
آسفالت هر کیلومتر راه روستایی ۴ میلیارد تومان هزینه دارد رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیشابور در نشست خبری به بهانه هفته حمل و نقل با اشاره به اینکه آسفالت هر کیلومتر راه روستایی ۴ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد، یادآور شد: ۱۰۰ کیلومتر راه بین شهری در شهرستان نیاز به […]
آسفالت هر کیلومتر راه روستایی ۴ میلیارد تومان هزینه دارد
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیشابور در نشست خبری به بهانه هفته حمل و نقل با اشاره به اینکه آسفالت هر کیلومتر راه روستایی ۴ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد، یادآور شد: ۱۰۰ کیلومتر راه بین شهری در شهرستان نیاز به بهسازی دارد و ۵۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی نیز نیازمند روکش است.
اعتراض شهروندان به ضعف راه های حوزه نیشابور محور سبزوار و کاشمر، به حق است
مجید مفیدی فر بیان کرد: یکی از گلایه های مردم نیشابور این است که چرا در محور کاشمر و سبزوار، حوزه استحفاظی شهر مقابل از راه بهتری نسبت به بخش نیشابور برخوردار است که اعتراض به حقی است که ریشه در سالهای گذشته دارد.
وی گفت: روکش آسفالت انجام شده در بزرگ راه توسط دو پیمانکار صورت گرفته که شرکت دل حفره لکه گیری هندسی و روکش آسفالت ۶،۴ کیلومتر و شرکت کیهان راه لکه گیری هندسی ۱۱٫۵ کیلومتر (هشت هزار متر مربع) و ۳,۷۰۰ روکش آسفالت را انجام داده است.
مفیدی فر با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته روکش آسفالت گرم در محورهای فرعی و روستایی نداشته ایم؛ از روکش آسفالت سرد در محورهای روستایی و فرعی به میزان ۱۱ کیلومتر شامل ۵ کیلومتر فدیشه عشق آباد و ۵ کیلومتر محور کاشمر خبر داد و گفت: ۲٫۲ کیلومتر بهسازی و آسفالت محورهای شنی داشته ایم و ۳ قرار داد برای بهسازی و روکش آسفالت محورهای روستایی منعقد شده است.
وی افزود: ۱۸,۲ کیلومتر بهسازی و آسفالت با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار در محورهای خایسک، قاسمیه، فاضل آباد، برمهان، نوبهار، دهنو لزگی، پایاز، کلاته، حسن آباد، حسن آباد و عنبرکه انجام شده و در حال حاضر نیز بهسازی و آسفالت ۵,۲۰ کیلومتر با ۲۱ میلیارد تومان بودجه در مسیرهای بزق ، دزق و مسک آباد در حال اجرا است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیشابور از تعمیر و مرمت ابنیه فنی به میزان ۵ دستگاه با ۲ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: اعتبار سال جاری برای ماشین آلات از لاستیک و سوخت و تعمیرات ۲۹ میلیارد و چهارصد میلیون ریال بوده است.
وی افزود: عمر ۹۰ درصد ماشین آلات ما بالای ۳۰ سال عمر دارد و قطعات اصل موجود نیست برای همین هزینه تعمیرات بالاست.
این عضو شورای اداری شهرستان، تسطیح و رگلاژ ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی شنی طی چند مرحله، تراشه برداری، ریزش برداری و پاکسازی گل ولای محور بار و گردنه عطائیه به میزان ۱۲ هزار متر مکعب، تسطیح حریم و رفع افتادگی شانه در ۲۰۰ کیلومتر از محورهای فرعی و بزرگراه را از جمله اقدامات راهداری نیشابور اعلام کرد.
وی از تبدیل آبنماهای محور بار به پل باکسی با مشارکت شهرداری بار خبر داد که در مرحله نخست ۳۰ باکس با ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار تحویل شهرداری شده است.
مفیدی فر ایمن سازی باند جنوبی پلهای محور سبزوار با نصب گاردریل، ایمن سازی محور باغرود با نصب گاردریل، آشکار سازی رپ خروجی فیروزه با نصب تابلو بالاسری و پرچمی، احداث روشنایی پل دولت آباد تا پل راه آهن محور سبزوار، آشکار سازی و ایمن سازی پل چکنه، مرمت و بازسازی گاردریل های آسیب دیده به علت تصادف در کل حوزه استحفاظی، ایمن سازی و آشکار سازی پل کالشور محور کاشمر با احداث روشنایی را از جمله دیگر اقدامات راهداری نیشابور عنوان کرد و همچنین از احداث روشنایی در تقاطع های رحیم آباد، عباس آباد، حسین آباد ناظر ، ادگ، سوقند، محمود آباد و فضل در محور بزرگراهی نیشابور مشهد و نیشابور سبزوار خبر داد.
به گفته این مقام مسئول تعداد سفرهای بین شهری یک سال اخیر با احتساب تاکسی ها و اتوبوسهای بین شهری بدون خودروهای شخصی ۲۳۰۰ مورد بوده که ۲۸۰۰۰ مسافر را جابجا کرده است که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش سفر و ۴۱ درصد کاهش مسافر داشته ایم.
وی اعلام کرد: در یک سال اخیر ۵۵۸۰۳ تن کالا طی ۲۴۵ هزار و ۶۴۰ سفر درون استانی با خودروهای حمل کالا جابجا شده است. همچنین ۱۱۶ هزار و ششصد و پنجاه و چهار تن کالا نیز به مقصدهای خارج از استان طی ۶۵ هزار و هشتصد و هشتاد سفر منتقل شده است.
بهشاد حقیقی رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کالای نیشابور نیز در این نشست خبری اظهار داشت: تعداد بارنامه های صادره فصل اول سال جاری ۱۸ هزار برگ بوده و در فصل دوم ۱۵ هزار بزرگ و در فصل سوم ۱۲ هزار برگ بوده که روند کاهشی را شاهد هستیم.
وی افزود: جدا از کاهش معاملات بحث تاخیر در پرداخت به موقع کرایه برای ما چالش داشته است.
- نویسنده : احسان سلیمانی
- منبع خبر : خیام نامه