در خبرها نيامده بود که :
در خبرها نيامده بود که :

در خبرها نيامده بود که: تبعات احداث ميدان تير توسط يک نهاد نظامي در منطقه ي «برکشاهي کهنه» موجب نگراني بسياري از طرفداران «ميراث فرهنگي» و «محيط زيست» شده است. منطقه ي برکشاهي کهنه  که در 50 کيلومتري شمال غربي نيشابور(نرسيده به عبدا… گيو) قرار دارد از دو جنبه داراي اهميت است. اين منطقه جزو […]

در خبرها نيامده بود که: تبعات احداث ميدان تير توسط يک نهاد نظامي در منطقه ي «برکشاهي کهنه» موجب نگراني بسياري از طرفداران «ميراث فرهنگي» و «محيط زيست» شده است. منطقه ي برکشاهي کهنه  که در 50 کيلومتري شمال غربي نيشابور(نرسيده به عبدا… گيو) قرار دارد از دو جنبه داراي اهميت است. اين منطقه جزو مناطق «حفاظت شده ي ملي » به حساب مي آيد که هر گونه تير اندازي در اين مناطق بر اساس قانون ممنوع است. علاوه بر آن قلعه و تپه ي اين منطقه داراي ارزش تاريخي است و بر اساس نظر برخي کارشناسان قدمت آن به بيش از هزار سال مي رسد. گفته مي شود ايجاد اين ميدان تير که ظاهرا حاصل کج سليقگي  برخي مقامات محلي بوده است، سبب وحشت و رانده شدن حيات وحش از منطقه و افزايش احتمال فعاليت شکارچيان غير قانوني شده است. از طرف ديگر احداث راه دسترسي، فعاليت ماشين آلات سنگين و بر هم زدن بافت طبيعي و بکر منطقه، زمينه را براي فعاليت گسترده و حفاري هاي غير مجاز فراهم کرده است. تاکنون از پيگيري جدي و موثر ادارات ميراث فرهنگي و محيط زيست در اين خصوص اطلاعي در دست نيست.

در خبرها نيامده بود که: گروه هاي مردم نهاد طرفدار محيط زيست (سمن) شهرستان در نامه اي به دادستان خواستار اقدام ايشان براي جلوگيري از بهره برداري و گسترش ميدان تير نظامي در منطقه ي «برکشاهي کهنه» شده اند. اين گروه ها با استناد به سخنان رهبري در خصوص لزوم حفظ و حراست از محيط زيست، خواستار توجه جدي همه ي مسئولين به اين مهم شدند. از نتيجه ي اين نامه نگاري ها تاکنون خبري در دست نيست.

 در خبرها نيامده بود که: تصميمات خارج از عرف و قانون هيات رئيسه ي شوراي شهر در تغيير دستور جلسات؛ سبب اعتراض شديد و ترک جلسه توسط برخي از اعضا براي دومين بار شد. گفته مي شود هيات رئيسه ي جديد شوراي شهر که مطلعين ترکيب آن  را حاصل شکست برخي اعضا در انتخاب شهردار گوش به فرمان مي دانند؛ بدون توجه به ضرورت ها و نيازهاي شورا و شهرداري وبا اصل قرار دادن منافع گروهي و اعمال سليقه ي فردي، سعي در بهره برداري حداکثري از زمان باقي مانده ي عمر شورا دارند تا شايد شانس موفقيت خود در انتخابات آتي شورا را افزايش دهند.

در خبرها نيامده بود که : در حالي که در آستانه ي برگزاري انتخابات مهم سال 1396 قرار داريم؛ دخالت هاي فراقانوني برخي افراد و جريان هاي غير مسئول  و حتي  منتقد ومخالف دولت در انتخاب فرماندار نيشابور، عامل اصلي تاخير در اتخاذ اين تصميم مهم مسئولين است. اين در حالي است که هزينه هاي گزاف ناشي از بلاتکليفي عدم حضور فرماندار را نيشابور و نيشابوريان مي پردازند. گفته مي شود عملکرد موفق، پاک دستي و روش مديريتي معتدل صانعي در دوره ي شهرداري و طرح وي از جانب حاميان دولت به عنوان فرماندار نيشابور؛با واکنش مثبت بسياري از فعالين سياسي و اجتماعي شهرستان مواجه شده است. هر چند افراطيون از اين موضوع ناراضي هستند.

 در خبرها نيامده بود که : واگذاري اختيار انعقاد برخي قراردادها؛ از شهرداري مرکزي به مناطق يک و دو در دوره ي شهرداري حسيني؛ سبب به کارگيري برخي پيمانکاران غير حرفه اي با اعتبار ضعيف براي اجراي پروژه ها شده است. تاخير در انجام قرارداد ، انجام بدون کيفيت ، انعقاد قرارداد با پيمانکاران سفارش شده برخي از اعضاي شورا و از همه مهمتر حذف تشريفات قانوني(از جمله مناقصه) در انعقاد قراردادها که شائبه ي برخي تخلفات و  سواستفاده ها را به وجود آورده است؛ از جمله پيامدهاي اين اقدام به شمار مي آيد.

در خبرها نيامده بود که : انتشار خبر موضع گيري شديد هاجر چناراني عليه برجام و دولت در شوراي اداري فيروزه در فضاي مجازي؛ با واکنش گسترده  کاربران مواجه شده است. گفتني است چناراني که به عنوان کانديداي «مستقل» در انتخابات شرکت و موفق به جلب اعتماد نيشابوريان شد با اتخاذ مواضعي به شدت محافظه کارانه، با افراطي ترين طيف محافظه کاران همراهي مي کند که باعث تعجب و نگراني بدنه ي اصلي راي دهندگان شده است.

در خبرها نيامده بود که:  نمايشگاه پاييزه اي که در انتهاي جاده باغرود راه اندازي شده است، با اعتراض و پيگيري غرفه داران همراه شده است. غرفه داران معتقد اند بر اين نمايشگاه که با همکاري دستگاه هاي ذي ربط شهرستان برپا شده نظارت کافي صورت نمي گيرد و از جمله بر خلاف قراردادي که با غرفه داران بسته شده به عنوان نمونه علي رغم آن که  مدت زمان برپايي نمايشگاه از دوازده روزِ ذکر شده در قرارداد اوليه به يک هفته کاهش يافته اما مبلغ دريافتي از غرفه داران همان مبلغ قرارداد اوليه است.