فرماندارنيشابور:  رأي مردم به عنوان يک امانت و حق الناس، مسئوليتي سنگين را براي مجريان ايجاد مي کند
فرماندارنيشابور:  رأي مردم به عنوان يک امانت و حق الناس، مسئوليتي سنگين را براي مجريان ايجاد مي کند

  باحضور معاون استاندار و فرماندارنيشابور، جلسه آموزشي اعضاي هيأت هاي اجرايي، مجريان وکارشناسان فناوري فرمانداري ها و بخشداري هاي حوزه انتخابيه اصلي وفرعي شهرستان هاي نيشابور وفيروزه برگزار شد. به گزارش کميته اطلاع رساني ستادانتخابات نيشابور، معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان درابتداي اين جلسه رسيدگي به صلاحيت ها و شکايات را وظيفه هيأت […]

 

2 (2)باحضور معاون استاندار و فرماندارنيشابور، جلسه آموزشي اعضاي هيأت هاي اجرايي، مجريان وکارشناسان فناوري فرمانداري ها و بخشداري هاي حوزه انتخابيه اصلي وفرعي شهرستان هاي نيشابور وفيروزه برگزار شد.

به گزارش کميته اطلاع رساني ستادانتخابات نيشابور، معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان درابتداي اين جلسه رسيدگي به صلاحيت ها و شکايات را وظيفه هيأت هاي اجرايي دانست واظهارکرد: هيات هاي اجرايي به عنوان نمايندگان و معتمدين مردم مجريان اصلي انتخابات مي باشند و در دوره هاي آموزشي که براي مجريان انتخابات برگزاري مي شود بايد کليه قوانين دقيق ارائه شود تا در روز اخذ رأي بدون کمترين مشکل و شائبه اي روند انتخابات اجرا شود.

مظفري با اشاره به تلاش وزارت کشور در امر آموزش بويژه در انتخابات تصريح کرد: وزرات کشور با استفاده از کارشناسان مجرب مجموعه قوانين، مقررات و ضوابط و تجربياتي که در انتخابات ضروري مي باشد را به تمامي دست اندرکاران انتخابات در قالب برگزاري کلاس هاي آموزشي منتقل مي کند.

رئيس حوزه انتخابيه شهرستان هاي نيشابور وفيروزه  به عدم طرفداري هيأت هاي اجرايي و نظارت از فرد يا گروه خاصي در انتخابات اسفندماه تاکيد و بيان کرد: دخالت اعضاي هيات اجرايي و نظارت در انتخابات بنا بر قانون جرم است لذا بايد اعضاي هيات اجرايي و نظارت تمامي اقدامات خود را در فرآيند انتخابات بدون حب و بغض و تفکرات شخصيشان انجام دهند و از هيچ فرد و گروهي خاصي حمايت نداشته باشند.

فرماندارويژه نيشابور در ادامه سخنان خود با بيان اينکه آموزش از ارکان مهم و تأثيرگذار انتخابات است گفت: وزارت کشور در خصوص ارائه آموزش هاي لازم به عوامل اجرايي انتخابات تاکيد داشته و ضروري است که براي برگزاري انتخابات به بهترين شکل ممکن و اجراي صحيح قانون عوامل برگزار کننده از آموزش هاي لازم برخوردار باشند.

وي در پايان خواستار برنامه ريزي به منظور برگزاري منظم و هدفمند دوره هاي آموزش عوامل اجرايي انتخابات توسط کميته آموزش ستاد انتخابات شهرستان شد.

در ادامه سرپرست معاونت سياسي اجتماعي فرمانداري اظهار داشت: همه ارکان نظام جمهوري اسلامي به وسيله رأي و نظر مردم انتخاب مي شوند.  انقلاب متعلق به مردم است و هيچ کس حق ويژه يا بالاتري ندارد و آن هايي که اعتقاد به رأي مردم و نظر مردم ندارند از انقلاب به دورند و از فرهنگ امام فاصله دارند.

حقيقي افزود: بحث آموزش مي‌بايست جدي گرفته شود چون عوامل اگر خوب آموزش ديده و توجيه شوند در برگزاري انتخابات مشکلي پيش نمي‌آيد لذا دوره‌هاي آموزشي طبق برنامه‌ريزي برگزار مي‌شود که در اين دوره‌ها تمامي عوامل بايد به خوبي با کار و وظايف خود در انتخابات آشنا شوند.

در ادامه يکي ازمدرسان؛ به بيان نکاتي در خصوص وظايف هيئت اجرايي و نحوه برگزاري انتخابات پرداخته وبا اشاره به برگزاري اولين باراين دوره آموزشي افزود: هيأت هاي اجرايي قلب انتخابات هستند وانتخابات شاخص سنجش سرمايه هاي اجتماعي است. هيچ کس جز مجريان و ناظران حق دخالت در روند انتخابات را ندارند. هرگونه تخلف بايستي سريعا صورتجلسه و به مقام مافوق گزارش گردد. از شناخت آراي مأخوذه وغير مأخوذه اطلاع کافي داشته و دردرج عناوين (مهندس، دکتر و…) و زندگينامه نامزدها دقت شود و هرگونه تأييديه توسط مقامات يا افراد مشهور مستند باشد.