اعضاي شوراي پنجم شهر سوگند خوردند
اعضاي شوراي پنجم شهر سوگند خوردند

 ( آغاز رسمي پنجمين دور «اداره شورايي» شهر ) آزاده مهديار/ اولين جلسه رسمي شوراي پنجم شهر به مناسبت تحليف اعضاي آن در سالن شهيد عابد فرمانداري برگزار شد تا اعضاي منتخب شورا پس از اداي سوگند در محل هميشگي جلسات شورا کار خود را رسما آغاز کنند، آغازي که پس از جلسات غير رسمي […]

 ( آغاز رسمي پنجمين دور «اداره شورايي» شهر )

آزاده مهديار/ اولين جلسه رسمي شوراي پنجم شهر به مناسبت تحليف اعضاي آن در سالن شهيد عابد فرمانداري برگزار شد تا اعضاي منتخب شورا پس از اداي سوگند در محل هميشگي جلسات شورا کار خود را رسما آغاز کنند، آغازي که پس از جلسات غير رسمي و همراه با تصميم گيري هاي مهم شوراي پنجم اعم از انتخاب شهردار، شباهتي به «اولين جلسه» نداشت.

توصيه امام جمعه: توجه به کارشناسي

در جلسه سوگند اعضاي شورا، که روز چهارشنبه يکم شهريور با حضور فرماندار، نمايندگان مجلس، امام جمعه و مسئولان اداري، نظامي و انتظامي شهرستان برگزار شد، امام جمعه نيشابور تقارن تشکيل دولت يازدهم، هفته دولت، آغاز کار شوراها و اعياد پيش رو را به فال نيک گرفت و بيان کرد: اميدوارم خدمات چهار ساله شوراي قبل مورد رضايت خداوند قرار گرفته باشد 

و نيز تجربه اي براي شوراي جديد باشد؛ نقاط مثبت آن تکرار و نقاط منفي آن کنار گذاشته شود.

يعقوبي اظهار کرد: اگر اعضاي شورا براي خدمت به مردم و رضايت خداوند عمل کنند و به دنبال کار نيک و پايدار باشند، خداوند محبت شان را در دل مردم قرار مي دهد، حال چه رسانه ها تبليغ کنند، چه نکنند.

وي افزود: نزديک 40 سال از ابتداي انقلاب مي گذرد و از اين رفت و آمدها بسيار بوده است. تجربه نشان داده هر جا دعوا کرديم و سر هم داد زديم، به جايي نرسيديم. اما هر جا با تفاهم، نظر کارشناسي را پذيرفته و به افکار ديگران احترام گذاشته ايم، موفق بوده ايم. شورا هم يعني جمع شدن عقل ها، شما 9 نفر هم بايد از نظرات کارشناسان دانشگاهي و صاحب نظران در همه زمينه ها استفاده کنيد و گرفتار حواشي نشويد، بين شورا و ساير نهادها تعامل برقرار کنيد.

رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان خاطرنشان ساخت: فرهنگ مردم از هر چيزي مهم تر است، شهري خوب است که در آن فرهنگ شهر نشيني جدي گرفته شود، اگر معضلات جدي فرهنگي را حل نکنيم شهر هم آلوده مي شود.

امام جمعه در پايان ابراز اميدواري کرد که چهار سال ديگر همين اعضا را ببيند که باز هم مورد اعتماد و رضايت مردم قرار گرفته اند.

فرماندار: موفقيت شورا، موفقيت مردم سالاري است

معاون استاندار و فرماندار نيشابور نيز خطاب به اعضاي جديد شورا و با بيان اين که اعتماد مردم سرمايه اي در اختيار شما است، اظهار کرد:  تلاش شما اين اعتماد را به سرانجام خوبي خواهد رساند.

سعيد شيباني افزود: با گسترش شهرنشيني، مديريت شهري با چالش هاي زيادي رو به رو شده است. شما با سياست گذاري هاي تان اين مديريت را راه بري خواهيد کرد. وي افزود: چهره هاي مصمم شما ما را به آينده اي خوب رهنمون مي کند. موفقيت شما موفقيت دموکراسي و مردم سالاري است و ما هم هر گونه همکاري را با شما خواهيم داشت.

آراي باطله ي صفر و رکورد مشارکت

در ادامه رئيس دفتر سياسي فرمانداري اقدام به ارائه گزارش ستاد انتخابات شهرستان کرد و اظهار داشت: از ميان 39 منتخب شوراي شهر در کل شهرستان، تنها يک نفر خانم است که نشان مي دهد در اين دوره اقبال کمتري به نيمي از کل جمعيت شده است، به لحاظ ترکيب سني بيشترين فراواني در فاصله 36 تا 40 سال است. از 299 نفر ثبت نام کننده پس از افراد انصراف داده، در کل شهرستان، تعداد تاييد صلاحيت شدگان شوراهاي «شهر» 275 نفر بود.

