باشگاه شهید فیوجی میزبان یک آیین پهلوانی
باشگاه شهید فیوجی میزبان یک آیین پهلوانی

زندانیان مالی از گود زورخانه «رُخصت آزادی» گرفتند رضا زرگرانی- چهارشنبه سی ام مرداد ماه زورخانه شهید فیوجی مقدم میزبان مراسمی بود که با منش و مرام پهلوانی رابطه ای بسیار نزدیک دارد. به مناسبت عید غدیر، جمعیت هلال احمر شهرستان نیشابور مراسمی را با عنوان «نرمه های نورِ آزادی» برای رهایی زندانیان غیر عمد […]

زندانیان مالی از گود زورخانه «رُخصت آزادی» گرفتند

رضا زرگرانی- چهارشنبه سی ام مرداد ماه زورخانه شهید فیوجی مقدم میزبان مراسمی بود که با منش و مرام پهلوانی رابطه ای بسیار نزدیک دارد. به مناسبت عید غدیر، جمعیت هلال احمر شهرستان نیشابور مراسمی را با عنوان «نرمه های نورِ آزادی» برای رهایی زندانیان غیر عمد برگزار کرد که به همت خیرین و شاخه جوانان هلال احمر شهرستان نیشابور 8 تن از زندانیان غیر عمد این شهرستان که به دلیل مسائل مالی در زندان به سر می بردند، آزاد شدند .

هلال احمر نیشابور همیشه می درخشد
در این مراسم اسدی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان، با کسب رخصت از مرشدین گود زورخانه سخنان خود را آغاز نمود وگفت: من به نیابت از مدیرکل جمعیت هلال احمر استان خراسان از جناب آقای شاه بیگی (رییس جمعیت هلال احمر شهرستان نیشابور) تشکر می کنم که همیشه شاهد حرکات بزرگ و ارزشمند هلال احمر نیشابور در گستره ی استان هستیم. وی با اشاره به سیل فروردین ماه در مناطق شمالی ایران اعلام کرد که هلال احمر خراسان رضوی  معین استان گلستان شده و شهر نیشابور نمره اول و درجه یک در بین شهرستان های استان را از نظر کمک های مالی و غیرمالی دارا بوده است.
استقبال از تراوش فکری شاه بیگی
اسدی ادامه داد : این جشن گلریزان آزادی زندانیان تراوش فکری آقای شاه بیگی (رییس جمعیت هلال احمر نیشابور) در جلسه شورای مدیران هلال احمر استان بوده است که با استقبال سایر مدیران در این جلسه روبرو شد و در همان جلسه مبلغی برای آزادی یکی از زندانیان غیر عمد نیشابور که برای مبلغ بسیار ناچیز در زندان به سر می برد جمع آوری شد.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان معتقد بود این مراسم گلریزان در نیشابور یکی از پیام های بزرگ عید غدیر برای تمام کشور عزیزمان ایران است و آزادی این 8 زندانی به نیابت از امام هشتم(ع) صورت گرفته است. اسدی یکی از نکات جالب این مراسم را ازدیدگاه خود این گونه یاد آور شد که مراسم آزادی هشت نفر از زندانیان غیر عمد همزمان شده با شب میلاد امام موسی کاظم آن «بزرگ زندان دیده خاندان رسول ا…» که باید این موضوع را به فال نیک گرفت .

از شوخی با دادستان تا سخنان فقهی
در ادامه مراسم، حکمتی فر (رییس دادگستری شهرستان) برای ایراد سخن در جایگاه حاضر شد. او در ابتدا در با لحنی مطایبه گونه و متناسب با فضای شاد مراسم گفت: از جناب دادستان قول می گیرم که پس از من ایشان سخنرانی نکنند. این سخنان حکمتی فر با خنده ی حاضران در جلسه مواجه شد. رییس دادگستری نیشابور در ادامه برای 15 دقیقه  به موضوعات فقهی در زمینه انفاق و نیکی پرداخت.

