نماينده مردم نيشابور:  مساله «سرزميني» داعش به پايان رسيد، ولي بايد تفکر داعشي از بين برود
نماينده مردم نيشابور:  مساله «سرزميني» داعش به پايان رسيد، ولي بايد تفکر داعشي از بين برود

  نماينده مردم نيشابور و فيروزه در مجلس گفت: اتحاد بين اين چهار کشور ايران، روسيه، سوريه و ترکيه که در يک منطقه هستند توانست نفوذ کشورهاي غربي را در منطقه کمتر کند و نشان داد که منطقه مي‌تواند به‌خوبي مشکلات خود را حل کند و نياز به ديگر کشورها ندارد. حميد گرمابي در گفت‌وگويي […]

 

نماينده مردم نيشابور و فيروزه در مجلس گفت: اتحاد بين اين چهار کشور ايران، روسيه، سوريه و ترکيه که در يک منطقه هستند توانست نفوذ کشورهاي غربي را در منطقه کمتر کند و نشان داد که منطقه مي‌تواند به‌خوبي مشکلات خود را حل کند و نياز به ديگر کشورها ندارد.

حميد گرمابي در گفت‌وگويي که با خبرنگار فارس در نيشابور انجام داده، با اشاره به نابودي داعش در منطقه اظهار داشت: خوشبختانه بعد از سال‌ها سربازان غيور اسلام از کشورهاي مختلف، مسئله «سرزمين داشتن»داعش را به پايان رساندند.

گرمابي در عين حال تصريح کرد: البته بايد توجه داشت که داعش به‌عنوان يک دولتي خودخوانده که سرزمين داشت از بين رفته و قطعاً همه حواس شان هست که اين گروه به‌صورت تروريستي فعاليت خواهد داشت و اهداف شوم خود را پيگيري مي‌کنند، ولي خوشبختانه با اتفاق‌هاي چند روز اخير دنياي اسلام از شر آن‌ها رها شد.

وي تأکيد کرد: جامعه شناسان و متخصصين امور اجتماعي اگر شرايط به وجود آمدن داعش را بررسي کنند مي‌تواند بسيار آموزنده باشد، تفکر اين گروه هنوز در برخي کشورها وجود خواهد داشت و بايد از اين به بعد مسائل روانشناسي آن‌ها بررسي شود و اجازه ندهند در آينده دور و نزديک اين‌ها و يا امثال آن اين‌ها به وجود بيايد.

نماينده مردم نيشابور و فيروزه در مجلس خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز مي‌توان گفت خطري که طي چند سال گذشته جهان اسلام را تهديد مي‌کرد از بين رفته منتها تفکر انحرافي در اسلام هنوز وجود خواهد داشت.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اتفاق‌هاي اخير لبنان بيان داشت: بعد از نابودي داعش عربستان به دنبال ايجاد مشکل در منطقه و به‌خصوص ايران بود که به‌واسطه عدم بلوغ سياسي حکمرانان ش تمام هزينه‌هاي آن‌ها به شکست انجاميد و تيرشان به سنگ خورد.

گرمابي افزود: عربستان به چند دليل دچار شکست در نقشه‌هاي ش شد؛ اولاً مردم سني لبنان از اين قضيه استقبال نکردند و حتي تصاوير ملک سلمان را از خيابان‌هاي خود جمع کردند و اکثراً با اين حرکت مخالفت کردند و دومين مطلب اين که کشورهاي تأثيرگذار عرب مخالف با حرکت عربستان بودند که نشان از شکست اين کشور در طرح اخيرش دارد.

وي بيان داشت: سپاه قدس مدت‌ها است به‌صورت مستشاري در منطقه حضور داشته اما به‌صورت مستقيم حضور نداشت؛ شايد به خاطر همين اين سپاه به‌صورت نمادين براي فتح آخرين سنگر به‌صورت مستقيم ورود کرد تا براي کساني که براي مملکت فکرهاي شومي دارند درس بزرگي باشد.

نماينده نيشابور تأکيد کرد: اميدواريم با شکست داعش، مباحث سياسي هم در سوريه فعال‌تر شود تا ان‌شاءا… در اين کشور با توان سياسي که به نظر مي‌رسد شرايط ش فراهم‌شده، ملت به آرامش برسد و قطعاً آرامش در منطقه براي همه کشورهاي منطقه سودمند باشد.

نماينده مردم نيشابور و فيروزه در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: اتحاد روسيه، ايران و سوريه بسيار تأثيرگذار بود و اواخر نيز شاهد پيوستن ترکيه به اين سه کشور بوديم که در چند وقت اخير تصميمات درست و تأثيرگذاري گرفت.

گرمابي تأکيد کرد: ترکيه به‌عنوان يک کشور مسلمان و بزرگ در منطقه تأثيرگذار است و اتحاد بين اين چهار کشور که در يک منطقه هستند توانست نفوذ کشورهاي غربي را در منطقه کمتر کند. اين اتفاق نشان داد که منطقه مي‌تواند به‌خوبي مشکلات خود را حل کند و نياز به ديگر کشورها ندارد.