از هر چهار ازدواج در نيشابور يک مورد به طلاق مي انجامد!!
از هر چهار ازدواج در نيشابور يک مورد به طلاق مي انجامد!!

ابراز شگفتي و تأسف رئيس سازمان ثبت احوال کشور از ميزان بالاي طلاق در نيشابور؛ از هر چهار ازدواج در نيشابور يک مورد به طلاق مي انجامد!! الهام صادقي – احسان سليماني/ رئيس سازمان ثبت احوال کشور طي سفر به خراسان رضوي جهت بررسي مشکلات و نقاط ضعف و قوت به بازديد از ادارات شهرستان […]

ابراز شگفتي و تأسف رئيس سازمان ثبت احوال کشور از ميزان بالاي طلاق در نيشابور؛

از هر چهار ازدواج در نيشابور يک مورد به طلاق مي انجامد!!

الهام صادقي – احسان سليماني/ رئيس سازمان ثبت احوال کشور طي سفر به خراسان رضوي جهت بررسي مشکلات و نقاط ضعف و قوت به بازديد از ادارات شهرستان هاي استان پرداخت و در همين رابطه از اداره ثبت احوال نيشابور نيز بازديد کرد.

دکتر ناظمي اردکاني در انتهاي اين بازديد که مديرکل ثبت احوال خراسان رضوي و جمعي از مسئولين شهرستان وي را همراهي مي کردند، از اين بازديد ابراز رضايت کرد و مشکلات موجود را در سطح شهرستان قابل حل دانست.

وي اظهار داشت: مأموريت ما انتشار آمار و اطلاعات جمعيتي است و لازم است اين آمار مرتب رصد و تحليل شود.

معاون وزير و رئيس سازمان ثبت احوال ايران از ميزان بالاي طلاق در شهرستان ابراز تأسف و شگفتي نمود و گفت: متأسفانه از هر چهار ازدواج در نيشابور يک مورد به طلاق مي انجامد، در حالي که اين شهر به لحاظ فرهنگي پرآوازه است و اين امر نياز به مطالعه و بررسي دارد.

گفتني است: بر اساس آمار اداره ثبت احوال که چهار ماهه اول سال 93را در بر مي گيرد، تعداد ازدواج ثبت شده در شهرستان 1616 مورد است و تعداد طلاق در همين مدت404مورد است که نسبت ازدواج به طلاق را 4 به يک نشان مي دهد که آمار قابل تأمل و تأسف باري است.

ضمن آنکه اين ميزان طلاق هاي ثبت شده مي باشد و در مشاوره و شوراهاي سازش و حل اختلاف تلاش مي شود بسياري از موارد اختلافات خانوادگي منجر به طلاق نشود.

در ادامه اين برنامه، علي نيا معاون فرماندار نيشابور با اشاره به مسافت 130 کيلومتري مرکز بخش سرولايت با شهر نيشابور، خواستار راه اندازي نمايندگي يا اداره ثبت در شهر بار شد

همچنين کوشکي رييس اداره ثبت احوال نيشابور در سخناني به ارائه گزارش آماري از وضعيت جمعيتي شهرستان نيشابور پرداخت و گفت: در چهارماهه سال جاري 2887مورد تولد و 593مورد وفات ثبت گرديده که ميزان تولد درمقايسه با سال گذشته8/0افزايش داشته است.

وي در پايان خواستار استخدام پرسنل جديد در اين اداره شد و گفت: با توجه به اينکه نيشابوريکي از شهرهاي بزرگ و پرجمعيت استان محسوب مي شود، با مشکل کمبود نيروي انساني مواجه هستيم و متقاضي استخدام پرسنل جديد مي باشيم.