درد سرِ تازه بازيکن «کلش آو کلنز» ( والدين بيش تر مراقب کودکان باشند )
درد سرِ تازه بازيکن «کلش آو کلنز» ( والدين بيش تر مراقب کودکان باشند )

هفته گذشته زني با مراجعه به پليس فتا درخواست رسيدگى به شكوائيه خود را داشت. شاكي در اظهارات اوليه خود به كارشناسان پليس فتا شهرستان گفت: مبالغى از حساب بانكى‌اش به صورت اينترنتى برداشت شده كه تقاضاى پيگيرى موضوع را دارد! به گفته رييس پليس نيشابور كارشناسان پليس فتا طى تحقيقات فنى اوليه و بررسى […]

هفته گذشته زني با مراجعه به پليس فتا درخواست رسيدگى به شكوائيه خود را داشت. شاكي در اظهارات اوليه خود به كارشناسان پليس فتا شهرستان گفت: مبالغى از حساب بانكى‌اش به صورت اينترنتى برداشت شده كه تقاضاى پيگيرى موضوع را دارد!

به گفته رييس پليس نيشابور كارشناسان پليس فتا طى تحقيقات فنى اوليه و بررسى حساب شاکيه دريافتند، تراکنش‌هاى اينترنتى مورد ادعاى شاکيه به صورت خريد «جم» در بازى اينترنتى كلش آف كلنز(clash of clans)   به مصرف رسيده است.

فرمانده انتظامى شهرستان نيشابور از شناسايى و دستگيرى عامل «خودى» برداشت غير مجاز از حساب شهروند نيشابورى خبر داد.

سرهنگ حسين بيات افزود: با توجه به شناسايى متهم،‌ كارشناسان طى اقدامات فنى صورت گرفته توانستند پرده از راز برداشت‌هاى غير مجاز در اين پرونده برداشته و با اقدامات صورت گرفته مشخص شد پسر شاکيه عامل اصلى برداشت غيرمجاز بوده است.

سرهنگ بيات مختاري گفت: پسر شاکيه به نام على 13 ساله در مواجهه با ادله غير قابل انكار جرم خود را پذيرفت و اعتراف كرد، به دليل علاقمندى به بازى‌هاى اينترنتى و تمايل به ارتقاء‌ سطح بازى‌هاى اينترنتى آنلاين مانند بازى كلش، با اين باور كه پس از ارتقاء سطح بازى آن را مى‌فروشد و از فروش آن مبالغى را به دست خواهد آورد و با توجه به اينکه کارت حساب مادرش را در اختيار داشته، بدون اطلاع اقدام به ايجاد رمز دوم کارت نموده و از آن براى خريد شارژ بازى اينترنتى (clash of clans) استفاده نموده است.

اين مقام انتظامى ادامه‌ داد: با توجه به اينکه هنگام بازى متوجه تمام شدن جم‌ها نبوده و مدام پيغام‌ها را تاييد مى‌نموده‌است، در مجموع مبلغى در حدود هفتاد و پنج ميليون ريال طى چندين تراکنش از حساب خريد شده که خريد‌هاى اول آگاهانه بوده ليکن خريدهاى بعدى به دليل عدم آگاهى و تاييد‌هاى مکرر پيام‌ها انجام شده‌است و هدف وى از اين اقدام نيز ارتقاء سطح بازى و سپس فروش آن بوده است. پرونده پس از پايان تحقيقات جهت سيرمراحل قانونى به دادسرا ارسال گرديد.

فرمانده انتظامى شهرستان نيشابور در پايان اضافه كرد: شهروندان عزيز توجه لازم را هنگام خريدهاى اينترنتى به قوانين وضع شده در سايت مذكور را داشته باشند در اكثر مواقع پس از خريد اينترنتى بازى هاى آنلاين امكان استرداد وجه ميسر نمى‌باشد!