مجلس حمله نماینده زن با پایه میکروفون را بررسی می کند
مجلس حمله نماینده زن با پایه میکروفون را بررسی می کند

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از بررسی اقدام نماینده زن نیشابور توسط این هیئت خبرداد. محمدجواد جمالی‌نوبندگانی از بررسی اقدام هاجر چنارانی توسط این هیئت خبر داد و به شرق گفت: برای ورود هیئت نظارت گاهی به شکایت نیاز نیست. روال ما این است که شکایات را معمولا بررسی کنیم، ولی اگر ببینیم […]

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از بررسی اقدام نماینده زن نیشابور توسط این هیئت خبرداد.

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی از بررسی اقدام هاجر چنارانی توسط این هیئت خبر داد و به شرق گفت: برای ورود هیئت نظارت گاهی به شکایت نیاز نیست. روال ما این است که شکایات را معمولا بررسی کنیم، ولی اگر ببینیم جایی‌ شأن نمایندگی و نماینده رعایت نشده یا خدشه‌ای به آن وارد شده، هیئت می‌تواند ورود کند.

این سخنگو در پاسخ به این پرسش که دیگر اعضای هیئت نظارت هم خواستار توضیح هستند یا خیر، گفت: با برخی اعضا که صحبت کردم، این نظر را داشتند. نایب‌ رئیس مجلس، رئیس کمیسیون اصل نود و رئیس کمیسیون قضائی مجلس هم عضو این هیئت هستند و تذکر شفاهی، تذکر در پرونده و اعلام به صحن علنی جزء اختیارات است اما نمی‌خواهم بگویم این اقدامات را انجام خواهیم داد.

جمالی‌نوبندگانی ادامه داد: اگر پرونده شاکی خصوصی داشته باشد و به اتهام توهین شکایت کرده باشد و به این نتیجه برسیم که جزء وظایف و شئون نمایندگی نبوده، چتر حمایتی را که روی نماینده داریم، برمی‌داریم و وی را به قوه ‌قضائیه معرفی خواهیم کرد.

دوهفته پیش ویدئویی از چنارانی در فضای مجازی منتشر شد که در یک همایش با پایه میکروفون به معاون استاندار خراسان رضوی حمله‌ور می‌شود. وی دلیل این کار را استفاده معاون استاندار از واژه خراسان غربی در یک جلسه در ٤٠ روز قبل می‌داند؛ واژه‌ای که معاون استاندار بابت آن عذرخواهی کرده بود.