موسيقي هنرمند نيشابوري براي منشور کوروش
موسيقي هنرمند نيشابوري براي منشور کوروش

موسيقي هنرمند نيشابوري براي منشور کوروش آلبوم موسيقي «منشور» با آهنگ سازي و تنظيم «وحيد زردي» به بازار آمد. منشور» يا «منشور کوروش» نام آلبومي حماسي در سبک موسيقي کلاسيک است که شخصيت و زندگي کوروش پادشاه هخامنشي را به زبان موسيقي به تصوير مي کشد. در آلبوم منشور 11 قطعه به نام هاي «اوورتور»، […]

موسيقي هنرمند نيشابوري براي منشور کوروش

آلبوم موسيقي «منشور» با آهنگ سازي و تنظيم «وحيد زردي» به بازار آمد. منشور» يا «منشور کوروش» نام آلبومي حماسي در سبک موسيقي کلاسيک است که شخصيت و زندگي کوروش پادشاه هخامنشي را به زبان موسيقي به تصوير مي کشد. در آلبوم منشور 11 قطعه به نام هاي «اوورتور»، «تولد»، «روياي شب»، «کاساندان»، «ترديد»، «مکاشفه»، «منشور کوروش کبير»، «فغان و وداع»، «مرگ»، «فاتح ابدي» و «ستايش» وجود دارد که قطعه «منشور کوروش کبير» داراي کلام بوده و بقيه قطعات بي کلام هستند.

دکتر نادر مشايخي موسيقي دان برجسته ايراني که از ميهمانان ويژه مراسم رونمايي از آلبوم منشور در تهران بود در صحبت هايش درخصوص اين اثر چنين گفت: «اگر آلبوم منشور را بشنويد خواهيد ديد که در آن به شخصيت کوروش از زواياي مختلف پرداخته شده و اين نخستين بار است که يک هنرمند اينگونه خودش را مشغول شخصيت کوروش مي کند. از کوروش بسيار گفته و نوشته شده، اما تا به حال کسي راجع به شخصيت کوروش صحبت نکرده است.»

به گزارش سايت هنرآنلاين وحيد زردي متولد 1358 نيشابور است. دانش‌آموخته موسيقي و فلسفه است و بيش از يک دهه براي تئاتر ايران آهنگ ساخته است. او موسيقي را با نوازندگي سه تار نزد مجيد سجاديان و سپس در مشهد در حضور محمود اسکندري آغاز کرد و همزمان تئوري موسيقي را در جهاد داتشگاهي مشهد گذراند. پس از ورود به دانشگاه موسيقي از محضر اساتيدي چون زنده‌ياد عطاء جنگوک ، فرخ مظهري، حميد سکوتي بهره برد و به طور مقطعي دوره‌هايي را نزد بهروز همتي و بهداد بابايي طي کرد و نهايتا نزد حسين عليزاده تلمذ کرد.

آموختن هارموني و کنترپوان در محضر وارطان ساهاکيان فضا و حجم ويژه‌اي به موسيقي‌هايش بخشيده است و دوره تکميلي کنترپوان و آهنگسازي را نزد بابک آل حيدر گذراند. تجربه غني‌اش در هنر نقاشي، چشم‌انداز ويژه‌اي به موسيقي‌اش بخشيده است. وحيد زردي بعد از تجربه‌هاي متعدد در زمينه‌هاي آهنگسازي اکنون با تکيه بر نگاه عميق و فلسفي‌اش به پيشينه غني و بي‌رقيب ايران آلبوم «منشور» را روانه بازار موسيقي کشور نموده است. اين آلبوم موسيقي را مي توانيد از فروشگاه موسيقي ضرباهنگ سمقاني و کلبه کتاب کليدر تهيه کنيد.

نویسنده
:مهدی کاکلی