در خبرها نيامده بود که
در خبرها نيامده بود که

هفته ي گذشته «سه تن از اعضاي شوراي شهر»  صبحانه به صرف «يکصد سيخ جگر» مهمان يکي از سازمان هاي پول سازشهرداري بودند. پيش از اين درباره اين اعضاي شورا در ميان کارکنان شهرداري و برخي شهروندان اين وصف شايع شده بود که اين عزيزان بسيارعشق «جگر» و «چلوگوشت» دارند. فارغ از درستي يا نادرستي […]

هفته ي گذشته «سه تن از اعضاي شوراي شهر»  صبحانه به صرف «يکصد سيخ جگر» مهمان يکي از سازمان هاي پول سازشهرداري بودند. پيش از اين درباره اين اعضاي شورا در ميان کارکنان شهرداري و برخي شهروندان اين وصف شايع شده بود که اين عزيزان بسيارعشق «جگر» و «چلوگوشت» دارند. فارغ از درستي يا نادرستي اين گفت و گوهاي عمومي، به نظر مي رسد رفتارهايي مانند آن چه در هفته گذشته رخ داد و چندبار پيش از اين هم تکرار شده است، خود مي تواند زمينه ساز بسياري شبهات نادرست باشد. از اين رو به نظر مي رسد اين اعضا شايسته است مراقبت بيش تري بر رفتارهاي خود داشته باشند. از سويي مهماني صبحانه موصوف اگر از بودجه عمومي باشد، که قطعا خلاف قانون است و اگر از جيب شخص مديرعامل آن سازمان بوده باشد، بسيار دور از شان نظارتي اعضاي شورا بر شهرداري و سازمان هاي تابعه آن است.

در خبرها نيامده بود که:

سازمان بازرسي مانع از شروع به کار چهار نفر ازافراد منتصب به «برخي از اعضاي شوراي شهر» درآتش نشاني شد. گفته مي شود حاميان اين افراد در شورا براي انتقال آنها به آتش نشاني دو بار مصوبه داده بودند.

 در خبرها نيامده بود که:

حجت ا … شريعتمداري (بتويي) به صورت غير رسمي از عضويت در شوراي شهر نيشابور استعفا داده است. در نامه منتصب به اين عضو شورا که در فضاي مجازي منتشر شده است، هر چند خود وي دلايل پزشکي و عزمش براي ادامه ي تحصيل را به عنوان دليل استعفا ذکر نموده است اما آگاهان اين استعفا را بي ارتباط با تحولات اخير شهرداري و شورا و نرسيدن برخي از اعضا به اهداف شان در سال پاياني عمر شورا نمي دانند. در همين حال رييس شوراي شهر در پاسخ به سوال خبرنگار «خيام نامه» در مورد اين استعفا تصريح کرد که تا کنون درخواست استعفاي مکتوبي از اين عضو شورا دريافت نکرده است. خود شريعتمداري اعلام کرده که اين استعفا را بيش از ده روز پيش

در خبرها نيامده بود که:

حبيب ا…  بتويي، که اخيرا از معاونت شهرداري عزل و به عنوان مدير پايانه ها منصوب شده است،  با ارايه درخواستي ازهلدينگ بانک شهر؛ تقاضاي انتقال به اين مجموعه را به شهرداري نيشابور ارايه نموده است. گفته مي شود اين مجموعه ي وابسته به بانک شهر، افتخار همکاري با يکي از اعضا و همسر يکي ديگر از اعضاي شوراي شهر نيشابور را نيز در کارنامه دارد.

در خبرها نيامده بود که:

افشاگري خيام نامه در سال گذشته در خصوص اخذ وام چند ميلياردي توسط شهرداري نيشابور از بانک شهر و نقش واسطه گري «هلدينگ بانک شهر» در اين ميان؛ سبب حساسيت برخي نهادهاي نظارتي و پي گيري آنان شده بود. گفته مي شود اين نهادها مانع از اخذ اين اين وام و نقش آفريني هُلدينگ زيرمجموعه بانک شهر شدند که در نتيجه از احتمال حيف و ميل مبالغ هنگفتي از اموال مردم جلوگيري شد.

در خبرها نيامده بود که:

بالاخره قرارداد شهرداري با پيمانکار کشتارگاه نيمه صنعتي به دستور شهردار لغو شد. در نامه ي شهردار به بهره بردار،علت لغو يک طرفه ي قرارداد؛ پرداخت نشدن حق بهره برداري و برخي علل ديگر ذکر شده است. گفتني است بهره بردار بايد سالانه 560 ميليون تومان به شهرداري پرداخت مي نموده است.

در خبرها نيامده بود که:

سر انجام حکم تبرئه ي سه تن از فرهنگيان نيشابور  و زبرخان از اتهاماتي چون توهين به مقدسات و مقامات نظام صادر شد. براي اين افراد در اواخر سال گذشته به دليل برخي مطالب منتشر شده در تلگرام ، پرونده هاي سنگين قضايي  تشکيل شده بود و حتي دو تن از آنان 45 روز  بازداشت شدند. گفته مي شود نيشابور در زمينه ي تشکيل پرونده هاي مرتبط با فضاي مجازي براي شهروندان در استان آمار قابل توجهي دارد.