر یکی از گسترده ترین عملیات آبی خاکی بود که به علت جنگ آبی، از حساسیت های ویژه ای بر خوردار بود. گردان تحت فرماندهی محمد حصاری، به خاطر سابقه ی عملیات قبلی به عنوان گردان خط شکن ، برای نفوذ به خاک دشمن و باز کردن معبر برای حضور نیروها در نظر گرفته شد.

نیروهای این گردان بعد از تمرینات فشرده غواصی و قایق رانی، در 23 اسفند 1363 در منطقه ی عملیاتی هور الهویزه وارد عمل شدند و توانستند با تسخیر استحکامات دشمن، خط را برای عملیات رزمندگان آزاد کنند. اما محمد حصاری  در همان شب، مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.