فيلم ها و عکس هاي سال نيشابور معرفي شدند
فيلم ها و عکس هاي سال نيشابور معرفي شدند

سکانس آخر جشنواره فيلم و عکس نيشابور فيلم ها و عکس هاي سال نيشابور معرفي شدند خيام نامه/ سيزدهمين جشنواره فيلم و عکس نيشابور با عنوان تجلي نور و رأفت با معرفي برگزيدگان به سكانس آخر رسيد. عکس هاي برتر امسال نيشابور نماينده هيات داوران بخش عکس جشنواره سالانه فيلم عکس نيشابور در آيين پاياني […]

سکانس آخر جشنواره فيلم و عکس نيشابور

فيلم ها و عکس هاي سال نيشابور معرفي شدند

خيام نامه/ سيزدهمين جشنواره فيلم و عکس نيشابور با عنوان تجلي نور و رأفت با معرفي برگزيدگان به سكانس آخر رسيد.

عکس هاي برتر امسال نيشابور

نماينده هيات داوران بخش عکس جشنواره سالانه فيلم عکس نيشابور در آيين پاياني در تالار اديب نيشابور گفت: اين جشنواره با حضور خوب عکاسان روبه رو گرديده است وسيدسعيد ملك كياني، حميد رضا هلالي ، مهدي دشتي ورضا معتمدي به عنوان همکاران ام با زحمات فراوان توانستند آثار را داوري و اين نتايج بدست آمد: در بخش ويژه نيشابور   هادي آئين «مقام اول» را کسب کرد و آمنه شاورزي پور و محمد رضوي، به ترتيب، رتبه دوم و سوم را کسب کردند. محمد رضا چايفروش افزود: امين افشار و فاطمه هيبتي نيز در اين بخش شايسته تقدير شناخته شدند. ضمن آن که لوح تقدير بخش ميراث فرهنگي به ناهيد احمدي پور رسيد و در بخش جنبي دفاع مقدس هم امين افشار شايسته تقدير شناخته شد. چايفروش از حميدرضا شدتي و محمد مرشدلو به عنوان تقدير شدگان بخش ايثار وشهادت و بخش رضوي ياد کرد.

فيلم سازان برتر نيشابور چه کساني بودند؟

در ادامه مراسم نوبت به هنرمندان بخش فيلم سازي بود که با تشويق حاضران در سالن به روي صحنه بروند و جوايز خود را دريافت کنند.

نماينده هيات داوران بخش فيلم جشنواره رافت در اين مراسم عنوان داشت: وحيد بيان ، محمد تراب بيگي و ابوالفضل شكيبا در اين بخش با بررسي آثار وداوري فيلم هاي فيلمسازان جوان نيشابور نتيجه داوري خود را اعلام کردند.

به گفته علي شورورزي، جايزه بهترين كارگرداني به فيلم «بال» (مجيد محمدي پناه و علي اكبرمژدي) رسيد و از «تهوع» (کيان درجزي)تقدير به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ما از اين مراسم، فاطمه حاجي آبادي عنوان بهترين بازيگر زن جشنواره امسال نيشابور را از آن خود کرد و مجيد شقايي فلاح (فيلم بال) عنوان برترين بازيگر مرد را به خود اختصاص داد.

هيات داوران جشنواره همچنين در بخش مستند از مستند سورتر(ساخته سيد مهدي حسيني) به عنوان مقام اول نام برد و «لطفاً در اين قسمت …» (ساخته رشيد پژمان) را شايسته تقدير دانست.

در ادامه مهدي برمكي به خاطر تدوين «اين روي داد پيشتر رخ داده است»، مجيد محمدي پناه به خاطر فيلمنامه «بال»، رشيد پژمان نيا و سيدجواد جلالي براي تصويربرداري «اين روي داد…» و علي اكبرمژدي براي صدابرداري «بال» به عنوان برترين هاي جشنواره فيلم نيشابور شناخته شدند.

ضمن آن که مهسافضلي در بخش فيلم نامه و ياسر مهرباني در بخش فيلم برداري شايسته تقدير شناخته شدند.

جايزه اول بخش انيميشن امسال را «آل آپشن» اثرجعفر عمارلو به خود اختصاص داد و از «کلاه سياه» اکبر قرباني تقدير شد. جايزه بهترين فيلم- كليپ بخش رضوي هم به «غلامعلي سرخابي» رسيد.

مهدي ايرواني (مقام اول) و نرگس سادات اکرامي (شايسته تقدير) هم عنوان بهترين «تجربه هاي نخستين» جشنواره امسال را به خود اختصاص دادند.

در بخش كودك ونوجوان جشنواره فيلم نيشابور از آثار: مداد بازيگوش (ريحانه بوژآبادي)، همفکري (يگانه صادقي شرق- غزل ترابيگي)، دکمه ترسو (سعيده عابدي)، آخرين در (مريم اعتصامي نيا )، زندگي يک چوپان (محمدگاراژيان)، زنبورداري در خرو (امير حسين مرشدلو) تقدير شد.

شايان ذکر است تنديس، لوح تقدير و جوايز نقدي توسط سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري نيشابور و جمعي از مسوولين، هنرمندان پيشكسوت و مديران مطبوعات شهرستان به کليه نفرات برتر اهداء گرديد.

مسعود سليماني سپهر سرپرست انجمن سينماي جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور در آيين اختتاميه اظهار داشت: امروز انجمن ما، 22 سالگي خود را جشن گرفته و به جواني برومند تبديل گرديده و در اين مدت زحمات تمامي سرپرستان انجمن و هنرمندان در تمامي سال ها باعث رشد و بالندگي آن شده است و اقبال هنرمندان طي 18 سال هفته فيلم و عکس و سيزده سال جشنواره تجلي نور و رأفت، آن را به يکي از مهم ترين رخدادهاي فرهنگي و هنري شهرستان نيشابور تبديل کرده است.

وي افزود:امسال نيز به اهتمام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ، سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري، ادار ه ميراث فرهنگي، كانون بسيج هنرمندان و بنياد شهيد وامور ايثارگران نيشابور جشنواره برگزار گرديد.