اين قرص ها را نخوريد!
اين قرص ها را نخوريد!

مريم کلاهدوز مدير فراورده هاي طبيعي، سنتي و مکمل علوم پزشکي در اکثر تبليغات قرص‌هاي لاغري بر گياهي بودن آنها تأکيد مي‌شود تا شايد عوارض ترسناک مصرف اين قرص‌ها را ناديده بگيرند. اما بايد متوجه بود که هر فراورده دارويي، صرفا به دليل گياهي بودن ش ايمن نيست. چرا که بسياري از سموم و مواد […]

مريم کلاهدوز
مدير فراورده هاي طبيعي، سنتي و مکمل علوم پزشکي
در اکثر تبليغات قرص‌هاي لاغري بر گياهي بودن آنها تأکيد مي‌شود تا شايد عوارض ترسناک مصرف اين قرص‌ها را ناديده بگيرند.
اما بايد متوجه بود که هر فراورده دارويي، صرفا به دليل گياهي بودن ش ايمن نيست. چرا که بسياري از سموم و مواد مخدر نيز منشا گياهي دارند و مي توانند بسيار خطرناک باشند!
ريزش مو، تنگي نفس، نوسان فشار، احساس بي‌قراري، عصبانيت، سردرد، ضعف، اسهال و مشکلات کبدي و کليوي از عوارض مصرف قرص‌هاي لاغري هستند. در مواردي، افراد در پي مصرف اين قرص ها، حتي جان خود را از دست داده اند.
سوداگران قرص‌هاي لاغري براي رسيدن به اهداف شان از ضعف چاقي مردم به خوبي استفاده مي‌کنند. اين روزها چاقي مد نيست، اما دامن بيش از نيمي از مردم ايران به خصوص جوانان را گرفته است و باعث رونق کسب و کار اين فروشندگان قرص ها شده است.
بسياري از کساني که به مصرف قرص‌هاي لاغري رو مي‌آورند، بر اثر تبليغات فريبنده فکر مي‌کنند راه حل چاقي خود را پيدا کرده‌اند. همين افراد اگر هم از دام عوارض قرص‌ها با خوش شانسي عبور کنند و در ظاهر لاغر شوند، به محض اين که مصرف قرص را متوقف کنند به شرايط قبلي برگشته و چه بسا چاق تر از قبل مي شوند.
از سويي آمارها مي‌گويند كه اضافه وزن و چاقي در ميان جوانان در دهه‌هاي اخير سه برابر شده و در حال حاضر به دلايلي، که يکي از مهم ترين آنها اضافه وزن است، جوانان نسبت به 10 تا 15 سال گذشته ناسالم‌تر شده‌اند.
خطرِ چاقي بيخ گوش ايراني‌ها است. بررسي‌ها نشان مي‌دهد به علت تغيير سبک زندگي، چاقي در ميان تمام گروه‌هاي سني رو به افزايش است.
نشستن طولاني مدت پشت ميز يا جلوي تلويزيون و يا بازي‌هاي رايانه اي، بي‌نظمي‌هاي غذايي و مصرف فراوان فست‌فودها و نوشابه ها، عدم فعاليت بدني و کمبود تحرک موجب چاقي مي‌شود. بهترين راهکار براي رسيدن به وزن ايده ال تغيير سبک زندگي است نه خوردن انواع قرص هاي خطرناک و بعضا بي اثر.
با اين همه اگر مايل به مصرف مکمل و قرص لاغري هستيد، بايستي از انواع پروانه دار توليد داخل و يا در صورت وارداتي بودن، داراي برچسب اصالت و مورد تاييد وزارت بهداشت، استفاده نماييد.