احمدي نژاد بيايد،  اصولگرايان ناچار به حمايت روحاني مي شوند
احمدي نژاد بيايد،  اصولگرايان ناچار به حمايت روحاني مي شوند

  نماينده سابق نيشابور در گفت‌وگو با آرمان  ضمن تاييد تلويحي نظر مصباحي مقدم، اين احتمال را مطرح كرد كه اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري سال بعد از حسن روحاني حمايت كنند. حسين سبحاني‌نيا نماينده سابق نيشابور، در واکنش به سخنان مصباحي مقدم در مورد حمايت احتمالي اصول‌گرايان از روحاني در انتخابات رياست جمهوري 96 […]

 

30نماينده سابق نيشابور در گفت‌وگو با آرمان  ضمن تاييد تلويحي نظر مصباحي مقدم، اين احتمال را مطرح كرد كه اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري سال بعد از حسن روحاني حمايت كنند.

حسين سبحاني‌نيا نماينده سابق نيشابور، در واکنش به سخنان مصباحي مقدم در مورد حمايت احتمالي اصول‌گرايان از روحاني در انتخابات رياست جمهوري 96 گفت: با توجه به مشخص نشدن گزينه‌هاي انتخابات اين احتمال وجود دارد که اصول‌گرايان از روحاني حمايت کنند.

نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: قطعا يکي از گزينه‌هاي مطرح براي تمام جريان‌هاي سياسي در انتخاب آينده حسن روحاني است.

وي در پاسخ به اين سوال که در صورت دو قطبي شدن انتخابات بين احمدي نژاد و روحاني اصول‌گرايان از کدام يک حمايت مي‌کنند گفت: در صورت دو قطبي شدن بخشي از جريان اصول‌گرايي از احمدي نژاد حمايت خواهند کرد و جرياني ديگر از روحاني. از سويي هم احتمال معرفي نامزدي تازه از سوي اصول‌گرايان وجود دارد. بايد ديد در انتخابات آينده از سوي اصول‌گرايان چه کسي به عنوان نامزد مطرح خواهد شد.

 

سبحاني‌نيا تصريح کرد: گروهي مانند جبهه پايداري از حاميان احمدي نژاد هستند اما بخشي ديگر به دليل رفتارهاي احمدي نژاد در دوران رياست جمهوري به ويژه ماجراي خانه نشيني حاضر نيستند از او در انتخابات رياست جمهوري يا هيچ انتخابات ديگري حمايت کنند.

وي در مورد نامزدهاي احتمالي جريان‌ اصول‌گرا در انتخابات سال آينده نيز گفت: افرادي که مطرح مي‌شوند مانند جليلي و قاليباف به اين دليل است که اين افراد در انتخابات گذشته حضور داشته‌اند ولي ممکن است براي انتخابات آينده اصول‌گرايان تصميم بگيرند فرد جديدي را وارد عرصه کنند کسي که تا به حال به صحنه نيامده باشد و آزموده نشده باشند.

اين فعال سياسي اصول‌گرا در مورد گزينه‌هاي اصلاح طلب در انتخابات آينده رياست جمهوري نيز گفت: اصلاح طلبان اگر احساس کنند که نامزد اصول‌گرايان احتمال راي آوري بالايي دارد قطعا از روحاني حمايت خواهند کرد اما به نظر مي‌رسد بخشي ازجريان تندرو اصلاح طلب به دنبال معرفي نيرويي مانند عارف براي جايگزيني روحاني هستند. اما قطعا عقلاي اصلاح طلب به دنبال اين هستند که حمايت از روحاني را ادامه داده و رياست جمهوري او را تمديد کنند.