واکنش نماينده نيشابور نسبت به لغو سخنراني نايب ‌رئيس مجلس:  اين اقدامات جايگاه مجلس را زير سوال مي برد
واکنش نماينده نيشابور نسبت به لغو سخنراني نايب ‌رئيس مجلس:  اين اقدامات جايگاه مجلس را زير سوال مي برد

  نماينده نيشابور در مجلس و عضو فراکسيون اميد با اشاره به لغو برنامه سخنراني نايب رييس مجلس در مشهد گفت: ايشان ممنوعيّتي براي انجام سخنراني ندارند و چنانچه نائب رييس مجلس نتواند در جمعي محدود، مشخّص و در فضاي بسته سخنراني کند، آزادي بيان زير سوال مي‌رود. حميد گرمابي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار […]

 

16نماينده نيشابور در مجلس و عضو فراکسيون اميد با اشاره به لغو برنامه سخنراني نايب رييس مجلس در مشهد گفت: ايشان ممنوعيّتي براي انجام سخنراني ندارند و چنانچه نائب رييس مجلس نتواند در جمعي محدود، مشخّص و در فضاي بسته سخنراني کند، آزادي بيان زير سوال مي‌رود.

حميد گرمابي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: اين مراسم با موضوع اربعين با مدعوين مشخص، در فضايي بسته که سخنران آن آقاي مطهري، نايب رييس مجلس بوده است نبايد لغو مي‌شد، مگراين که دادستان اعلام کنند مشکل خاصي بوده و افکار عمومي را در جريان دلايل آن بگذارند، در غير اين صورت اين اقدام، جايگاه مجلس را نيز زير سوال مي‌برد.

وي تصريح کرد: زماني که مجوّزهاي لازم براي برگزاري يک مراسم اخذ مي‌شود، نبايد مراسم لغو شود، مگر اينکه شرايط خاص و موارد اضطراري وجود داشته باشد.

نماينده مردم نيشابور در مجلس افزود: چنانچه دادستاني با ديدگاه خود و استناد به يک ماده قانوني اين کار را انجام داده‌ باشد ، به نظر مي‌رسد اين عمل در چارچوب قانون انجام نشده باشد. اگر احساس کرده باشند که ممکن است ناآرامي و يا مشکل امنيتي به وجود بيايد، در اين صورت مي‌بايست مستندات قانوني را ارائه کنند. در غير اين صورت نبايد هيچ وقت هيچ برنامه‌ي سخنراني برگزار شود چرا که اين تصوّر هميشه وجود دارد که ممکن است مشکلي به وجود بيايد.

اين عضو فراکسيون اميد با اشاره به مسئله‌ي کنسرت‌ها و سخنراني اخير علي مطهري تصريح کرد: بايد مشخص شود براي اجراي يک مراسم چه مجوزهايي لازم است، و در صورت اخذ مجوزهاي لازم برنامه‌ها نبايد اين‌گونه و در آخرين روز لغو شود. اگر دادستان محترم فکر مي‌کنند نياز به قوانيني جديد است، در قالب لايحه‌اي آن را به مجلس ارائه کنند و چنانچه تصويب شد اجرا مي‌شود، در غير اين صورت برخوردهاي اين‌چنيني اثرات معکوس خواهد داشت.

وي ادامه داد: اين که عدّه‌اي از مشتاقان نظام و انقلاب که تفکري متفاوت دارند هميشه با مشکلات بر هم زدن برنامه‌هاي قانوني‌شان مواجه باشند دل‌زدگي از سيستم را به وجود مي‌آورد و اين موضوع براي کشور اسلامي‌مان که شعار دموکراسي و مردم سالاري ديني را دارد خوشايند نيست.

گرمابي خاطرنشان کرد: دشمنان زيادي در خارج از کشور داريم که منتظر کوچکترين مسائل هستند تا آن را در رسانه‌هاي خود بزرگ و افکارجهاني را عليه کشورمان تحريک کنند.

وي با بيان اينکه اميدوارم هرچه سريع‌تر به زماني برسيم که همه‌ي ابعاد قانوني براي همه روشن و شفّاف باشد و اگر اقدامي قانوني است همه آن را قانوني بدانيم و برداشت و عملکردمان از قانون شفّاف و يکسان باشد، تصريح کرد: اين که در يک نظام اسلامي، عده‌اي کاري قانوني را غيرقانوني بدانند، به اعتبار بين‌المللي کشور آسيب زده و در داخل نيز نارضايتي ايجاد خواهد کرد.

گفتني است يکشنبه گذشته و همزمان با اربعين حسيني قرار بود علي مطهري، نايب رييس مجلس، در همين رابطه در مشهد سخنراني داشته باشد که به دستور دادستان مشهد اين برنامه با حضور نيروي انتظامي در محل برگزاري لغو شد. استاندار خراسان رضوي مي گويد که براي اين سخنراني مجوز صادر شده بود! وزير کشور هم از تشکيل يک کميته بررسي در اين زمينه و نيز ارسال نامه اي به رييس قوه قضائيه خبر داد.