شهردار نيشابور در دفتر خيام نامه
شهردار نيشابور در دفتر خيام نامه

شهردار نيشابور در دفتر خيام نامه: «خيام نامه» نشريه اي دغدغه مند با اثرگذاري اجتماعي بالا است شهردار نيشابور که به اتفاق جمعي از همکاران خود براي بزرگداشت 17 مرداد و تبريک روز خبرنگار در دفتر خيام نامه حضور يافته بود، خيام نامه را نشريه اي با اثرگذاري بالاي اجتماعي و داراي تيمي حرفه اي […]

شهردار نيشابور در دفتر خيام نامه:

«خيام نامه» نشريه اي دغدغه مند با اثرگذاري اجتماعي بالا است

شهردار نيشابور که به اتفاق جمعي از همکاران خود براي بزرگداشت 17 مرداد و تبريک روز خبرنگار در دفتر خيام نامه حضور يافته بود، خيام نامه را نشريه اي با اثرگذاري بالاي اجتماعي و داراي تيمي حرفه اي و متخصص که دغدغه توسعه نيشابور و حفظ حقوق مردم را دارند، ارزيابي کرد.

سيدعباس حسيني روز چهارشنبه 14 مرداد با حضور در دفتر «خيام نامه» ضمن تبريک روز خبرنگار و قدرداني از تلاش و همت اصحاب رسانه شهرستان در جهت رفع کاستي ها و پيشبرد برنامه هاي توسعه اي نيشابور و نقد منصفانه مسايل مختلف، مطبوعات آزاد را سرمايه اي اجتماعي و لازمه رشد آگاهي و ارتقاي بينش شهروندي دانست و افزود: کار فرهنگي اگر چه دشوار است ولي لازم است که افرادي داراي تخصص و روحيه حرفه اي در اين حوزه وارد شوند. چرا که ما معتقديم اگر روزي به دليل مشکلات اقتصادي و مالي کار عمراني تعطيل شود، کار فرهنگي نبايد تعطيل شود و حتي مي شود بسياري از خلاءها را با کار فرهنگي و بالا بردن آگاهي مردم پر نمود.

وي ضمن قدرداني از تلاش بيش از ده ساله مجموعه همکاران خيام نامه براي سرپا نگه داشتن اين مجموعه بدون وابستگي به صاحبان قدرت و منابع ثروت، اين موضوع را نشان دهنده خلوص و سلامت کاري مجموعه دانست و افزود: نقد سازنده اين استقلال را مي طلبد.

حسيني با بيان اين که نقد و تحليل دلسوزانه مشکلات براي توسعه شهر ضروري است، اضافه کرد: من به عنوان مسئول نبايد از نقد آزرده شوم بلکه بايد با بالا بردن قدرت تحمل خودمان، ظرفيت هاي خودمان را بالا ببريم تا بتوانيم بهتر تصميم گيري و کار کنيم.

شهردار در پايان با اشاره به کاستي هاي نيشابور و شرايط دشوار شهر و شهرداري، تصريح کرد: ما در راه حذف عقب ماندگي ها بايد با انرژي زياد و صرف توان کار کنيم و در اين راه مطبوعات و از جمله نشريه شما را در کنار خود مي دانيم.

گفتني است در ابتداي اين نشست که با حضور معاون اجتماعي شهرداري، مسئول روابط عمومي، رييس دفتر شهردار در محل دفتر نشريه برگزار شد، اعضاي شوراي سياست گذاري نشريه ضمن بيان اصول و ارزش هاي کاري «خيام نامه» به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند.

رضا مهرداد مديرمسئول نشريه با بيان اهميت وجود مطبوعات آزاد و مستقل، نقد را لازمه کار مطبوعاتي دانست و تاکيد کرد: با اين وجود ما معتقديم با تحولات يک ساله گذشته در مديريت شهرستان، به ويژه فرمانداري و شهرداري مي توان به فعال شدن توان انساني و فرهنگي و اقتصادي شهرستان در جهت توسعه ابرشهر نيشابور اميدوار بود.

احسان اسحاقي، سردبير «خيام نامه» نيز با سپاس از قبول زحمت شهردار و همکاران اش جهت بازديد و تبريک روز خبرنگار، ابراز اميدواري کرد که مجموعه خيام نامه، به عنوان باسابقه ترين و پرمخاطب ترين نشريه شهرستان در کنار ديگر رسانه هاي موجود به مثابه سرمايه اي اجتماعي در مسير توسعه شهر نگريسته و به عنوان فرصت مورد استفاده قرار گيرد.

نعمت اله صادقي، رييس شوراي سياست گذاري نشريه هم با بيان اصول فرهنگي حاکم بر نشريه، کار خيام نامه را در کنار درج اخبار، کمک به ارتقاي آگاهي عمومي شهروندان دانست و اضافه کرد: ما همواره کوشيده ايم در کنار اخبار روز، به مسايل عميق تر و افزايش اطلاعات شهروندان در زمينه فرهنگ و تاريخ و پيشينه کهن نيشابور و پتانسيل هاي مهم اجتماعي شهر کمک کنيم.