نصرآبادي افزود: 522 شعبه ثبت نام و اخذ راي در کل شهرستان وجود داشت که  129 شعبه مربوط به شهر نيشابور که براي نخستين بار به صورت مکانيزه برگزار شد. در اين انتخابات شاهد بيشترين آمار شرکت کننده نسبت به دوره هاي انتخاباتي بوديم به طوري که 270 هزار نفر از واجدان شرايط، در انتخابات شرکت کردند. اين انتخابات از ابتداي انقلاب تا کنون نيز تنها انتخاباتي بوده که در آن تعداد آراي باطله صفر بوده است.

ظرفيت نامزدها و هواداران شان در پذيرش نتيجه

فرمانده انتظامي شهرستان به عنوان رييس تيم امنيتي که در شهرستان مشغول فعاليت بودند گزارش امنيت انتخابات را ارائه داد.

سرهنگ بيات مختاري بيان کرد: در شوراي تامين و شوراي پيشگيري از تخلفات انتخاباتي، ماموريت هاي امنيتي به سه بخش قبل از انتخابات، حين انتخابات و بعد از انتخابات تقسيم مي شود.

بيات مختاري افزايش مشارکت را يکي از چالش هاي پيش از برگزاري انتخابات عنوان کرد و تشريح کرد: افزايش 4 درصدي مشارکت اولين چالش ما بود چراکه انگشت نگاري نامزدها که در سال هاي گذشته جزو شرايط ثبت انم نبود، به ماموريت امنيتي اضافه شده بود.

وي همچنين به سناريوهاي فرضي و اقدامات اوليه انجام شده با مشارکت فرمانده تيپ 21 سپاه و ناحيه مقاومت بسيج اشاره کرد و افزود: تقسيم کار براي روز انتخابات انجام شد و طرح هاي ترافيکي لازم به مرحله اجرا درآمد.

وي افزود: ماموريت در حين انتخابات به دو بخش زمان تبليغات و روز برگزاري انتخابات تقسيم شد در زمان تبليغات، پليس فتا در فضاي مجازي فعال بود و تمام تخلفات رصد مي شد.

رييس پليس نيشابور افزود: در فضاي مجازي 930 فقره از سوي سامانه پليس فتا مورد بررسي قرار گرفت و تعداد 120 مورد تذکر و توجيه کانديداها در سطح شهرستان انجام شد و 210 دستگاه خودرو توقيف شد.

وي با بيان اين که در روز انتخابات 1822 نفر مستقيما در پاي صندوق خدمت کردند افزود: 53 واحد گشت انتظامي، اطلاعاتي و بازرسي  نيز فعال شدند.

به گفته سرهنگ بيات مختاري، بعد از انتخابات هم  اقدامات بخش امنيتي و انتظامي معطوف به شکايات انتخاباتي بود، اظهار داشت: خوشبختانه مردم با فرهنگ ما نشان دادند که ظرفيت نتايج انتخابات را دارند و ماموريت ما با کمترين مشکل به انجام رسيد.

وي از تشکيل 5 پرونده در رابطه با شکايت از کانديداها و ارسال آن به دادسرا خبر داد و افزود: در اين انتخابات مجموعه انتظامي نيشابور جزو بهترين رده هاي امنيتي سطح کشور شناخته شد و لوح تقدير دريافت کرد.

در چهار سال مي شود نيشابور را نيم قرن پيش برد!

گرمابي، نماينده مردم در مجلس نيز ضمن تشکر از اعضاي پيشين شورا و برگزار کنندگان انتخابات و آرزوي توفيق براي اعضاي جديد، افزود: تعداد داوطلبين انتخابات اخير شوراي شهر نيشابور، نزديک به تعداد داوطلبين در مشهد و دو برابر شهرستان بعدي بود، اين علاقه مردم به مشارکت سياسي-اجتماعي را بايد قدر دانست.

ديگر نماينده نيشابور و فيروزه در مجلس نيز ضمن  تشکر از شوراهاي چهارم بيان کرد: همين قصه مجددا چهار سال ديگر براي ما تکرار خواهد شد.

هاجر چناراني، که  خودش  خود را «بانوي شرق کشور» مي نامد و تا کنون مشخص نشده منظور وي از اصرار در به کار بردن لقبي فراتر از نمايندگي مردم در مجلس چيست و بر چه اساس خود را چنين مي نامد، افزود: من به عنوان بانوي شرق کشور از بانوان شوراي چهارم سپاس گزارم و از حضور حداکثري مردم تشکر مي کنم. مهم نيست نگرش هاي سياسي ما چيست؛ مهم اين است که کسي که انتخاب شده رئيس جمهور همه ما و نماينده همه ماست. ما نمي توانيم تمام مشکلات اسلام و مسلمين را حل کنيم اما مي توانيم مشکلات را بنويسيم و اهم و مهم کنيم، برنامه ريزي کنيم و 4تا مشکل اساسي را بشناسيم و همان ها را حل کنيم.

 

چناراني ادامه داد: به خدا قسم ما با تعامل مي توانيم 50 سال نيشابور را جلو ببريم، در دوران «آخرالزمان» فقط خواستن شرط رسيدن است.