عاملان سرقت از فولاد و طلافروشي هاي نيشابور تا کنون دستگير نشده اند
عاملان سرقت از فولاد و طلافروشي هاي نيشابور تا کنون دستگير نشده اند

در نشست خبري قرارگاه فرماندهي نيروي انتظامي عنوان شد: عاملان اصلي سرقت هاي مسلحانه از فولاد و طلافروشي هاي نيشابور تا کنون دستگير نشده اند لزوم همکاري شهرداري و شوراي شهر جهت ارتقاء جايگاه نيروي انتظامي آزاده مهديار/ فرمانده نيروي انتظامي در نشست خبري به مناسبت روز خبرنگار با تبريک 17 مرداد، از اصحاب رسانه […]

در نشست خبري قرارگاه فرماندهي نيروي انتظامي عنوان شد:

عاملان اصلي سرقت هاي مسلحانه از فولاد و طلافروشي هاي نيشابور تا کنون دستگير نشده اند

لزوم همکاري شهرداري و شوراي شهر جهت ارتقاء جايگاه نيروي انتظامي

آزاده مهديار/ فرمانده نيروي انتظامي در نشست خبري به مناسبت روز خبرنگار با تبريک 17 مرداد، از اصحاب رسانه به عنوان همکاران خود نام برد و از نقش مهم و نزديک به هم پليس و خبرنگار سخن گفت و در ادامه پاسخگوي سوالات خبرنگاران بود.

سرهنگ حسيني در خصوص پرسش يکي از خبرنگاران در خصوص سرقت اخير از طلافروشي و موضوع دوربين گذاري معابر شهر و همچنين تجميع طلافروشي ها در مکاني با ضريب امنيتي بالا گفت: دو ماه قبل طي جلسه اي که در فرمانداري برگزار شد مصوب شد که با نظر کارشناسي نيروي انتظامي و کار فني شهرداري دوربين هايي در سطح شهرستان تعبيه شود اما متاسفانه شهرداري تا به حال بررسي فني مقرر را ارائه نداده است در حالي که ما براي بررسي نکات امنيتي آن اعلام آمادگي کرديم.

وي در پاسخ به خبرنگار ما در مورد ارتباط سرقت چند هفته پيش از يک اسلحه فروشي و سرقت اخير ضمن بيان اين که سرقتي که از اسلحه فروشي انجام شد ارتباطي با سرقت اخير ندارد اظهار داشت: سلاحي که به سرقت رفته بود اسلحه شکاري بوده در حالي که سرقت اخير با اسلحه وينچستر جديد انجام شده که در سطح شهرستان مجوز نگهداري اين اسلحه وجود ندارد. وي همچنين اذعان داشت: عاملان سرقت هاي اخير از جمله سرقت از فولاد در سال کذشته و طلافروشي آقاي بابادي مربوط به دوسال پيش تا کنون دستگير نشدند.

وي ضمن بيان اين که پليس موظف است تمام شهرستان را پوشش دهد افزود: با اينکه بيشترين نيروي ما در خيابان امام است اما توقع بي جايي در خصوص برقراري امنيت خيابان امام به وجود آمده است. وي ادامه داد: بحث نگهبان محله آخرين ابلاغيه استان است و بايد از نگهبان محله با پاس ثابت با پرداخت حق الزحمه در خيابان امام استفاده شود که طلافروشي ها خودشان بايد مشارکت کنند که متاسفانه کوتاهي کرده و در بحث تجميع هم مشارکتي نمي کنند.

حسيني در رابطه با ارتقاء جايگاه نيروي انتظامي نيشابور با اين ادعا که اتفاقات اخير شهرستان تاثيري در ارتقا جايگاه نيروي انتظامي ندارد بيان داشت: اگر کلانتري هاي ما ارتقا پيدا کند و پاسگاه جديد از جمله چهارده رحمت آباد و برزنون و اسحاق آباد ايجاد شود، نيروي لازم براي شهرستان نيز فراهم مي شود و ما هم سخت پيگير هستيم چراکه اگر جايگاه ما ارتقا پيدا کند تعداد نيروي ما افزايش مي يابد.

وي در پاسخ به يک خبرنگار از شهر خرو با اشاره به بوي نامطبوع کارخانه کاغذ سازي واقع در شهر خرو و نارضايتي مردم ساکن در خرو بيان داشت: کارخانه سرمايه گزاران خارجي دارد و الان 150 کارگر در آنجا کار مي کنند که 100 نفر از آنها بچه هاي خرو هستند و امکان تعطيلي آن وجود ندارد. وي افزود: در هر جلسه شوراي تامين اولين مسئله اي که مطرح مي شود بوي اين کارخانه است ولي کاري است که انجام شده و يک ميليارد تومان هزينه برطرف کردن اين مشکل است.

وي با اعلام اين که در طي دو سه روز گذشته، توافقي بين مديران کارخانه و شرکتي از تهران صورت گرفته که ظرف مدت سه ماه تجهيزاتي نصب شود که مشکل را حل نمايد، ابراز کرد: به دليل اعتراض مردم، جلسه فوق العاده اي در استانداري با حضور فرماندار و اعضاي شوراي تامين براي اين مسئله برگزار شده است.

وي با اذعان به اين که در سبزوار تمام بخش ها جدا شده است و پاسگاه مستقل دارد اما نيشابور هنوز اندر خم يک کوچه است افزود: يک ماه است که از ابلاغيه راه اندازي کلانتري 14 رحمت آباد با جايگاه سازماني جديد مي گذرد و انتظار مي رود مسئولين شوراي شهر و شهرداري همکاري کنند تا اين مرکز ظرف يکي دو ماه آينده راه اندازي شود.

سرهنگ حسيني در رابطه با شدت عمل در طرح موتورگيري که گاه اعتراض مردم را در پي داشته است اظهار داشت: هر زمان طرح موتورگيري شدت داشته جرايم کاهش يافته است و بالعکس و سعي کرده ايم موتور سواراني را متوقف کنيم که ايجاد مزاحمت کرده اند.

در ادامه جلسه فرماندهي راهور علت عدم سرويس دهي حمل و نقل شهري در برخي مسيرها مانند بلوار بعثت را چنين بيان کرد: خيابان امام شريان اصلي است و بيشتر اماکن تجاري در اين خيابان واقع گرديده است . براي حل اين مساله دو راه حل وجود دارد يا بايد تاکسي ها را مجبور کرد در مسيري که مسافر کم است سرويس دهي نمايند و يا اصحاب رسانه و مسئولين فرهنگ سازي نمايند و اين تمرکز خيابان اصلي را از بين ببرند. سرهنگ دهنوي افزود: بحث يک طرفه کردن خيابان امام نيز به همين دليل مطرح شد.

رئيس پليس فتا نيز از نظارت اين پليس بر محتواي سايت ها و وبلاگ هاي نيشابور و فضابي مجازي خبر داد.

در اين نشست که عصر روز دوشنبه بيستم مرداد ماه برگزار شد، حسين جعفرياني معاون اجتماعي فرماندهي نيروي انتظامي پيشگيري را در اولويت کار نيروي انتظامي شهرستان اعلام داشت و خبرنگاران را به عنوان يکي از بازوان توانمند پليس در تامين امنيت برشمرد.