انصاري راد:  تفکر احمدي نژادي فساد آور است ; عملکرد دولت روحاني قابل دفاع است
انصاري راد:  تفکر احمدي نژادي فساد آور است ; عملکرد دولت روحاني قابل دفاع است

  نماينده پيشين ادوار نيشابور در مجلس در گفتگويي با ايرنا در زمينه ي مبارزه با فساد عنوان کرد: دولت روحاني به نسبت از دولت قبل بسيار موفق تر عمل کرده است. ميزان و نوع فساد در دولت احمدي نژاد سابقه نداشت و فکر نکنم چنين فسادي جز از طرز تفکري مثل احمدي نژاد ساخته […]

 

19نماينده پيشين ادوار نيشابور در مجلس در گفتگويي با ايرنا در زمينه ي مبارزه با فساد عنوان کرد: دولت روحاني به نسبت از دولت قبل بسيار موفق تر عمل کرده است. ميزان و نوع فساد در دولت احمدي نژاد سابقه نداشت و فکر نکنم چنين فسادي جز از طرز تفکري مثل احمدي نژاد ساخته باشد.

حسين انصاري راد تصريح کرد: اين را با استناد به حرف صريح خود احمدي نژاد مي گويم که مي گفت: من اين را قانون نمي دانم (مربوط به مصوبات مجمع تشخيص مصلحت نظام) و يا گزارش هاي ديوان محاسبات که اعلام کرد احمدي نژاد در تمام طول مدت مسئوليت بيش از نصف بودجه را خارج از مصوبات مجلس مصرف کرده و نيز، شواهد قطعي بسياري که از اينگونه رفتارهاي دولت قبل وجود دارد.

وي اضافه کرد: البته فساد در کشور ريشه دار است و مي توان آن را به دو عامل اساسي نسبت داد. يکي تبعيض بين افراد و جناح ها نسبت به پايگاه هاي قدرت قانوني و فيزيکي و نزديکي يا دوري آن ها از مراکز قدرت و نهادهاي موثر.

به اعتقاد رييس پيشين کميسيون اصل نود مجلس، عامل دوم، نبودن جريان آزاد اطلاعات و محدوديت مطبوعات و همچنين محدويت تشکيلات نظارتي و به خصوص مجلس که بايد بر تمام جريانات اداري کشور نظارت کند و حق تحقيق و تفحص در تمام امور کشور را طبق نص صريح قانون دارد و از طريق کميسيون اصل 90 مي تواند از تمام مسئولان حسابرسي و درباره عملکرد آنها اظهار نظر کند و نتيجه را هم به عموم مردم اطلاع دهد و به دادگاه انتظامي قضات براي رسيدگي بفرستد. سازمان بازرسي کل کشور نيز که بر حسن اجراي قانون نظارت دارد آنچنان که قانون گذار متوقع بوده است عمل نکرده است. بطور مثال، سازمان بازرسي کل کشور که يک نهاد رسمي بر اساس قانون اساسي است متاسفانه تا کنون محصول قابل رويتي عرضه نکرده است در حاليکه اگر درست و دقيق تر عمل مي کرد نبايد فسادي وجود مي داشت.

اين کنشگر سياسي اصلاح طلب در خصوص عملکرد دولت روحاني معتقد است: عملکرد آقاي روحاني با توجه به موانع موجود و آنچه که از دولت قبل تحويل گرفته است قابل دفاع است، هر چند مي توانست خيلي بهتر از اين هم باشد. تاکيد مي کنم که حتي با موانع موجود نيز مي توانست خيلي بهتر از اين باشد. ايشان در چارچوب همين محدوديت هاي فعلي نيز مي توانست چنان بگويد و عمل کند که مردم آرامش و اطمينان بيشتري پيدا کنند. نبايد اين را ناديده گرفت که مردم مباني فکري و اداري رئيس جمهور را درک مي کنند و به آن اعتقاد دارند.