در جلسه شورای شهر مطرح شد:  قبر فروشی شهرداری همراه با پیش بینی زمان مرگ شهروندان!!
در جلسه شورای شهر مطرح شد:  قبر فروشی شهرداری همراه با پیش بینی زمان مرگ شهروندان!!

  سه ماه از سال گذشت؛ بودجه شهرداری هنوز تصویب نشده است  « شما فکر می کنید کسی که عضو شورای آتی و قبلا شهردار بوده، یا فرزند عضو شورایی که به بدنه شهرداری وارد شده، به CNG منتقل می شود؟ خیر، باز هم همان بدبخت فلک زده ای که کسی را ندارد منتقل می […]

 

سه ماه از سال گذشت؛ بودجه شهرداری هنوز تصویب نشده است

 « شما فکر می کنید کسی که عضو شورای آتی و قبلا شهردار بوده، یا فرزند عضو شورایی که به بدنه شهرداری وارد شده، به CNG منتقل می شود؟ خیر، باز هم همان بدبخت فلک زده ای که کسی را ندارد منتقل می شود.»

آزاده مهدیار/ جلسه هفتگی شورای شهر با دستور کار بررسی نامه ها و مصوبات کمیسیون ها برگزار شد و با وجود تعطیلی رسمی سه شنبه آتی و عدم برگزاری جلسه، تشکیل جلسه فوق العاده تصویب نشد تا شورای شهر به تعطیلاتی دو هفته ای برود.»

برخورد با کارکنان خاطی شهرداری

«زمینی 543 متری با سه مالک مشاع که دو قسمت آن بدون پروانه و به صورت غیر مجاز ساخته شده و حال مالک سوم برای دریافت پروانه دچار مشکل شده است»، موضوعی بود که مدت زیادی از وقت شورا را به خود اختصاص داد.

برخی اعضا تاکید داشتند ساخت دو قطعه دیگر زمین بدون پروانه و بدون تفکیک، ناشی از قصور کارمندان شهرداری و مالکین قبلی بوده و ربطی به فرد جدید که قصد دارد حق شهرداری را بپردازد، ندارد.

پس از بحث و گفت و گوهای فراوان مصوب شد: طبق تبصره 3 ماده 101، مالکین نسبت به پرداخت قسمت هایی که بدون تفکیک ساخته شده، اقدام کنند و با کارکنان خاطی شهرداری که در آن زمان مجوز ساخت داده اند وفق قانون برخورد شود. این مصوبه همچنان اعتراض هوشمند را به دنبال داشت که از دلایل تصمیم همکاران خود قانع نشد.

سازمان تاکسی رانی ضمن ارائه نرخ های جدید به شورا، خواستار دریافت 200 میلیون از دیون و مطالبات خود شد که اعضا ضمن تصویب نرخ جدید، با تاکید بر این که با ادغام دو سازمان تاکسی رانی و اتوبوس رانی هزینه های سازمان کم شده و در حال حاضر درآمدهای سازمان مکفی است و ضرورتی برای پرداخت مطالبات نیست، مقرر کردند سازمان طرف دو هفته بودجه تلفیقی خود را برای بررسی به شورا ارسال کنند.

با به میان آمدن موضوع بودجه هوشمند بیان کرد: هنوز بودجه امسال به تصویب نرسیده، شما اگر توانایی و جسارت لازم برای برکناری شهردار را ندارید، فردای قیامت جزای این انتخاب و عدم جسارت تان را باید بپردازید، کسی در پست شهردار قرار گرفته که اصلا دید شورایی ندارد.

در پی این اظهارات وی، مقرر شد شهردار در جلسه آتی برای پاسخ در موضوع بودجه به شورا دعوت شود.

قبر را به قیمت فعلی بفروشید!

اعضای شورا همچنین مصوب کردند «دفن پدر و مادر شهدا در غرب گلزار شهدا رایگان باشد»

اعتراض شهروندان نسبت به این که «خرید محل دفن» در بهشت فضل به گونه ای است که مابه التفاوت قیمت فعلی و قیمت سال های بعد، هم اکنون از خریدار دریافت می شود، نیز مطرح شد. موضوعی که در نوع خود جالب بود.

شهروندان اعتراض کرده اند که قبری که برای مثال در حال حاضر قیمت آن 3 میلیون تومان است، توسط سازمان آرامستان های شهرداری به قیمت 4 و نیم میلیون به فروش می رسد و نرخ تورم سال های آینده هم اکنون از خریدار قبر دریافت می شود!! اعضای شورا با بیان این که «از کجا می دانند لحظه فوت این خریدار، قیمت آن قبر چند است؟» مصوب کردند قیمت فروش خاک به مبلغ زمان فعلی محاسبه و دریافت شود.

نیروهایی که به صورت خلاف به بدنه شهرداری وارد شدند

جایگاه های CNG درخواست نیرو از شهرداری داشته اند. در این خصوص گزارش کمیسیون چنین ارایه شد: «شهرداری نیروهایی را از قسمت CNG خارج کرده و مدتی در فضای سبز مشغول شده اند. حال شهرداری دستور داده همان نیروهایی که از این جایگاه منتقل شده اند، مجددا به CNG برگردند که موجب اعتراض کارگران و نامه به شورای شهر شده است. کارگرانی که سابقه خدمت بیشتری دارند، حق انتخاب را برای خود می بینند که در همان سازمان فضای سبز بمانند.»

برخی از اعضا تاکید داشتند که ابتدا از خود کارگران خواسته شود اگر تمایل دارند به این بخش برگردند و مابقی نیروها به ترتیب سابقه خدمت کمتر به کار گرفته شوند. با وجود این که شورا حق دخالت در چگونگی گرفتن نیرو توسط پیمانکاران شهرداری را ندارد، اما هوشمند گفت: «خواهرزاده های شهردار سابق، برادرزن معاون شهردار، دانشجوی خانم فلانی، تک و توک هم از نزدیکان برخی از اعضای شورای شهر شامل آن 90 نفری می شوند که خلاف مصوبه شورا مبنی بر «عدم به کار گیری نیروی جدید از تاریخ دوازدهم شهریور 92» وارد بدنه شهرداری شده اند. حال برای این که به این اقدام مشروعیت بخشیده نشود، بدون در نظر گرفتن سابقه نیروها جا به جا می شوند.

وی ادامه داد:« شما فکر می کنید کسی که عضو شورای آتی است و قبلا شهردار بوده، یا فرزند عضو شورایی که به بدنه شهرداری وارد شده، به CNG منتقل می شود؟ خیر! باز هم همان بدبخت فلک زده ای که کسی را ندارد منتقل می شود.»

پس از این صحبت ها مقرر شد «انتقال کارگران ابتدا به خواسته خودشان و بعد طبق سنوات خدمت باشد.»

در ادامه با درخواست رئیس کمیته کوهنوردی جهت اعطای 5 سکه بهار آزادی برای صعود به 4 قله جهانی به هیمالیا نورد نیشابوری از محل بودجه سازمان فرهنگی-ورزشی موافقت شد.ضمنا با درخواست کمک شورا برای تاسیس «مرکز ترک اعتیاد و بازتوانی زنان» از سوی بخش خصوصی مخالفت شد.