يک عامل موثر در کنترل بسياري از سرطان ها
يک عامل موثر در کنترل بسياري از سرطان ها

 رئيس دانشکده علوم پزشکي نيشابور گفت: با داشتن برنامه غربالگري به منظور تشخيص زودرس بيماري هايي چون سرطان پستان و دهانه رحم ميتوان از گسترش آنها جلوگيري و بيماريها را درمان کرد و همچنين با تشخيص به موقع مي توان از بروز بسياري از ناهنجاري‌ ها و بيماري‌ هاي دوران جنيني جلوگيري کرد. دکتر محسن […]

 رئيس دانشکده علوم پزشکي نيشابور گفت: با داشتن برنامه غربالگري به منظور تشخيص زودرس بيماري هايي چون سرطان پستان و دهانه رحم ميتوان از گسترش آنها جلوگيري و بيماريها را درمان کرد و همچنين با تشخيص به موقع مي توان از بروز بسياري از ناهنجاري‌ ها و بيماري‌ هاي دوران جنيني جلوگيري کرد.

دکتر محسن عظيمي نژاد در مراسم گراميداشت روز ماما در محل بيمارستان حکيم اظهار داشت: با تشخيص به موقع مي توان از بروز بسياري از سرطانها بويژه سرطان پستان، سرطان دهانه رحم و همچنين تعداد زيادي از ناهنجاري‌ ها و بيماري‌ هاي دوران جنيني جلوگيري کرد و هزينه‌ هاي درمان بعدي اين بيماران را حذف كرد.

وي با اشاره به پروژه ساخت مرکز پزشکي ناباروري و سلامت مادر و جنين اظهار داشت: در اين مرکز، در سه حوزه خاص و تخصصي کار خواهد شد و ايجاد اين مرکز با استفاده از فاکتورهايي نظير جمعيت تحت پوشش، امنيت جغرافياي و سياسي و… صورت گرفته که با آينده نگري جاي کار بيشتري خواهد داشت و باعث اشتياق مراکز علمي جهاني براي کار در اين حوزه خواهد بود.

وي بيان داشت: در اين مرکز سه هدف اصلي دنبال مي شود کمک به درمان زوجين نابارور ، تشخيص زودهنگام سرطان پستان، سرطان دهانه رحم در خانم ها و برنامه تشخيصي پيش از تولد و پس از تواد براي جلوگيري از تولد نوزادان داراي ناهنجاريهاي مادرزداي.

عظيمي نژاد با اشاره به اين مطلب که ساليانه حدود 30 هزار نوزاد داراي معلوليت و ناهنجاري در کشور بدنيا مي آيد گفت: مرکز پزشکي ناباروري و سلامت مادر و جنين شمس شرق ميتواند نقش محوري در کاهش اين آمار داشته باشد.