مجتمع فولاد و دانشگاه آزاد نيشابور به تفاهم رسيدند
مجتمع فولاد و دانشگاه آزاد نيشابور به تفاهم رسيدند

تلاش براي پيوند صنعت و دانشگاه در نيشابور دانشگاه آزاد اسلامي واحد نيشابور و مجتمع فولاد خراسان، بزرگترين مجتمع صنعت و معدن شرق کشور تفاهم‌ نامه امضاي همکاري امضا کردند. مديرعامل مجتمع فولاد خراسان در اين مراسم گفت: فولاد خراسان، بزرگ‌ترين مجتمع صنعت و معدن شرق کشور است و طي پيش‌بيني‌ها تا سال 1404 نيشابور […]

تلاش براي پيوند صنعت و دانشگاه در نيشابور

دانشگاه آزاد اسلامي واحد نيشابور و مجتمع فولاد خراسان، بزرگترين مجتمع صنعت و معدن شرق کشور تفاهم‌ نامه امضاي همکاري امضا کردند.

مديرعامل مجتمع فولاد خراسان در اين مراسم گفت: فولاد خراسان، بزرگ‌ترين مجتمع صنعت و معدن شرق کشور است و طي پيش‌بيني‌ها تا سال 1404 نيشابور خواهد توانست 10 درصد از فولاد کشور را تامين کند.

سيد حسين احمدي افزود: وجود امکانات آزمايشگاهي در دانشگاه آزاد نيشابور براي ما بسيار مفيد بوده است و اميدواريم در اين تعامل بخشي از امکانات خود را در اختيار دانش‌آموختگان و دانشجويان شما قرار دهيم.

وي تصريح کرد: از دانشگاه‌هاي تهران، علم و صنعت، شريف و فردوسي پيشنهاد همکاري داشته‌ايم ولي اعتقاد داريم اول بايد براي شهرستان خودمان کار کنيم و تا الان همه نيازهاي ممکن خود را در شهرستان برطرف کرده‌ايم، زيرا بايد سطح منطقه را از لحاظ صنعتي و علمي افزايش دهيم.

احمدي اضافه کرد: خيلي خوشحال ايم که با حضور مديران و اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي واحد نيشابور، اتفاقات خوبي براي صنعت شهرستان خواهد افتاد و ما نيز با توجه به اينکه در سال 1404 بايد به ميزان پنج ميليون تن فولاد در سال برسيم نياز مبرمي به دانش دانشگاهيان داريم.

وي اظهار اميدواري کرد که تا پايان سال جاري مقالات علمي با خروجي قابل قبولي داشته باشيم.

در ادامه اين مراسم رئيس دانشگاه آزاد نيشابور گفت: دانشگاه آزاد در سطح کلان، رويکردش با توجه به مديريت جديد عوض شده است و در حال حاضر بيشتر بر روي پژوهش تمرکز کرده است.

جعفر سعيدي افزود: با توجه به مديريت بومي اين مجتمع صنعتي اميدواريم همکاري‌هاي بسيار خوبي که تاکنون داشته‌ايم با امضاء اين تفاهم‌نامه بيشتر شود و در کوتاه مدت به سطح قابل قبولي از اين همکاري‌ها برسيم که براي شهرستان مفيد باشد.

وي ادامه داد: اين دانشگاه آمادگي دارد جهت تربيت و افزايش تخصص نيروي انساني مورد نياز مجتمع فولاد خراسان با برگزاري دوره‌هاي کوتاه مدت سطح علمي آن‌ها را افزايش دهد.

در پايان اين مراسم تفاهم‌نامه همکاري بين دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور و شرکت فولاد خراسان امضا شد.

در اين تفاهم هدف، ايجاد و توسعه همکاري‌هاي متقابل در زمينه‌هاي علمي پژوهشي و فناوري در راستاي افزايش راندمان و بهره‌وري روش‌هاي انجام کار توسط طرفين قيد شده است.

اجراي طرح‌هاي تحقيقاتي مشترک، برگزاري دوره‌هاي علمي و دانش‌افزايي و ارتقاء مهارت‌هاي حرفه‌اي، ارائه مشاوره‌هاي علمي و فني متقابل، ارائه خدمات آزمايشگاهي و کارگاهي، برگزاري همايش‌هاي علمي بخش‌هايي از بندهاي اين تفاهم‌نامه است.