نامه سرگشاده حجت اشرف زاده به مردم نیشابور:  از بهتان «هنجار شکنی» تا روز جزا نمی گذریم
نامه سرگشاده حجت اشرف زاده به مردم نیشابور:  از بهتان «هنجار شکنی» تا روز جزا نمی گذریم

حجت اشرف زاده، خواننده نیشابوری موسیقی اصیل ایرانی، در نامه ای به همشهریان خود به خبر احتمال ندادن مجوز برای اجرای زنده موسیقی در شهر خودش، که گفته می شد در ایام سالگرد پیروزی انقلاب برگزار خواهد شد، واکنش نشان داد. این نامه که پنج شنبه 12 بهمن در اختیار «خیام نامه» قرار گرفت، به […]

حجت اشرف زاده، خواننده نیشابوری موسیقی اصیل ایرانی، در نامه ای به همشهریان خود به خبر احتمال ندادن مجوز برای اجرای زنده موسیقی در شهر خودش، که گفته می شد در ایام سالگرد پیروزی انقلاب برگزار خواهد شد، واکنش نشان داد. این نامه که پنج شنبه 12 بهمن در اختیار «خیام نامه» قرار گرفت، به شرح زیر است:

امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: بهتان زدن به آدم بي گناه (گناهش) بزرگتر از آسمان است.

مردم خوب و مهربان نيشابور؛ خواهران و برادران عزيزم!

 با جمعي از مديران و اهالي هنر نيشابور بسيار تلاش كرديم تا در بهمن ماه براي تان اجراي زنده در نيشابور داشته باشيم. برنامه ريزي ها انجام شده بود اما باز با نظر و سليقه اي شخصي، تلاش مان نافرجام ماند. به من و دوستان م لقب «هنجار شكنان» دادند!

لازم به ذكرست، زماني كه موقعيت كشور  به صداي من و امثال بنده نیاز دارد، هنجار شكن نيستم، اما زماني كه قرار است براي مردم م و شهرم از «فيروزه» و «ماه و ماهي و بركه كاشي»  بخوانم، هنجارشكن ناميده مي شوم.

زماني كه ده سال پياپي اختتاميه جشنواره هاي بين المللي امام رضا(ع) با صداي بنده در حضور بزرگان علم و هنرو دين به پايان مي رسد هنجارشكن نيستم، اما زماني كه قرار است براي مردم شبي پر از عشق و شعر خوب و حال روحي خوب بسازيم هنجار شكن ناميده مي شوم.

 با اين حال گناه  اين بهتان، در نزد خداوند خواهد ماند تا در روز جزا از آن نگذرم و گوينده ي اين سخن در درگاه خداوند پاسخگو باشد و قطعا روز حساب فرا خواهد رسيد و چه رستخيزي خواهد بود.

با اين حال اجراهاي م در شهرهاي تهران، اصفهان، شيراز، آبادان، سيرجان و كرمان در ماه گذشته انجام شده و اجراهاي پيشِ رو در شهرهايی ديگر با اين اميد كه به زودي براي شما و به عشق شما در «نيشابور» نيز به روي صحنه بیایم، ادامه خواهد يافت.

از دوستان م در نيشابور كه تلاش كردند شبي در كنار هم داشته باشيم سپاس گزارم.

 بازهم براي شادماني و حال خوب تان خواهم خواند. موسيقي از مردم گرفتني نيست. دوست تان دارم وپيام م را با كلام ابوسعيد ابوالخير، مرد نامدار خراساني به پايان مي برم:

از واقعه‌ای ترا خبر خواهم کرد

و آن را به دو حرف مختصر خواهم کرد

با عشق تو در خاک نهان خواهم شد

با مهر تو سر ز خاک بر خواهم کرد

  دورتان بگردم.

«حجت اشرف زاده»