بانوان شهرستان صاحب پارلمان شدند
بانوان شهرستان صاحب پارلمان شدند

انتخاب 5 عضو هيئت رئيسه پارلمان زنان نيشابور کسب مقام اول استان توسط «کميسيون امور بانوان نيشابور» آزاده مهديار- نخستين مجمع پارلمان بانوان شهرستان، با حضور بانوان فرهيخته و فعال شهرستان، برگزار و طي انتخاباتي اعضاي هيئت رئيسه اين نهاد مدني انتخاب شدند. در اين نشست که روز دوشنبه، شانزدهم فروردين ماه در محل سالن […]

2انتخاب 5 عضو هيئت رئيسه پارلمان زنان نيشابور

کسب مقام اول استان توسط «کميسيون امور بانوان نيشابور»

آزاده مهديار- نخستين مجمع پارلمان بانوان شهرستان، با حضور بانوان فرهيخته و فعال شهرستان، برگزار و طي انتخاباتي اعضاي هيئت رئيسه اين نهاد مدني انتخاب شدند.

در اين نشست که روز دوشنبه، شانزدهم فروردين ماه در محل سالن شهيد عابد فرمانداري و با حضور مدير کل امور بانوان استان، فرماندار شهرستان و جمعي از زنان فعال نيشابوري برگزار شد، ضمن ارائه اساس نامه پارلمان به اعضا و اعلام کانديداتوري 25 نفر از حاضرين، 5 عضو هيئت رئيسه و 4 عضو علي البدل انتخاب شدند.

مدير کل امور بانوان استانداري در اين جلسه با بيان اين که نيشابور در بايد در تمامي زمينه هاي پيش قراول باشد، از سهم عمده زنان روستايي در چرخاندن چرخ اقتصاد روستاها سخن گفت.

سلجوقي تصريح کرد: زنان ثابت کرده اند که از فرصت ها به خوبي استفاده مي کنند و در بسياري از مواقع، فرصت ها را بايد خودمان بسازيم.

در ادامه فرماندار ويژه شهرستان با اشاره به کسب رتبه اول امور بانوان فرمانداري نيشابور در ميان شهرستان هاي استان در همه شاخص ها، تشکيل اين پارلمان را فرصتي براي طرح مسائل زنان شهرستان  و برطرف کردن آن اعلام کرد.

مظفري سهم بانوان در مباحث مهم کشور از جمله اقتصاد، صنعت، گردشگري و فرهنگ را مهم و تاثيرگذار توصيف کرد و تأکيد کرد: مسائل زنان بايد توسط خود آنها مطرح و پيگيري شود تا نتيجه بخشي بيشتري داشته باشد.

مسئول امور بانوان شهرستان نيز اهداف تشکيل پارلمان را برشمرد و از جمله توانمندسازي زنان در عرصه هاي مختلف، مطالعه و بررسي قوانين مربوط به زنان و رفع تنگناها با تأکيد بر مسائل محلي، آسيب شناسي مسائل زنان و جهت دهي خواسته ها به سمت مطالبات کشوري، افزايش آگاهي زنان در حوزه هاي مختلف، تلاش در جهت پايداري بنيان خانواده و تبادل نظر در جهت رفع مشکلات زنان اشاره کرد.

فاطمه لطفي اين پارلمان را شامل 4 کميسيون اجتماعي-حقوقي، پژوهشي، اشتغال و کارآفريني و فرهنگي، هنري و ديني اعلام کرد و از زنان مجرب و علاقه مند شهرستان براي مشارکت در امور تا رسيدن به اهداف نهايي اين تشکل مدني دعوت به همکاري نمود.

وي افزود: از هزار امتياز شاخص هاي استاني، امور بانوان نيشابور 935 امتياز با تحقق 94 درصد شاخص ها را کسب کرده و به اين ترتيب مقام اول استان را از آن خود کرده که در مقام قياس مشهد در جايگاه بيستم اين ليست قرار گرفته است.

گفتني است مطهره سخاوتي، زکيه رشيد آبادي، ربابه سادات حسيني، صديقه ابراهيمي دلار، سکينه چمبري، 5 عضوي هستند که با کسب بيش ترين آراي زنان نيشابوري حاضر در اين جلسه به عنوان اعضاي هيئت رئيسه نخستين پارلمان زنان نيشابور برگزيده شدند.