آزادی هشت زندانی به خاطر 35 میلیون تومان
احمد همت آبادی رییس انجمن حمایت از زندانیان در مصاحبه با خیام نامه گفت: تصمیمی که در انجمن حمایت از زندانیان و جمعیت هلال احمر گرفتیم این بود که در این جشن گلریزان، هشت نفر از زندانیان غیر عمد به نیابت از حضرت ثامن الحجج آزاد شوند. همت ابادی در ادامه وجه ریالی برای آزادی 8 زندانی را 350 میلیون ریال عنوان کرد.
رییس انجمن حمایت از زندانیان غیر عمد درباره بدهی زندانیان گفت: افرادی هستند که بدهی آنها 2 میلیون تومان است ولی افرادی را هم داریم که 400 میلیون تومان بدهی دارند.

نیک اندیشی دو خانواده خوشنام همشهری
احمد همت آبادی افزود: دو خانواده نیک اندیش مرحوم حاج حسن کارگزار و مرحوم حاج کمال سخنور مبالغ مراسم عزاداری خود را که هرکدام مبلغ 200میلیون ریال بود به انجمن حمایت از زندانیان اهدا نمودند. وی در ادامه از دیگر شهروندان خواست تا مبالغی را که می خواهند در مراسم عزاداری هزینه کنند، صرف امور خیر کنند تا به مرور این عمل نیک و خداپسندانه در شهرستان فرهنگ سازی شود.
رییس انجمن حمایت از زندانیان گفت: در زمینه فرهنگ سازی و تبلغ این امر خانواده های عزاداری که رضایت دهند؛ ما کارت خوان را به مراسم شان میبریم تا در همان مراسم مبلغ مورد نظر خود را به انجمن حمایت از زندانیان اهدا کنند.

احمد همت آبادی یادآور شد: 710 خانواده تحت پوشش انجمن هستند که وضعیت نامطلوبی را دارند لذا من و اعضای انجمن از شهروندان نیشابوری خواهشمندیم که هزینه های اضافی مراسم عزا و شادی خود را به این انجمن اهدا کنند.

همت آبادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 57 نفر از زندانیان غیر عمد با کمک نیشابوری های نیک اندیش آزاد شده اند.

حضور سید هادی درودی در گود زورخانه
در پایان این جشنِ گلریزان باستانی کاران نیشابوری با حضور در گود زورخانه  فیوجی مقدم، نمایشی زیبا و لذت بخش از این ورزش جوانمردانه را در مقابل چشمان مهمانان حاضر در مراسم به اجرا در آوردند.

از افراد حاضر در گود زورخانه و مشارکت کنندگان در این برنامه نیک اندیشانه، سید هادی درودی رییس شورای اسلامی شهر نیشابور بود. یکی از پیشکسوتان «صاحب زنگ» حاضر در گود، با ستایش پروردگار و خواندن اشعاری در وصف حضرت علی(ع) و ارائه توضیحاتی درباره ورزش زورخانه ای، از سید هادی درودی و برادرش خواست؛ تا با استفاده از یک لُنگ که در ورزش زورخانه ای حرمت زیادی دارد، در میان جمعیت حضور پیدا کنند تا مهمانان در حد توان خود مبلغی را در جهت آزادی زندانیان غیر عمد درون لنگ زورخانه بریزند.

در این زمان مرشد زورخانه با نواختن ضرب زورخانه ای و یکی از اعضای جوان جمعیت هلال احمر با ریختن گل بر سر حاضران در مراسم فضایی متفاوت را ایجاد کرده بودند.

گفتنی است از مبلغ 35میلیون تومانی مورد نظر برای آزادی 8 زندانی غیر عمد، 20میلیون تومان را پیش از این مراسم سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمع آوری کرده و 8 میلیون تومان را نیز یک همشهری نیک اندیش که خواست نامش پنهان بماند، اهدا نموده بود. در پایان مراسم گلریزان باشگاه شهید فیوجی، از چند نفر از اعضای جمعیت هلال احمر نیشابور که در سیل فروردین ماه حضور فعال داشتند؛ توسط مدیران ارشد شهرستان تقدیر کردند .