نقدي به سخنان اعضاي محترم شوراي در مورد کمک به جشنواره عمار
نقدي به سخنان اعضاي محترم شوراي در مورد کمک به جشنواره عمار

نقدي به سخنان اعضاي محترم شوراي در مورد کمک به جشنواره عمار: خلاصه خرجي «سياسي» از جيب مردم ممنوع! بر اساس خبر درج شده در نشريه ي خيام نامه ، در جلسه ي مورخه ي هجدهم آذرماه شوراي شهر نيشابور، درخواست دبير جشنواره ي فيلم عمار مبني بر کمک يکصدو پنجاه ميليون ريالي شوراي شهر […]

نقدي به سخنان اعضاي محترم شوراي در مورد کمک به جشنواره عمار:

خلاصه خرجي «سياسي» از جيب مردم ممنوع!

بر اساس خبر درج شده در نشريه ي خيام نامه ، در جلسه ي مورخه ي هجدهم آذرماه شوراي شهر نيشابور، درخواست دبير جشنواره ي فيلم عمار مبني بر کمک يکصدو پنجاه ميليون ريالي شوراي شهر به اين جشنواره مطرح شده است .

نظرات ارايه شده از جانب اعضاي محترم شورا در اين خصوص جالب توجه است. آقاي صائب نيا، رييس کميسيون فرهنگي شورا، عنوان نموده اند که «گروه اصولگرايي که همفکران آقاي طائب مي باشند جشنواره ي عمار را در کشور راه انداخته اند» عضو ديگري هم با تصويب اين درخواست مخالفت نموده و گفته اند: اگر اين طور تصويب شود بايد به موارد مشابه هم اورژانسي راي دهيم. البته برخي از اعضا بر تصويب آن تاکيد داشته اند. جداي از ارتباطات دبير محترم اين جشنواره با برخي از اعضاي شورا، به عنوان يک شهروند، در خصوص واکنش اعضاي شورا به درخواست مطرح شده نکاتي به ذهنم رسيد که مطرح مي نمايم و اميدوارم اين بزرگواران اگر توضيحي داشتند بيان نمايند.

يکم:بديهي است حمايت از فعاليت هاي فرهنگي و ورزشي يکي از وظايف شورا و شهرداري است.اما به نظر مي رسد اين اقدامات بايد متناسب با توان مالي شهرداري و در حقيقت شهروندان باشد و از طرف ديگر در نحوه اجرا و شفافيت هزينه هاي مالي دقت و وسواس لازم صورت گيرد. آقايان مستحضر هستند شهرداري به عنوان يک نهاد خود گردان، بخش عمده ي هزينه هاي خود را از محل عوارضي تامين مي کند که تحت عناوين مختلف از مردم دريافت مي کند. برا ساس اين پيش فرض و با توجه به شرايط سخت اقتصادي مردم به عنوان تامين کنندگان اصلي منابع مالي شهرداري ونيز اصل مهم امانتداري از اموال عمومي، آيا شايسته است اعضاي محترم شورا به عنوان امين مردم در شورا، در اين مورد و در موارد مشابه، اين گونه چوب حراج بر اموال شهروندان بزنند و با اغماض از آن عبور کنند.

دوم: برابري و رعايت عدالت در اخذ تصميمات بايد از ويژگي هاي شورا باشد.آيا آقايان در صورت دريافت درخواست هاي مشابه با همين گشاده دستي حاضر به بررسي و اخذ تصميم خواهند بود؟

عبدالرضا قندهاری