آنچه در شوراي شهر گذشت:  رانت خواري در شهرداري؟!  شهردار براي پاسخ به ابهامات شورا به صحن شورا مي آيد
آنچه در شوراي شهر گذشت:  رانت خواري در شهرداري؟!  شهردار براي پاسخ به ابهامات شورا به صحن شورا مي آيد

آزاده مهدیار   نکته قابل توجه جلسه هفتگي شوراي شهر، موافقت اعضا با دعوت از شهردار در صحن علني سه شنبه آتي بود با عنوان پاسخ شهردار به ابهامات و انتقاداتي که به عملکرد وي وارد بوده است و نيز نامه اي از سوي شهردار قرائت شد که واکنش اعضاي شورا را برانگيخت. يکي از […]

1آزاده مهدیار

 

نکته قابل توجه جلسه هفتگي شوراي شهر، موافقت اعضا با دعوت از شهردار در صحن علني سه شنبه آتي بود با عنوان پاسخ شهردار به ابهامات و انتقاداتي که به عملکرد وي وارد بوده است و نيز نامه اي از سوي شهردار قرائت شد که واکنش اعضاي شورا را برانگيخت.

يکي از نامه هاي شهردار که از سوي کميسيون مالي مطرح شد، مبني بر انحلال سازمان عمران و نيز ادغام سازمان هاي اتوبوس راني، تاکسي راني و مديريت پايانه بود، واکنش اعضا را به دنبال داشت. پارسا با بيان اينکه ضعف در مديريت اين سازمان ها است نه در وجود اين ها، افزود: سازمان عمران بيش از 100 دستگاه ماشين آلات دارد به جاي اينکه درآمد زا باشد هزينه بر شده است.

شريعتمدار با اشاره به اين که اين کار شهردار چابُک سازي نيست بلکه فَشل سازي است، تصريح کرد: ادغام دو سازمان اتوبوس راني و تاکسي راني بر اساس نامه ي وزارت کشور است ولي وزارت پيشنهاد داده است الزام که نکرده است، چرا نيشابور بايد جزو اولين شهرهايي باشد که اين پيشنهاد را اجرايي کند؟

هوشمند که انگار هفته ها است کمر همت را براي موافقت با خواسته هاي شهردار بسته است، بر خلاف ساير اعضا گفت: خوب است اين سازمان ها در يک سازمان متمرکز شوند و از هزينه هاي آنها کم شود و از طرفي شما يک شهر را مثال بزنيد که 8 سازمان عريض و طويل مثل شهرداري ما داشته باشد.

شريعتمدار در پاسخ گفت: شما يک مثال از شوراي شهر بياوريد که اين تعداد کميسيون داشته باشد. که اين حرف موجب خنده ساير اعضاي شورا گرديد.

صالح آبادي نيز بيان کرد: وقتي ضعف در مديريت است چرا صورت مسئله پاک مي شود، در دوره قبلي شورا بيش از دو سال طول کشيد تا مجوز اين سازمان ها از وزارت کشور گرفته شد حال چرا به اين راحتي منحل يا ادغام شوند؟

صادقي بيان کرد: اين درخواست شهردار بايد با لايحه و با جزئيات و استدلال آورده شود نه اينکه شهردار مسئله به اين مهمي را با يک برگ نامه به شورا بفرستد.

اقبالي نيز از لزوم استقلال سازمان عمران و نياز سنجي و کار کارشناسي از سوي شهردار سخن گفت و اضافه کرد: اين بينش شهردار است که بايد تغيير کند.

شريعتمداري مجددا اضافه کرد: شهردار خصوصيات خاص خود را دارد و اصرار دارد نظر شخصي خود را بر نظر کارشناسي غالب کند، حال مي خواهد اين سازمان ها را از ريشه حذف کند تا خودش هر طور مي خواهد مديريت کند.

پارسا با صداي بلند گفت: کارشناس مي گويد: قيري که مي خواهيد استفاده کنيد «آب دار» است يا جدول استفاده شده براي خيابان ها فشار مقاومتي 100 دارد و بايد 280 باشد ولي شهردار اصرار دارد که همين ها در سطح شهر کار شود.

وي با بيان اينکه شهردار دارد شهرداري را به سمت رانت خواري پيش مي برد افزود: چرا شهردار با نشريه اي «خاص» مصاحبه مي کند و به دروغ مي گويد شهرداري را با 40 ميليارد بدهي دريافت کردم؟! شهردار گفته است مي خواهم يک ميليون درخت در هر 6 متر بکارم، من حساب کرده ام به فاصله 6 متر که نه 4 متر هم بخواهد بکارد بايد 4 بار مسير نيشابور تا تهران را برود و برگردد تا اين تعداد درخت بکارد! شهردار همه را فيلم کرده است!

پارسا تأکيد کرد اگر شهردار را به سازمان بازرسي معرفي نمي کنيد لا اقل از او دعوت کنيد بيايد با حضور خبرنگاران به سوالات ما پاسخ دهد. وي ادامه داد: همه پول شهرداري را «هاپولي» کرده است! حال بيايد پاسخ دهد.

صادقي نيز با بيان اينکه برخي از صحبت هاي شهردار مورد تأييد ما هم نيست، از حضور شهردار به شورا براي پاسخگويي استقبال کرد.

در نهايت اين پيشنهاد با موافقت اعضا تصويب شد.

در ادامه ضمن بررسي نامه هاي مردم در صحن که از زمان روي کار آمدن هيئت رئيسه جديد با سرعت و جديت بيشتري پيگيري مي شود، از علي سرچاهي کارمند دبيرخانه شورا که پس از 30 سال همکاري در شهرداري و شورا بازنشسته شده است تقدير به عمل آمد.